Gå til innhold

Uføreforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av der som har uføreforsikring? Hvor mye betaler dere per måned/år? Hva er hvilkårene og hvilken forsikring er bra? Hjelp trengs her, vurderer å tegne uføre forsikring da vi har en del med ledd sykdommer i familien. Er 32 år og foreløpig helt frisk

Anonymkode: 92859...639

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har det. Mottar 500 000 som engangssum ved alvorlig sykdom og 5000 kr PR mnd hvis jeg er syk utover det første året med full lønn. 

Har forsikring i Nordea. Vet gjensidige også har en veldig bra. 

Det er bare å tegne så fort som mulig, du får alle mulige reservasjoner så fort du viser antydning til sykdom. 

Anonymkode: 594a7...560

Skrevet

Jeg fikk nettopp utbetalt 500 000 på en forsikring jeg i utgangspunktet trodde jeg ikke hadde, men den ble opprettet når vi tok opp lån for 15 år siden. Mitt råd er å ha en større sum en 500 000. For meg virket det mye for 15 år siden. ,men i dag er det jo ikke så mye.

Anonymkode: 93d3b...a86

Skrevet

Det viktigste er at den gir utbetaling uansett sykdom, noen gir bare utbetaling på 10 utvalgte sykdommer e.l og da er det veldig bittert å få en annen sykdom enn de som står på listen 

Jeg ville valgt en som også gir månedlig utbetaling og dekker mellomlegget mellom arbeidsavklaringspenger og full lønn. Det er veldig tøft om man må gå sykemeldt i mer enn et år og plutselig bare får drøye 60% av lønna utbetalt 

Anonymkode: 6b354...459

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viktigste er at den gir utbetaling uansett sykdom, noen gir bare utbetaling på 10 utvalgte sykdommer e.l og da er det veldig bittert å få en annen sykdom enn de som står på listen 

Jeg ville valgt en som også gir månedlig utbetaling og dekker mellomlegget mellom arbeidsavklaringspenger og full lønn. Det er veldig tøft om man må gå sykemeldt i mer enn et år og plutselig bare får drøye 60% av lønna utbetalt 

Ja det er jeg enig i. Men har du noen forslag? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne å lete? Hvilken av de er faktisk gode forsikringer? Lovnad om super forsikring gir jo alle

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er jeg enig i. Men har du noen forslag? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne å lete? Hvilken av de er faktisk gode forsikringer? Lovnad om super forsikring gir jo alle

Vi er totalkunde hos if og har den der, du skreddersyr jo din egen forsikring i stue grad og velger hvit godt dekket du vil være og gir hvor høyt beløp. If er ikke billigst, men vi har hatt noen saker og er veldig fornøyd med servicen der. 

Google etter noen tester, selv om testen ikke er laget i år kan du lese litt om hva de har sett etter når de har kåret best i test tidligere 

Annonse

Skrevet

Uførepensjon i SpareBank 1 utbetales 100% dersom du blir 50% eller mer varig ufør. Sjeldent det gjøres hos andre selskap. Dersom du er frisk som en fisk så dekker den alle sykdommer. (Det gjør uførepensjon, det er Kritisk Sykdom som kun dekker spesifikke sykdommer). 

Jeg har en Uførepensjon på 54.000 pr år (jeg er 39 år og normalvektig, ellers frisk), betaler 500-600 kr pr mnd for denne. 

Jobber med dette til daglig. 

Anonymkode: 50ab5...e1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...