Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Går mest til dem som er alenemødre til små barn, hvordan går logistikken opp? Barnehagene her har åpningstid 7-16:30. Jeg har ingen familie i nærheten som kan hjelpe til med henting og levering. Hvilke yrker kan jeg ha? Hvordan i all verden skal dette gå? Anonymkode: c8e72...fcb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Jobbet deltid, og begynte på jobb kl 8. Jobbet som regel til 15:30. Og siden jeg jobbet i nær avstand til barnehagen, var det ikke noe problem. Anonymkode: 4948d...ea0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jobbet deltid, og begynte på jobb kl 8. Jobbet som regel til 15:30. Og siden jeg jobbet i nær avstand til barnehagen, var det ikke noe problem. Anonymkode: 4948d...ea0 Takk for svar! Hadde du da en stilling med høy lønn, slik at du klarte deg økonomisk,eller hadde du noen andre triks i bakhånd? Anonymkode: c8e72...fcb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Jobber på kontor og vært alene med de fra de var 2 og 4 år. BHG hadde åpningstid 06.45-17.15, og jeg jobbet 8-16, så levere de 07.30 og hentet 16.45. Hvordan man får det til? Hva er alternativet liksom? Anonymkode: 4626f...fe5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går mest til dem som er alenemødre til små barn, hvordan går logistikken opp? Barnehagene her har åpningstid 7-16:30. Jeg har ingen familie i nærheten som kan hjelpe til med henting og levering. Hvilke yrker kan jeg ha? Hvordan i all verden skal dette gå? Anonymkode: c8e72...fcb Jobb i barnehage. Det løser mitt problem Anonymkode: a1a38...d03
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Dette er tull, sant? Jeg er alenemor til To, gutt på 8 og jente på 4. SFO og barnehage. Jobber 100 % som avd leder, kl 0800 - 1530 hver dag, og driver med etterutdanning i tillegg. Mannen min døde for 3 år siden, har ikke hatt en eneste frikveld etter Det! Hva er problemet med å jobbe mener du?? Anonymkode: 9d0d1...74b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber på kontor og vært alene med de fra de var 2 og 4 år. BHG hadde åpningstid 06.45-17.15, og jeg jobbet 8-16, så levere de 07.30 og hentet 16.45. Hvordan man får det til? Hva er alternativet liksom? Anonymkode: 4626f...fe5 Jobben jeg har nå lar seg ikke gjøre med barnehageåpningstider, derfor var jeg ute etter å høre hvordan andre har fått det til og hvilke yrker som kan være gunstige. Ikke at det er et alternativ å ikke jobbe, men det er et alternativ å bytte jobb, noe jeg må. Anonymkode: c8e72...fcb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobb i barnehage. Det løser mitt problem Anonymkode: a1a38...d03 Takk, skal vurderes! Anonymkode: c8e72...fcb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Har fleksibel arbeidstid, slik at jeg kan jobbe 7 timer på kontoret og resten på kvelden/i helger. Nå er ikke jeg helt alene om omsorgen, ettersom barna er hos far annenhver helg+ litt til, men det er sånn jeg får hverdagen til å gå opp. Vil tro det er mange typer kontorbaserte jobber man kan gjøre dette i. Anonymkode: dc8ae...400
Superdolly Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobb i barnehage. Det løser mitt problem Anonymkode: a1a38...d03 Det vil kun løse problemet dersom his barn får plass i den barnehagen hun selv jobber, alternativt at de får plass i en barnehage som har lengre åpningstider enn den barnehagen hun jobber i. Her hvor jeg bor har alle barnehagene åpningstid fra 07.00, og hvis hi skal ha tidligvakt må hun da levere barna før hun kjører til "sin" barnehage og enda rekke å være på plass til 07.00. Og det går ikke, når barnas barnehage ikke lar henne levere før 07.00. Det samme problemet vil oppstå når hun har senvakt, da i forbindelse med henting. Ut fra det stedet jeg bor på, vil jeg anbefale deg noe på kontor der du kan ha arbeidstid 08.00 - 16.00, og gjerne med fleksitid.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 Jobber redusert og er så heldig at jeg har en meget fleksibel jobb. Er 100 % alene med barnet men har familie som trår til i hverdagen de få gangene jeg har behov for det. Anonymkode: 57fd3...4e2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Jeg jobber innen offentlig forvaltning og har flexitid. Grei sjef hjelper også veldig. Aldri noe problem med påskelunch, Lucia, foreldresamtaler osv. Jobber inn underskuddet når jeg har barnefri. Anonymkode: 1d4e3...655
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Står opp kl 06. Her er barnehagen åpen 0730-1630. Kjører 0715, leverer i bhg 0730, på SFO 0740 og er på jobb til 08. Drar fra jobb 1550, ringer SFO på veien så eldstemann er klar når jeg kommer, er i bhg til 1620. Nå kan eldste snart gå hjem alene, da kan jeg jobbe vanlige dager. Har kontorjobb og kan ta igjen de 10 minuttene ved å jobbe litt hjemme en kveld i uken, eller jobbe en time ekstra når ungene er hos faren. Anonymkode: ddd84...cd8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 Er ikke alene nå lengre, men har vært. Hos oss (jobber i hjemmesykepleien) har vi greie ledere, så ved behov får alenemødre lov til å begynne litt senere på jobb slik at de rekker bhg. Jeg har ikke erfaring fra andre plasser, har vært der i alle år, men de aller fleste alenemødre jobber jo🙄 Anonymkode: c80ff...691
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Jobber i kommunen. Ordinær dagtid er jo 8-16. Det burde gå opp uten lang reisevei. Vi jobber 8-15.40, så flyttet jeg nærmere jobb etter bruddet. Men man må jo tenke gjennom både hvilken type jobb, atbeidsted, reisevei osv. Har to små. Henter og leverer hver dag. Slitsom, men som en annen sa...hva er alternativet? Har prøvd å jobbe 80% men følte jeg jobbet like mye for mindre lønn (som jeg merket godt). Tjener 520 000 i full stilling. Får en ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Anonymkode: d0609...d0f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 Jobbet deltid. 80% fordelt på 5 dager. Startet klokken 08.30 og sluttet klokken 15.00. Jobbet på fabrikk med metallindustri. Anonymkode: 4dd8f...2ca
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 21 minutter siden, Superdolly skrev: Det vil kun løse problemet dersom his barn får plass i den barnehagen hun selv jobber, alternativt at de får plass i en barnehage som har lengre åpningstider enn den barnehagen hun jobber i. Her hvor jeg bor har alle barnehagene åpningstid fra 07.00, og hvis hi skal ha tidligvakt må hun da levere barna før hun kjører til "sin" barnehage og enda rekke å være på plass til 07.00. Og det går ikke, når barnas barnehage ikke lar henne levere før 07.00. Det samme problemet vil oppstå når hun har senvakt, da i forbindelse med henting. Ut fra det stedet jeg bor på, vil jeg anbefale deg noe på kontor der du kan ha arbeidstid 08.00 - 16.00, og gjerne med fleksitid. Jeg har ikke barn i egen barnehage, for det har vi ikke lov til. Og jeg jobber som pedagogisk leder, så jeg har kortere arbeidsdager enn de fleste andre., så det kan være at jeg er litt for positivt innstilt til det på grunn av det. Men jeg synes ofte at barnehager har stor forståelse for folks ønsker i forhold til vaktplan (har jobbet i flere). Der jeg jobber nå, setter vi opp ny vaktplan som regel en gang i halvåret (mange ganger så er det små forandringer), og alle får komme med ønsker, og vi prøver å innfri alle så godt det lar seg gjøre. Av og til går det ikke, men vi klarer som regel å løse de ønskene som er veldig veldig viktige, b.l.a de som kræsjer fullstendig med ansattes henting og levering i andre barnehager. Vi har aleneforeldre som kun jobber vakter mellom 07.30 - 15.30, og det er ingen problem. Men jeg ser at det kan være forskjellig fra barnehage til barnehage, her er i hvert fall folk veldig villige til å strekke seg langt for hverandre. Så ut fra min erfaring synes jeg barnehage er en topp arbeidsplass for aleneforeldre. Men man må og huske på at man må ofte jobbe på planleggingsdager (som mange steder samkjøres med skolens), og i endel ferier. Anonymkode: a1a38...d03
Julie (: Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobbet deltid, og begynte på jobb kl 8. Jobbet som regel til 15:30. Og siden jeg jobbet i nær avstand til barnehagen, var det ikke noe problem. Anonymkode: 4948d...ea0 Mannen min har dette som fast arbeidstid i fulltidsstilling. Statsansatt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 Etter å ha vært alene med to fra de var 2 og 3, har jeg så respekt for alenemødre at jeg ikke har ord. Jeg klarte det med lange dager i barnehagen og kronisk dårlig samvittighet. Angrer på at jeg ikke var kynisk og flyttet til min familie, det ville uten tvil vært barnas beste. Anonymkode: a85fc...834
Superdolly Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke barn i egen barnehage, for det har vi ikke lov til. Og jeg jobber som pedagogisk leder, så jeg har kortere arbeidsdager enn de fleste andre., så det kan være at jeg er litt for positivt innstilt til det på grunn av det. Men jeg synes ofte at barnehager har stor forståelse for folks ønsker i forhold til vaktplan (har jobbet i flere). Der jeg jobber nå, setter vi opp ny vaktplan som regel en gang i halvåret (mange ganger så er det små forandringer), og alle får komme med ønsker, og vi prøver å innfri alle så godt det lar seg gjøre. Av og til går det ikke, men vi klarer som regel å løse de ønskene som er veldig veldig viktige, b.l.a de som kræsjer fullstendig med ansattes henting og levering i andre barnehager. Vi har aleneforeldre som kun jobber vakter mellom 07.30 - 15.30, og det er ingen problem. Men jeg ser at det kan være forskjellig fra barnehage til barnehage, her er i hvert fall folk veldig villige til å strekke seg langt for hverandre. Så ut fra min erfaring synes jeg barnehage er en topp arbeidsplass for aleneforeldre. Men man må og huske på at man må ofte jobbe på planleggingsdager (som mange steder samkjøres med skolens), og i endel ferier. Anonymkode: a1a38...d03 Er hun heldig og får kolleger som er villig til å la henne slippe alle tidlig- og senvakter, vil det jo gå fint selvsagt, men det er faktisk ikke noe hun kan regne med. Hva om det er flere alenemødre som jobber på samme avdeling? Når hun skal finne seg en jobb hun kan kombinere med eneansvar for barn, må hun nesten velge noe som ikke krever at arbeidsplassen er velvillig og at kollegene alltid må stille opp for å hjelpe henne. Det beste er at hun finner seg en jobb der hun får arbeidstider som kan fungere når hun må levere og hente i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #21 Skrevet 10. januar 2018 Jeg flyttet fra Oslo til hjemstedet mitt. 30 år alene med ett barn. Flyttet der mamma bor. Leide en sokkel leilighet som var billig og kunne jobbe da noe redusert og mamma kunne bidra med enkelte hentinger/pass. Kipt å flytte "hjem" i alder av 30 år og gi opp "karrieren", men slik måtte det bli for å få det til. Anonymkode: 2af53...5a7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #22 Skrevet 10. januar 2018 Jobber i privat bedrift med fleksitid (kontor). Med forståelsesfull sjef og mulighet for å jobbe litt hjemme går det greit, jobber 100%. Nå har jeg bare skolebarn, men leverer fortsatt yngste på SFO. Har alltid passet på å bo greit til mtp. levering og kollektiv, men bor 45 min unna jobb (tar ca en time før til dør med levering). Kjenner jo på at det blir mye alenetid på i hvert fall eldste, men enn så lenge klager hun ikke. Anonymkode: 2bd88...419
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #23 Skrevet 10. januar 2018 6 minutter siden, Superdolly skrev: Er hun heldig og får kolleger som er villig til å la henne slippe alle tidlig- og senvakter, vil det jo gå fint selvsagt, men det er faktisk ikke noe hun kan regne med. Hva om det er flere alenemødre som jobber på samme avdeling? Når hun skal finne seg en jobb hun kan kombinere med eneansvar for barn, må hun nesten velge noe som ikke krever at arbeidsplassen er velvillig og at kollegene alltid må stille opp for å hjelpe henne. Det beste er at hun finner seg en jobb der hun får arbeidstider som kan fungere når hun må levere og hente i barnehagen. Men nå svarte jeg ut i fra de erfaringene jeg har med de barnehagene jeg har jobbet i, og mine erfaringer er motsatt av dine tydeligvis. Men det er er jo mine erfaringer jeg må svare ut i fra. Andre yrker aner jeg ikke noe om, så det blir bare synsing om noe jeg egentlig ikke har peiling på. Hos oss fungerer det uten spesiell velvillighet mot alenemødre, velviligheten går mot alle. Vi har flere aleneforeldre og andre som må ha tilpasset turnus pga forskjellige ting. Min erfaring er at tidligvakter er så populære at de er aldri er vanskelige å dekke opp, og når man har flere tidligvakter hører senvakter med i det. Midtvakter er det færre som vil ha, så de er perfekt for de som har leveringsproblemer i bhg. Men vi er en stor barnehage og flere ansatte på hver vakt, så det er enklere for oss å fordele vakter enn en liten avdeling med 4 ansatte. det skjønner jeg jo. Men akkurat som deg, så svarer jeg ut i fra mine egne erfaringer. Og ut i fra mine erfaringer, så er jeg helt ueig med deg Anonymkode: a1a38...d03
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #24 Skrevet 10. januar 2018 Jeg hadde avtale med en ungdom som var barnevakt når jeg ikke fikk det til å gå opp. Jeg jobber skiftende arbeidstider. Anonymkode: 20243...30b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #25 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er ikke alene. Men mannen jobber en time unna, så jeg er alene om hverdagslogistikken. Jeg er lærer, og jobber mye på kveldene. Da går kabalen helt fint opp. Barnehagen er åpen 7.45 til 16.15, og er midt mellom hus og jobb. Jeg slutter aldri senere enn 15.30, og skolen starter jo først 8.15. Jeg har 10 min å gå fra barnehage til jobb, evt 2 min å kjøre. Læreryrket er strålende med barn synes jeg. Logistikken går fint opp så lenge man er villig til å jobbe kvelder hjemmefra (og det er jo gull i småbarnsalderen) Anonymkode: 6744c...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå