Gå til innhold

Alternativ til Thailand-ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til noe annet enn Thailand? Vil reise i desember, og det må være varmt. Ikke Gran Canaria eller Egypt. 

Jeg ville gjerne til Thailand helt til jeg så at alle hotellene med 4-5 stjerner er rådyre og likevel skitne, gamle, og fulle av insekter og slanger :( Da ser jeg bort ifra de som koster mange tusen pr natt, for det har ikke vært vurdert. 

Anonymkode: 13cf6...9ad

Skrevet

Florida, kapp verde, sri lanka, safari i Afrika, Filippinene, Mexico?

Anonymkode: 222af...cba

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, skal sjekke ut! 

Har du vært noen av stedene med barn og kan anbefale noe konkret? 

Skrevet

Du, det er fantastisk i Thailand. Har selv reist mye i Thailand.. jeg kan varmt anbefale noen hoteller, hvis du mangler noen.

Jeg vil også anbefale Vietnam, som er nabolandet. Å bo ved Mui Ne stranden er fantastisk! Men bruk HØY solfaktor, solen er veldig sterk! 

Anonymkode: e4695...ef0

Skrevet

Har vært i Florida, safari og i Mexico med barn. Uten barn på Filippinene. Sri lanka drar vi til snart med barn og kapp verde er neste på ønskelista:)

Kommer an på hva slags type ferie du vil ha. Florida er perfekt for barn, med parker og mye gøy. Blir ikke like mye rolig stemning som Thailand, men mange opplevelser. Kan også kombinere med cruise, trenger ikke være så dyrt. 

Safari vil jeg anbefale aller mest, men kan fort bli dyrt og ungene burde være litt store før man investerer i en sånn tur. Helt fantastisk opplevelse! 

Mexico føler jeg er charter pluss. Fint og varmt! 

kapp Verde er en komet som er på vei til å bli veldig populær, samme med Sri Lanka. Vil oppleve stedene før turismen tar over :)

Skrevet

Har du sjekket Vietnam?

Anonymkode: 6afa2...a5d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, det er fantastisk i Thailand. Har selv reist mye i Thailand.. jeg kan varmt anbefale noen hoteller, hvis du mangler noen.

Jeg vil også anbefale Vietnam, som er nabolandet. Å bo ved Mui Ne stranden er fantastisk! Men bruk HØY solfaktor, solen er veldig sterk! 

Anonymkode: e4695...ef0

Ja, Thailand er nydelig! Leste det som at HI var lei Thailand, men er du ikke det burde du gi det en sjanse. 

Skrevet

Mexico!! 

Mauritius

Guadeloupe

Anonymkode: 4eb99...cc0

Skrevet

Indonesia eller New Zealand

Anonymkode: 8a94c...6a5

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh ja! Helt enig! Hvorfor skal så mange reise til harry Thailand når det finnes så mange andre spennende steder?? Mexico og Kapp Verde er i alle fall gull! Liker også klimaet i Dubai veldig godt på den tiden av året. Vi reiser til Karibien nå i vinter og det blir supert. :)

Anonymkode: b5aa4...812

Skrevet

Australia

Anonymkode: f19e9...427

Skrevet

Neida, jeg er ikke lei Thailand - har aldri vært der! Men da jeg sjekket ørten hoteller på tripadvisor og alle hadde tilbakemeldinger som skremte meg litt (som sagt, skittent, slitt, kakerlakker og giftige slanger på rommene, katter i restaurantene ++), ble jeg så skeptisk. Vi skal være borte i en måned, da blir det veldig dyrt. Viktig at vi blir fornøyde, dette blir nok en once in a lifetime opplevelse! 

Tar mer enn gjerne imot tips til barnevennlige hoteller sør i Thailand, da jeg har lest at det er der det er best å være i desember. Ellers vil jeg gjerne ha tips til hoteller i andre land, også! Alt er interessant :D 

Hi 

(Det jeg er på jakt etter, uavhengig av sted, er vakker natur. Det må være rent og pent, og et typisk resort-hotell. Farlige insekter og reptiler burde høre til de ytterste sjeldenheter. Helst under 2500,-/natt)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Neida, jeg er ikke lei Thailand - har aldri vært der! Men da jeg sjekket ørten hoteller på tripadvisor og alle hadde tilbakemeldinger som skremte meg litt (som sagt, skittent, slitt, kakerlakker og giftige slanger på rommene, katter i restaurantene ++), ble jeg så skeptisk. Vi skal være borte i en måned, da blir det veldig dyrt. Viktig at vi blir fornøyde, dette blir nok en once in a lifetime opplevelse! 

Tar mer enn gjerne imot tips til barnevennlige hoteller sør i Thailand, da jeg har lest at det er der det er best å være i desember. Ellers vil jeg gjerne ha tips til hoteller i andre land, også! Alt er interessant :D 

Hi 

(Det jeg er på jakt etter, uavhengig av sted, er vakker natur. Det må være rent og pent, og et typisk resort-hotell. Farlige insekter og reptiler burde høre til de ytterste sjeldenheter. Helst under 2500,-/natt)

Risikoen for slanger og krypdyr er vel tilstede uansett hvor du reiser sørøst i Asia. Men ikke la det hindre dere i å dra! 

Jeg elsket også Vietnam. Bali er også fint. Thailand har litt mer turister enn en del andre steder rundt om. Så f.eks. ingen andre hvite hele Vietnamferien. 

Skrevet

Sør Afrika, Cape town. Da slipper du tidsforskjell også!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

hva med Malaysia?  for eksempel kombiner Kuala Lumpur med Penang og Langkawi ?  Malaysia er billigere enn Thailand ( mye mindre løshunder også siden det er et muslimsk land)

Anonymkode: de97a...077

• 2 måneder senere...
Skrevet

Karibien, Kapp Verde, florida

Anonymkode: 7f888...fc6

Skrevet
På 10.1.2018 den 13.07, Anonym bruker skrev:

hva med Malaysia?  for eksempel kombiner Kuala Lumpur med Penang og Langkawi ?  Malaysia er billigere enn Thailand ( mye mindre løshunder også siden det er et muslimsk land)

Anonymkode: de97a...077

Akkurat den turen til de tre stedene har jeg gjennomført med barn. Anbefales! 

Men ellers synes jeg ikke HI bør la seg skremme bort fra Thailand hekker. Er jo flott der.

Anonymkode: 97e32...764

Skrevet

Hvis dere skal være borte en hel måned ville jeg helt klart leid et hus eller leilighet. Det blir mye billigere. Man blir veldig lei av å bo på hotell i så lang tid. Med å bo i privat hus er man mye friere og har større plass (egne soverom til barna, kjøkken og oppholdsrom), spesielt når du har med barn. Let på Homeaway, airbnb, finn etc

Thailand er fint, Vietnam og Malaysia kan også anbefales. Fordelen med disse landene i sørøstasia fremfor noen av de andre som er nevnt er at det er billigere der. (Jeg har vært i alle landene som har vært nevnt i tråden og synes fortsatt Thailand er fint)

Anonymkode: bc5d7...32d

Skrevet

Ville valgt costa rica eller Panama. 

Fantastiske strender, natur, kultur 

Det dr ganske korte avstander i mellom amerika så kan lett reise til et annet land å oppleve mer 

Anonymkode: 528cd...d86

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Ann Christin, admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...