Gå til innhold

reise til syden med baby på 4 mnd. tips?

Anbefalte innlegg

Vi var nettop på gc. Mange babyer der, vi hadde med en baby selv. Gikk smertefritt.

Et godt tips:

Ta med kokt vann på termos. Ingen problem å få med gjennom sikkerhetskontroll. Kjøp kaldt vann på "utland". Type Olden.  Ha nan pulver i doseringsboks.  Bland til passelig vann på flaskene, tilsett pulver og rist. Wola... fersk og god melk alltid lett tilgjengelig 

God tur 😊😊🌴🌴🌴

Anonymkode: dc4c6...6be

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du jeg unner deg virkelig en ferie. 

Jeg hadde aldri dratt ut av landet med en uvaksinert 4 mnd gammel baby. Aldri. Det er ikke fordi jeg er misunnelig eller egoistisk. Derimot har jeg en annen risikovurdering enn deg. Min niese ble alvorlig syk da hun var 6 mnd. Min bror var umåtelig glad for at de befant seg i Norge og ikke på Granca.

Anonymkode: af67a...208

Vennligst slutt å kommenter på innlegget om du ikke kan komme med tips til selveste reisen :)

Anonymkode: 512bc...5ee

Vi var nettop på gc. Mange babyer der, vi hadde med en baby selv. Gikk smertefritt.

Et godt tips:

Ta med kokt vann på termos. Ingen problem å få med gjennom sikkerhetskontroll. Kjøp kaldt vann på "utland". Type Olden.  Ha nan pulver i doseringsboks.  Bland til passelig vann på flaskene, tilsett pulver og rist. Wola... fersk og god melk alltid lett tilgjengelig 

God tur 😊😊🌴🌴🌴

Anonymkode: dc4c6...6be

Takk det skal jeg gjøre :) 👍🌞

Anonymkode: 512bc...5ee

Sier ikke hi at de skal reise i skoleferien til sommeren da? Er ganske varmt på GC i juli.... Da jeg var der var det 27 grader i skyggen.

Anonymkode: af59d...756

Det kan det bli her midt på sommeren også!

Vi dro til Spania når minste her var 2 mnd. Gikk veldig greit. Fikk godkjennelse fra legen til å dra, da han sa at de hadde samme vaksinasjonsprogram som her i Norge. 

Du får varmet flaske på flyet. Jeg hadde i tillegg med meg en liten termos med kokt vann og pulver i tilfelle.

greit å ha med baby bilsete, er ikke alle bilutleie steder som leide ut det.

vi kjøpte også en reise vippestol til å ha i Spania;) 

hadde med egen mat, bleier og våtservietter.. dette fordi sanitetsprodukter der er så sinnsykt parfymert. Og at morsmelk tillegg kan ha en litt annen sammensetning , ikke farlig, men hvis baby har sensitiv mage så er det greit  ha med.

lot selvfølgelig ikke fremmede ta på baby(hvis du er redd for bakterier ) men har nå enda ikke opplevd at fremmede plukker på babyer.

God tur 😊

Anonymkode: 1b8b2...3e7

Vi var i syden midt på sommeren når minstemann var 9 mnd. Men jeg husker at det var flere mindre babyer på flyet og iallefall 2 stk jeg så levere flaske til flyvertinnen for oppvarming. Jeg ammet så hadde jo ikke det dilemaet med flaske, men fikk varmet et middagsglass (som jeg faktisk kjøpte på flyet). Ellers så hadde jeg med en vogn som var helt super - quinny zapp extra. tar bitteliten plass når den er sammenslått. Med full liggestilling og med solparasoll så sov småen søtt mange timer midt på dagen. Sov i bare bleien med et tynt teppe på, ble ikke for varm en eneste gang. 

Hadde også med bæresele som jeg brukte inne på flyplassen. 

Et tips er å kjøpe sånn UV-telt. Helt genialt på stranden.

Bleier kjøpte vi der, de hadde kjente merker på matvarebutikken. Samme med våtservietter, tror det var pampers de hadde. Men om babyen reagerer på parfyme så bør du heller ta med selv. De hadde også sånne smoothieposer av kjente merker.

God tur, og kos dere!

Anonymkode: bbce9...2e5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...