Gå til innhold

Erfaring med å ta med reiseseng på fly?

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å ta med reiseseng på ferie fordi barnet er så lite og ønsker ikke å ha han i vanlig ekstraseng på hotellet. Han er 3 år derfor får vi ikke leie av hotellet. Noen som har erfaringer med å ta med selv? Tålte de flyturen? Gikk det av barnets totale bagasjevekt? 

Anonymkode: d0d14...bed

Fortsetter under...

Har du snakket med hotellet og fått bekreftet at dere ikke får leie, eller har du bare lest på nettsidene? 

Jeg har fått til barn på 3 år uten problemer, selv om det går i mot nettsidene..

Anonymkode: 73c4a...ee2

En 3-åring kan da fint ligge i en ekstraseng eller madrass på gulvet på rommet. Her trodde jeg det var snakk om en ettåring, men så så jeg at han faktisk er 3 år. Han vil være over grensen for vekt og høyde for alle reisesengene jeg vet om med mindre han er veldig liten for alderen.

Han sover vel i vanlig seng hjemme, ikke i sprinkelseng? Hvis han fremdeles sover i sprinkelseng, har du sjekket hva som er maks høyde og vekt? Kan ikke forestille meg at en 3-åring er under grensen.

Men uansett, vi hadde med oss reiseseng til ettåringen vår på utenlandstur. (Den var forøvrig opptil maks 85 cm eller 13 kg). Flyselskapet vi brukte lot oss sjekke den inn i tillegg til bagasjen til babyen. Det stod på websiden at vi kunne ha den med ombord, men da vi kom på flyplassen viste det seg at flyet var fullbooket og det var dermed ikke plass til den, og den måtte sjekkes inn. Den overlevde flyturene helt fint. Den ble sjekket inn som spesialbagasje med merke som stod "fragile".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...