gresskar Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Hei ☺️ Vi tenkte oss til Kroatia i sommer, men er helt blank på landet. Har hørt mye bra da ☺️ Vurderer å leie hus, men er åpen for hotell også. Hvor drar vi? Hva er lurt å få med seg? Bør vi leie bil? Ser det er flere flyplasser også, vet ikke hvor det er lurest å fly til. Vil gjerne ha tilgang til basseng og strand. Har to barn på 9 og 11. Alle tips og erfaringer mottas med stor takk ☺️
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Primosten. Men maten i krotia er ikke noe å rope hurra for.. Anonymkode: 4d12b...a73
gresskar Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Primosten. Men maten i krotia er ikke noe å rope hurra for.. Anonymkode: 4d12b...a73 Ok, må ha med nødproviant da? ☺️
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Primosten. Men maten i krotia er ikke noe å rope hurra for.. Anonymkode: 4d12b...a73 Hæ? Hvor har du vært? Syns det er fantastisk god sjømat, pasta osv der. En av grunnene vi drar dit er pga maten. Men for å svare på spørsmålet i tråden, søk f.eks på makarska rivieraen så får du opp masse supre steder. Anonymkode: 4b47f...1e1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, gresskar skrev: Hei ☺️ Vi tenkte oss til Kroatia i sommer, men er helt blank på landet. Har hørt mye bra da ☺️ Vurderer å leie hus, men er åpen for hotell også. Hvor drar vi? Hva er lurt å få med seg? Bør vi leie bil? Ser det er flere flyplasser også, vet ikke hvor det er lurest å fly til. Vil gjerne ha tilgang til basseng og strand. Har to barn på 9 og 11. Alle tips og erfaringer mottas med stor takk ☺️ Strendene er steinete, så jeg ville ha prioritert basseng. Man bader kanskje litt i havet, men å løpe og leke på stranda er bare ubehagelig. Vannet var deilig temperert, men vi hadde det best når vi hoppa fra kaia, eller når vi var i basseng. Vi hadde det knallfint på hotell Olympia i Vodice, med barn i samme alder. Men hvis jeg skulle dra dit igjen ville jeg ha bodd i Trogir, eller et annet mer idyllisk sted. Byen Vodice er liten og fredelig, men ikke spesielt interessant. Anonymkode: a8cf2...e8d
gresskar Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2018 Tusen takk, skal sjekke ut stedene ☺️
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Skrevet 12. januar 2018 Dit har vi tenkt oss også, så følger. Anonymkode: 3e9c7...d3b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Skrevet 12. januar 2018 Vi skal også. Tar fly til Dubrovnik, det var langt mer rimelig enn split. Skal uansett ha leiebil og kjøre langs kysten. Dere som har litt erfaring, bør vi booke steder å overnatte god tid i forkant? Eller kan vi kjøre spontant og overnatte underveis? Usikker om de beste stedene forsvinner kjapt. Vi reiser i slutten av juni. Anonymkode: 976b8...9af
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Skrevet 12. januar 2018 De selger badesko der til en billig penge (50-100 kr paret). Disse er geniale, selges på markeder, i småbutikker o.l., og gjør at jeg glatt foretrekker strender og sjøbading framfor basseng i Kroatia! Har vært i både Split og Dubrovnik. Foretrekker nok Split, men det er en smakssak. Var på busstur til Krka som mange anbefalte. Det var på den litt lite vann i fossefallene og enormt med folk. Vi ble litt skuffet... Anonymkode: 90fb9...b39
the amazing spidermamma Skrevet 12. januar 2018 #10 Skrevet 12. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Primosten. Men maten i krotia er ikke noe å rope hurra for.. Anonymkode: 4d12b...a73 Jeg vet ikke hvor du har vært, men jeg har spist mye god mat i Kroatia. Akkurat blekksprutsalaten deres kan jeg styre meg for, men ellers var det mye godt, synes jeg. Og hvis ungene er litt kresne, er det ingen problemer med å finne f.eks pasta eller italiensk pizza. Jeg synes det er en god ide å kjøre langs kysten, veldig flott utsikt utover havet på mange strekninger. Det er mange år siden jeg var i Kroatia, men da var det mye bed and breakfast med helt ok standard, og da får du gjerne en egen leilighet. Da jeg var i Kroatia (ca 10 år siden), var de fleste hotellene plassert i utkanten av eller litt utenfor byene, mens disse leilighetene kunne ligge f.eks midt i gamlebyen eller langs strandpromenaden. Dette kan jo ha endret seg nå, for alt jeg vet. Trogir er koselig, Dubrovnik er vakker, men ganske liten, det går fint an å ta f.eks et dagsbesøk der. Anbefaler også å ta båt ut til øyene.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #11 Skrevet 12. januar 2018 Dubrovnik anbefales! Utrolig hyggelig gamleby. Der går også fint å leie bil og kjør til Montenegro en dag😄 Nydelige strender er det også. Og maten er veldig bra! Anonymkode: ea4b8...20f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #12 Skrevet 12. januar 2018 Bol på øya Brac er veldig koselig. Anonymkode: 21af3...fc8
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #13 Skrevet 12. januar 2018 Makarska, Tucepi og Podgora er fine steder langs rivieraen. Anonymkode: 0cc72...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå