Gå til innhold

Legen anbefaler 100 % ufør, og føler det er et skikkelig nederlag. Noen som er/har vært i samme situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ha-ha... jeg tenkte faktisk å skrive det, men tenkte å begrense meg - godt du fikk det med, for jeg hadde tenkt det ;)

Og helt enig - skremmende at slike ignorante personer jobber i helsevesenet!

Anonymkode: 7840f...e37

Sånne mennesker må nesten selv oppleve hvordan det er å bli virkelig syk, før de i det hele tatt er istand til å sette seg inn i noe som helst..

Anonymkode: eb51e...120

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne mennesker må nesten selv oppleve hvordan det er å bli virkelig syk, før de i det hele tatt er istand til å sette seg inn i noe som helst..

Det tror jeg også. Men da vil de sikkert bare si at de er virkelig syk, i motsetning til alle andre om bare ikke gidder... :riste:

Anonymkode: 7840f...e37

Skrevet
På 11.1.2018 den 17.21, Anonym bruker skrev:

Samme her, kjenner meg igjen i din historie. Ble selv ufør i 2013, har hatt lyst å prøve meg i jobb igjen i ettertid, ikke fullt, men gjerne en dag i uken eller to, i friske perioder. Jeg ville heller ikke gå for en uføretrygd, men lege og nav mente det var det beste og på det tidspunktet så var det nok det. Iflg nav dama skulle det ikke være noe problem hvis jeg ville prøve meg i jobb igjen, hvis jeg følte for det på et tidspunkt senere. Iflg hun på nav, så kunne de ved en senere anledning fryse trygden og evetuelt hjelpe meg å komme i jobb igjen.

i 2016 ville jeg gjerne prøve meg i jobb igjen, men noe hjelp hos nav , det kunne jeg bare glemme. Svaret var at jeg var ferdig behandlet, utredet og trygdet, så da var ikke de pliktig til å hjelpe meg  med noe mer, så her sitter jeg da, dag ut og dag inn, vil så gjerne jobbe litt, men det ser dårlig ut.

Nav mener at ingen vil ansette en person som er trygdet/syk og det kan se ut som om de har rett, dessverre..

Det er det jeg er redd for, at hvis jeg blir mye bedre på et senere tidspunkt, så slipper jeg ikke unna uføretrygden. Du kan ikke få gradert urøretrygd?

Hi

Anonymkode: bb35d...a9a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg er redd for, at hvis jeg blir mye bedre på et senere tidspunkt, så slipper jeg ikke unna uføretrygden. Du kan ikke få gradert urøretrygd?

Hi

Om du klarer å skaffe deg en jobb selv er det ikke noe problem, du kan jobbe så mye du vil selv om du er 100% ufør.

Du kan jobbe og tjene et fribeløp uten at det blir trekk i trygden og om du tjener over det skriver du bare inn på Mitt nav hva du tjener så blir trygden justert etter inntekten din. Det er helt uproblematisk og jobbe gradert og ha trygd gradert  på den måten.

Jeg kjenner ei som er ufør, men som har gitt ut to bøker, hun får bare trekk i trygden når hun tjener penger på bøkene sine, ikke noe problem.

Problemet er å finne en jobb, det er vanskelig å finne en arbeidsgiver som er villig til å ta sjansen på å ansette en ufør person.

Anonymkode: 6dcb8...867

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Redd for? Det er jo bare å gjøre som flertallet, skaffe seg en jobb. Nav jo ikke være innblandet. Litt kan man da klare selv:) 

Anonymkode: 29c67...b66

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Redd for? Det er jo bare å gjøre som flertallet, skaffe seg en jobb. Nav jo ikke være innblandet. Litt kan man da klare selv:) 

Jajaja, finn den en annen tråd å surmule i

Skrevet

Surmule? Hæ? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett er jo en gradert/full uføregrad tryggere. Og heller prøve søke en jobb om formen blir bedre på sikt. Det klarer man garantert uten nav. Så å la det at man ikke har krav til hjelp hos nav stoppe det man trenger, blir bare feil. Man er ikke garantert jobb/hjelp uansett liksom. 

Skrevet
På 10.1.2018 den 21.12, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg har bare gått 21 mnd på AAP, men jeg føler at AAP er bedre for meg enda, siden muligheten for å bli bedre enda er der. Jeg elsker og jobben min, og har jobbet hardt for å komme tilbake. Men jeg begynner å innse at den kan jeg nok aldri gå tilbake til, til min store sorg. Nav har ikke nevnt noe om uføre enda, det er bare legen min som har snakket litt om det i det siste. Så jeg vet ikke hvordan de stiller seg til det.

Hi

Men kan man få ufør hvis det ser ut til at du kan bli bedre? Tror du må gå på aap i 3 - 4 år først. 

Anonymkode: 2ac13...abb

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kan man få ufør hvis det ser ut til at du kan bli bedre? Tror du må gå på aap i 3 - 4 år først. 

Anonymkode: 2ac13...abb

Jeg vet ikke. Det var legen som mente at det var best for meg, han tror ikke at jeg kommer til å bli noe særlig bedre. Men det er ikke sikkert at Nav er enig med han. Spesialisten mente jeg aldri kom til å komme meg tilbake i jobb. Nå har jeg vært borte fra jobb i snart 3 år, og jeg har blitt noe bedre. Men jeg er fremdeles langt unna å kunne fungere i en jobb. Jeg har prøvd meg tilbake i jobb for en stund siden, og da ble jeg veldig dårlig, måtte slutte igjen.

Skrevet

i

Jeg vet ikke. Det var legen som mente at det var best for meg, han tror ikke at jeg kommer til å bli noe særlig bedre. Men det er ikke sikkert at Nav er enig med han. Spesialisten mente jeg aldri kom til å komme meg tilbake i jobb. Nå har jeg vært borte fra jobb i snart 3 år, og jeg har blitt noe bedre. Men jeg er fremdeles langt unna å kunne fungere i en jobb. Jeg har prøvd meg tilbake i jobb for en stund siden, og da ble jeg veldig dårlig, måtte slutte igjen.

Det var hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...