Gå til innhold

Er det forsent å ringe skatteateaten å bytte skattekort? Så be nav bruke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har overgangsstønad og ser at på mine utbetalinger på nav sine sider at overgangsstønaden som skal komme den 20, har nav trukket 32% i skatt av OS pengene. Dermed sliter jeg😱 hadde trekktabell i hele fjor. Kan bruke trekktabell om jeg ringer skatteateaten imorgen og bestiller trekktabell eller det forsent?

Anonymkode: 0ecb8...527

Skrevet

Det er for sent for denne utbetalingen ja. 

Du må logge inn på skatteetaten og endre skattekort så blir det brukt fra neste utbetaling 

Anonymkode: 7cb88...650

Skrevet

Du må søke om endring av skattekort på skatteetaten.no Nytt fra i år er at det er definert på skattekortet hvilken prosent nav skal bruke.

Anonymkode: a867f...971

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er for sent for denne utbetalingen ja. 

Du må logge inn på skatteetaten og endre skattekort så blir det brukt fra neste utbetaling 

Anonymkode: 7cb88...650

Huff!: det var jammen kjipt. Da kommer jeg til å slite denne mnd:(  Men hvorfor er det forsent egentlig? Pengene kommer jo ikke før den 20? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må søke om endring av skattekort på skatteetaten.no Nytt fra i år er at det er definert på skattekortet hvilken prosent nav skal bruke.

Anonymkode: a867f...971

Ja skal ringe imorgen å endre skattekortet. Den siste setningen forstå jeg ikke helt. Hva mener du?

Skrevet

Vil jeg få de pengene tilbake på skatteoppgjøret? 

Skrevet

Du ringer ikke. Du logger inn og ordner det selv på skatteetaten.no

Anonymkode: 97fe8...f0d

Skrevet

Logg inn på skatteetaten i kveld og ordne det. 

Ettersom det allerede er dukket opp på mine utbetalinger så vil jeg tro det er for sent for denne måneden. Men det kaaaaan gå likevel, jeg skal ikke si det helt sikkert at det er for sent. Men endre på nett NÅ! 

Anonymkode: 407d2...a9d

Skrevet

Men jeg har aldri gjort det før, logget inn nå. Men finner ikke ut av det:( kan dere hjelpe meg?

Skrevet

Du vet at du skal fylle ut forventet inntekt for hele året, altså 2018? Håper ikke du skrev 0 der for det er det viktigste tallet. 

Anonymkode: 407d2...a9d

Skrevet

Gjorde det selv idag :) du logger inn på skatteetaten, fyller ut postene som står der,velger tilslutt "jeg trenger prosentkort" snakket med skatteetaten i tlf og dem sa jeg skulle gjøre det slik. Har hatt tabelltrekk selv i flere år men nå måtte jeg velge prosent på slutten av søknaden for da kan ikke nav trekke de 32 prosentene :) fikk nytt skattekort iløpet av ett par timer, og dette er såklart tilgjengelig for nav med engang. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en tlf til nav i morgen og informert at kommende utbetaling skal beregnes etter nytt skattekort som du forhåpentligvis ordner i kveld eller i morgen tidlig. Dem kan gå inn å endre før utbetaling, er enda lenge til utbetalingen

Anonymkode: 88284...40a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...