Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #51 Skrevet 11. januar 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Selger meg selv til kåte mannfolk dei helgene barna er hoss far. Jeg får betalt for det jeg liker og gjøre nemmlig ha sex og tilfredstille menn, har vel enn 15-20 menn pr helg både sent og tidlig. Har en deltids jobb vedsiden av da🤗 Anonymkode: 9d574...e78 Som korrekturleser i lokalavisen? Anonymkode: fde5c...fcd
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #52 Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skudd i mørket, men du kan f eks jobbe 0800-1600? Anonymkode: fde5c...fcd Ingen vits å være nedlatende. Du vet nok også at ikke alle yrker har 8-16-tider. Jeg lurte rett og slett på hvilke yrker som kan passe for meg, da arbeidsplassen min nå ikke har gunstige arbeidstider for meg. hi Anonymkode: c8e72...fcb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #53 Skrevet 11. januar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Selger meg selv til kåte mannfolk dei helgene barna er hoss far. Jeg får betalt for det jeg liker og gjøre nemmlig ha sex og tilfredstille menn, har vel enn 15-20 menn pr helg både sent og tidlig. Har en deltids jobb vedsiden av da🤗 Anonymkode: 9d574...e78 Altså ca 30 - 40 menn pr mnd? Da selger du deg billig hvis du må ha deltidsjobb ved siden av... Anonymkode: 1d4e3...655
Merdee Skrevet 11. januar 2018 #54 Skrevet 11. januar 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har krav på tilrettelagt arbeidstid når du har omsorg for små barn. En periode kom jeg 10 min for sent på jobb og tok det igjen ved å ha bare 20 min lunsj også gikk jeg 15 min før arbeidstiden egentlig var slutt og ble da trekt i lønn for det kvarteret. Jeg jobbet da i butikk med bare dagvakter. En venninne reduserte arbeidstiden med 30 min om dagen fordi hun egentlig skulle begynt 7, men siden barnehagen åpnet 7 fikk hun ikke vært på jobb før 7.30. Siden hun begynte såpass tidlig hadde hun jo god tid til å hente på ettermiddagen. Hun jobbet på en fabrikk, på kontoret riktignok, men startet samtidig som industriarbeiderne fordi det måtte sitte noen på kontoret hele "åpningstiden", hun jobber med regnskap pluss resepsjon. Anonymkode: fa6f5...8e5 Det er fullstendig feil. Du kan søke om å gå ned i stilling for en periode dersom du har "sterke velferdsmessige årsaker" (for eksempel eneomsorg for små barn) og det ikke "er til vesentlig ulempe" for bedriften. Tilrettelagt arbeidstid har du på ingen måte rett på, hvordan skulle det ha fungert i forhold til turnus i helsetjenestene liksom?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #55 Skrevet 11. januar 2018 På 10.1.2018 den 16.15, Anonym bruker skrev: Går mest til dem som er alenemødre til små barn, hvordan går logistikken opp? Barnehagene her har åpningstid 7-16:30. Jeg har ingen familie i nærheten som kan hjelpe til med henting og levering. Hvilke yrker kan jeg ha? Hvordan i all verden skal dette gå? Anonymkode: c8e72...fcb Jeg har fleksitid. Jobber som regel ca. 8.30-15.30, den siste timen tar jeg igjen ved å jobbe kveldstid/helg. Fra mai til september er det sommertid, da er arbeidstiden bare 7 timer så da sparer jeg opp en del plusstid som jeg tærer på utover vinteren. Jeg jobber i et forlag. Hvilke yrker som passer for deg, er lettere å svare på hvis du forteller hvilken utdannelse du har. Anonymkode: b3058...aca
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #56 Skrevet 11. januar 2018 jeg jobber med eldre gutten er i bhg fra 745 til ca 1530-16, er ferdig kl 15 hver dag, de var flinke til og legge det til rette Anonymkode: c6ba4...aa0
aanonym Skrevet 11. januar 2018 #57 Skrevet 11. januar 2018 På 10.1.2018 den 21.46, Anonym bruker skrev: De færreste slutter 15.30 om man begynner 08.00. Det er 8 timers dag. Anonymkode: 1e413...ce7 Svært Mange arbeidsplasser (de fleste?) har 7,5 timers arbeidsdag.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #58 Skrevet 11. januar 2018 15 minutter siden, aanonym skrev: Svært Mange arbeidsplasser (de fleste?) har 7,5 timers arbeidsdag. Nei, faktisk ikke. De fleste offentlige arbeidsplasser har 7,5 timers arbeidsdag. De fleste andre har 8 timer. Anonymkode: 4b1f0...579
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #59 Skrevet 11. januar 2018 På 10.1.2018 den 21.06, Anonym bruker skrev: Ikke bry deg om surmaga svar her. Du må ha en 8-16 jobb, og bo innen maks 30 minutters reiseavstand til jobb. Da går det. Anonymkode: 1e413...ce7 Eller ha en jobb med fleksitid. Da jeg var alene med barnehagebarn jobbet jeg lenge når han var hos faren, og kortere når han var hos meg. Anonymkode: a2df4...f08
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #60 Skrevet 11. januar 2018 På 1/10/2018 den 16.22, Anonym bruker skrev: Dette er tull, sant? Jeg er alenemor til To, gutt på 8 og jente på 4. SFO og barnehage. Jobber 100 % som avd leder, kl 0800 - 1530 hver dag, og driver med etterutdanning i tillegg. Mannen min døde for 3 år siden, har ikke hatt en eneste frikveld etter Det! Hva er problemet med å jobbe mener du?? Anonymkode: 9d0d1...74b Kanskje du prøver å fremstille deg selv som superwoman, ikke vet jeg. Men det er faktisk vanskelig for de fleste som er alene å få tidene til å gå opp. Her er bhg åpen fra 7-17, og selv det er et problem da de fleste jobber er 8-16. De færreste bor 10 min unna jobben. Tog og busser går heller ikke hvert 5. minutt overalt. Jeg kan ikke slutte kl 16 på jobb, da rekker jeg ikke barnehagen. Toget tar kun 16 min inn, men så er det 15 min gåtur til barnehagen derfra. Og det er jo ikke slik at toget kommer til perfekt tid. Gjere halvtimesruter og da på feil tidspunkt. Jeg var i flere vikariater etter jeg fikk barn, og måtte alltid gi beskjed om at jeg var alene med barn og kunne ikke jobbe lengre enn til 15.40. Gikk heldigvis fint da de fleste forstd problemstillingen. Nå er jeg student, nettopp fordi jeg trenger en fast jobb og en stilling der jeg kan være litt mer fleksibel i egen hverdag. Savner virkelig ikke tiden i jobb. Var en konstant bekymring for å rekke bhg hver eneste dag. Jeg leverte 06.59 og hentet 16.55. Nå som jeg er student leverer jeg kl 10 og henter kl 15, og har henne hjemme flere dager i uka. Gruer meg til studietiden er ferdig. Men HI, de fleste vil tilrettelegge så du kan gå 20 min tidligere for å rekke barnehagen. Det er et stress men det går som regel helt fint Anonymkode: a1f46...966
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #61 Skrevet 12. januar 2018 Hva jobber du med nå ? 😊 Anonymkode: 79885...239
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #62 Skrevet 12. januar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, faktisk ikke. De fleste offentlige arbeidsplasser har 7,5 timers arbeidsdag. De fleste andre har 8 timer. Anonymkode: 4b1f0...579 De aller fleste i offentlig sektor har også 8 timers dag. Anonymkode: 1e413...ce7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #63 Skrevet 12. januar 2018 Det kommer veldig an på hvor lang vei man har til jobb og hvilke type jobb/arbeidstider man har. I min jobb er det null fleksibilitet, må jeg til legen må jeg ta fri en hel dag slik at de får inn vikar. Jobber gjerne fra 6 eller 7 om morgenen, kan også begynne sent på jobb og slutte kl 21. Jeg får enten hentet eller levert hver dag, ikke begge deler. Må beregne 30-45min i reisevei. Har en på skole og en i barnehage. Er et stykke mellom skolen og barnehagen også. Arbeidsmarkedet er vanskelig, ikke veldig lett å finne ny fast jobb. Anonymkode: e5176...959
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #64 Skrevet 12. januar 2018 Jeg har 3 barn og er alltid alene i ukedagene. Jeg jobber fra 07-15, altså 100%, barnehagen åpner 6.30. Vi er alltid tidlig oppe hjemme og de to eldste ungene som snart går på U-skolen klarer seg selv på morningen. Kontoret ligger få minutter unna der jeg bor, så hvis det er noe er jeg alltid få minutter unna. Jeg har også flexitid, så jeg kan begynne mellom 07-09, jeg stresser aldri, men syns tiden på ettermiddagene sammen med alle tre er mer verdifull og jeg får være sammen med ungene fra jeg kommer hjem til de legger seg. Så hos oss fungerer det veldig bra at dagen starter tidlig. Jeg har god tid til å hjelpe til med lekser, lage middag, gjøre klart til aktiviterer for de eldste og leke masse sammen med minste. Anonymkode: cb4fb...9b9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #65 Skrevet 12. januar 2018 På 10.1.2018 den 18.25, Anonym bruker skrev: Jeg jobbet i en matbutikk med en bedriten sjef som bevist ødela for meg..hadde arbeidstid slik at jeg akkurat rakk å kjøre å hente ungen. Så etter 1 år når han desperat ville ha meg til å si opp jobben så endret han arbeidstiden min fullstendig slik at det overhodet ikke skulle passe med henting av ungen..jeg ente opp med å sykemelde meg, har vært sykemeldt i 7 måneder nå 😊😊 til pass for dritten som sliter som fan med å finne folk til å jobbe i min stilling nå 😅 Anonymkode: 1d389...454 Man blir vel bare symeldt når man er syk???? Blir så utrolig provosert av folk som «bare» går og sykmelder seg og misbruker velferdsordningene vi har så til de grader! Anonymkode: 8b3f2...c3a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #66 Skrevet 12. januar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man blir vel bare symeldt når man er syk???? Blir så utrolig provosert av folk som «bare» går og sykmelder seg og misbruker velferdsordningene vi har så til de grader! Anonymkode: 8b3f2...c3a Det er jo veldig belastende å bli fryst ut på jobb da. Men HI, du er uansett nødt til å finne deg en annen jobb. Anonymkode: e5176...959
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #67 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man blir vel bare symeldt når man er syk???? Blir så utrolig provosert av folk som «bare» går og sykmelder seg og misbruker velferdsordningene vi har så til de grader! Anonymkode: 8b3f2...c3a Man kan bli syk av mobbing på jobb. Anonymkode: cfa03...943
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2018 #68 Skrevet 12. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan bli syk av mobbing på jobb. Anonymkode: cfa03...943 Jepp var nettopp det som skjedde med meg, ble rett og slett syk av mobbing fra sjefen, ble innkalt i tide og utide for å bli utskjelt og som sagt fikk hele arbeidstiden endret slik at jeg ikke lenger hadde mulighet til å værken hente eller levere barnet som alenemor! Merkelig at det utelukkende var meg som fikk endret arbeidstiden og ikke noen av de andre som hadde akkurat samme stilling og arb oppgaver. Jeg hadde også jobbet der lengre en de fleste. Nei egentlig så er det ikke merkelig siden jeg forsto at sjefen prøvde å presse meg..fikk ikke hjelp av fagforbundet da de sa at dette var en veldig komplisert sak å rydde opp i siden dette gjalt øverste leder. Angrer ikke et sekund på at jeg ble sykemeldt og skal være det inntil jeg finner en vettig arb plass Anonymkode: ebc0d...a26
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #69 Skrevet 13. januar 2018 På 12.1.2018 den 12.32, Anonym bruker skrev: Jepp var nettopp det som skjedde med meg, ble rett og slett syk av mobbing fra sjefen, ble innkalt i tide og utide for å bli utskjelt og som sagt fikk hele arbeidstiden endret slik at jeg ikke lenger hadde mulighet til å værken hente eller levere barnet som alenemor! Merkelig at det utelukkende var meg som fikk endret arbeidstiden og ikke noen av de andre som hadde akkurat samme stilling og arb oppgaver. Jeg hadde også jobbet der lengre en de fleste. Nei egentlig så er det ikke merkelig siden jeg forsto at sjefen prøvde å presse meg..fikk ikke hjelp av fagforbundet da de sa at dette var en veldig komplisert sak å rydde opp i siden dette gjalt øverste leder. Angrer ikke et sekund på at jeg ble sykemeldt og skal være det inntil jeg finner en vettig arb plass Anonymkode: ebc0d...a26 Blir fremdeles provosert. Blir man syk Av mobbing på jobb, selvfølgelig blir man sykmeldt helt rett vurdering. Men når du sier du skal være sykmeldt til du finner ny jobb?? Du blir plutselig frisk når du får en ny jobb? Utnytting av veldferdsordninger kaller jeg det!!!!!! Anonymkode: 8b3f2...c3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #70 Skrevet 13. januar 2018 På 11.1.2018 den 10.08, Anonym bruker skrev: Altså ca 30 - 40 menn pr mnd? Da selger du deg billig hvis du må ha deltidsjobb ved siden av... Anonymkode: 1d4e3...655 Spørst hva de vil ha de😛 men deltidsjobben har jeg egentlig bare for og være sosial med andre uten og ha sex med dem😂 så blir de litt ekstra cash Anonymkode: 043b9...058
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #71 Skrevet 13. januar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir fremdeles provosert. Blir man syk Av mobbing på jobb, selvfølgelig blir man sykmeldt helt rett vurdering. Men når du sier du skal være sykmeldt til du finner ny jobb?? Du blir plutselig frisk når du får en ny jobb? Utnytting av veldferdsordninger kaller jeg det!!!!!! Anonymkode: 8b3f2...c3a Hvis mobbing på jobb er det som gjør henne syk, håper jeg da VIRKELIG at hun bli bedre av å få ny jobb! Det er jo ikke utnytting av velferdsgoder å søke seg til et sted hvor hun forhåpentligvis ikke blir mobbet, det er det eneste fornuftige å gjøre! Anonymkode: 4b1f0...579
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #72 Skrevet 13. januar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir fremdeles provosert. Blir man syk Av mobbing på jobb, selvfølgelig blir man sykmeldt helt rett vurdering. Men når du sier du skal være sykmeldt til du finner ny jobb?? Du blir plutselig frisk når du får en ny jobb? Utnytting av veldferdsordninger kaller jeg det!!!!!! Anonymkode: 8b3f2...c3a Feil. I følge NAV er man sykmeldt fra de aktuelle arbeidsoppgavene, ikke fra hele arbeidslivet. Faktisk også om det gjelder bare noen av arbeidsoppgavene på en arb.plass. Jeg jobber nå på en skole, er sykmeldt fra undervisning, men kan jobbe på biblioteket; fordi der er det helt andre arbeidsoppgaver. Syns ikke du skal slenge med leppa hvis du ikke kjenner regelverket. Anonymkode: cfa03...943
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #73 Skrevet 13. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feil. I følge NAV er man sykmeldt fra de aktuelle arbeidsoppgavene, ikke fra hele arbeidslivet. Faktisk også om det gjelder bare noen av arbeidsoppgavene på en arb.plass. Jeg jobber nå på en skole, er sykmeldt fra undervisning, men kan jobbe på biblioteket; fordi der er det helt andre arbeidsoppgaver. Syns ikke du skal slenge med leppa hvis du ikke kjenner regelverket. Anonymkode: cfa03...943 Hva er feil? Du støtter henne jo i det hun sier Anonymkode: f1346...a80
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #74 Skrevet 13. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er feil? Du støtter henne jo i det hun sier Anonymkode: f1346...a80 Det er feil å si at vedkommende utnytter velferdsordninger. Hun mener heller ikke det går an å bli friskmeldt når det dukker opp en ny jobb. Men det er også feil, derav mitt eksempel: da jeg fikk tilbud om å være bibliotekar, ble jeg friskmeldt i de dagene jeg utfører akkurat de arbeidsoppgavene. Og når jeg får tilbud om 100% stilling på biblioteket, blir jeg friskmeldt i hele posten min. (Men enn så lenge må jeg jo ha sykepenger for de øvrige dagene jeg ikke kan være bibliotekar, for jeg kan jo heller ikke være lærer. Sykepengene fins så jeg ikke skal gå konkurs når jeg er for syk til å gjøre jobben min.) Anonymkode: cfa03...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå