Gå til innhold

Trenger sårt tips, hunden har bitt baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

2ganger nå. Eller ene gangen klarte vi å stoppe før hunden klarte bite, i dag var vi ikke like raske og hunden beit. Ble ikke hull men en skrape lags hele ene fingen til baby.

trenger sårt noen tips/forslag. Vil jo ikke kvitte hunden, men er jo livredd for hunden sammen med baby! Noen som har opplevd lignende og har noe tips til hvordan vi kan prøve å stoppe dette? Hunden tørr ikke gjøre noe når vi er der sammen, men baby er jo begynt å krabbe rundt og oppsøker jo hunden :-/ 

Anonymkode: b9d76...38d

Skrevet

Ut med hunden, du har ikke noe valg

Anonymkode: 6b270...eb0

Skrevet

I hvilken situasjoner biter hunden og hvilken type biting er det? Dette kan ha en betydning.

Skjønt jeg hadde nok ikke vært i tvil. Hunden hadde nok fått seg et nytt hjem. Enten omplassert eller på de evige jaktmarker. Jeg hadde ikke turt å gamble på at det ikke skulle eskalere. 

Anonymkode: 495b1...bca

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ut med hunden, du har ikke noe valg

Anonymkode: 6b270...eb0

Er faktisk det jeg er redd for :-( men håper noen kanskje kan komme med erfaringer og tips først :-/ men altså risikerer ingenting, valget blir jo «lett» hvis det er det det står på 😔 

Skrevet

Biter hunden uprovosert?

biter uprovosert = avlivning

er provosert = omplassering til familie uten barn

Skrevet

Med mindre du ønsker å bruke munnkurv på hunden hele tiden mens den er inne så tror jeg ikke du har annet valg ennå omplassere hunden din. Det er mulig å holde barn og hund adskilt til en hver tid og hunden har allerede vist at den er villig til å bite barnet deres. 

Min barndomsvenninnes familie hadde en hund som glefser og bet folk.. De gjorde så godt de kunne for å unngå at det skjedde. Men hunden var jo en del av familien så de ville ikke sette han i bur heller når de hadde besøk for de hadde jo nesten alltid besøk. Hunden bet både den ene og den andre og det ble unnskyldt av familien i hytt og pine. 

Til slutt bet hunden en gutt i ansiktet og rev opp en del av kinnet og øret. Først DA ble hunden avlivet... 

Hadde aldri i livet godtatt en hund som bet ungen min altså! 

Anonymkode: 047c4...21d

Skrevet

I denne situasjonen bør dere nok vurdere å omplassere hunden til et sted hvor det ikke er små barn. Hunden har nå gitt dere to advarsler om at den ikke trives sammen med en baby, og da må dere tenke sikkerhet først. Selvfølgelig kan en mulighet være å holde barn og hund helt separert, men jeg ser ikke helt hvordan det skal fungere i praksis. Eneste muligheten er å ha hunden i en låst hundegård hele tiden, men hvis hunden er en hund som er vant med å være inne er ikke dette en god løsning og da bør den omplasseres. Hvis hunden bet helt uprovosert så er nok eneste mulighet avlivning.

Anonymkode: bf722...095

Skrevet

Huff, dere har nok rett😔 hunden har begge ganger bare ligget fremfor peisen å slappet av som den alltid gjør😅 

Nei dette var trist. Men vi har snakket om det før også fordi hunden kan være litt aggressiv mot de andre barna våre også, det er blitt den sin måte å gi beskjed at den vil ha fred. 

Rart også fordi vi har jo hatt hunden fra 8uker gammel og vi hadde jo små barn/barn da. 

Men nå er det komt en uskyldig baby inn i miksen å da er det helt uaktuelt med slik adferd. Men hva gjør jeg da? Hunden er bare 3år så avliving er uaktuelt. Hvordan går jeg frem for å finne nytt hjem? Finn.no?

Skrevet

Omplasser babyen! Hunden er en del av familien, og var der først! Om babyen ikke kan tilpasse seg, må den avstå fra å bo sammen med dere! I tillegg hadde jeg nok valgt å ta avstand til babyen som ikke tar hensyn til hunden.

Anonymkode: 86aa5...8cb

Skrevet

Hunden må vekk. Til noen uten barn. 

Anonymkode: 3c7c0...56d

Skrevet

Hvorfor i alle dager får hunden og babyen være i samme rom uten kontinuerlig oppsyn? Trodde det var almenn kunnskap at slikt ikke skal skje. Da har man enten avskilt hund fra baby med grind eller baby fra hund med grind. Uansett burde vel en grind rundt en peis være noe man burde ha når man har baby krabbende rundt på gulvet!

Anonymkode: a01ce...caf

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager får hunden og babyen være i samme rom uten kontinuerlig oppsyn? Trodde det var almenn kunnskap at slikt ikke skal skje. Da har man enten avskilt hund fra baby med grind eller baby fra hund med grind. Uansett burde vel en grind rundt en peis være noe man burde ha når man har baby krabbende rundt på gulvet!

Anonymkode: a01ce...caf

Det kan vel godt hende at de har grind rundt peisen? Bikkja kan jo ha ligget rett utenfor grinda.

For øvrig er jeg helt enig med deg i at barn og dyr alltid skal holdes under oppsyn, eller være fysisk atskilt.

Skrevet

Hadde aldri latt hund og baby være alene, spesielt ikke når baby er så stor at den krabber rundt. En hund som blir pirket på, klemt eller presset opp i et hjørne kan si i fra, og det ved å nappe. Det er noe foreldre som eier hund bør vite og dermed ikke la baby og hund være alene uten oppsyn. 

Anonymkode: 1230f...f61

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri latt hund og baby være alene, spesielt ikke når baby er så stor at den krabber rundt. En hund som blir pirket på, klemt eller presset opp i et hjørne kan si i fra, og det ved å nappe. Det er noe foreldre som eier hund bør vite og dermed ikke la baby og hund være alene uten oppsyn. 

Klemt opp i et hjørne av en krabbene baby. Nei - dette blir for dumt!

Høres ikke ut som du forstår forskjellen på mennesker og bikkjer.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klemt opp i et hjørne av en krabbene baby. Nei - dette blir for dumt!

Høres ikke ut som du forstår forskjellen på mennesker og bikkjer.

Nei vel, frekk du er. Jeg har selv vokst opp med hunder. Har selv hund og to barn. Jeg kan endel om dette, og har selv sett situasjoner jeg har avverget. 

Skrevet

Elsker hunder og har vokst opp med hund selv, men denne hunden må vekk, og det fort. Hunden har tydeligvis ingen problem med å bite babyen, det har den bevist. Da kan den ikke bo med dere. 

Anonymkode: 23ba0...d63

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Omplasser babyen! Hunden er en del av familien, og var der først! Om babyen ikke kan tilpasse seg, må den avstå fra å bo sammen med dere! I tillegg hadde jeg nok valgt å ta avstand til babyen som ikke tar hensyn til hunden.

Anonymkode: 86aa5...8cb

Hehe, føler det var litt hint til tråden om allergi å hytta i går?😂 

Her i hus er mennesket mer verd enn hunden selv om vi elsker hunden vår ❤️ Så babyen får nok bli🤭

Skrevet

Hva som har skjedd her sier du ikke så mye om, men noen ting kan man unngå.

Utrolig mange biteepisoder skjer fordi barn oppsøker hunder og foreldre har ikke satt grenser for barn. Når en hund ikke får fred har dei mange signaler den bruker for å vise dette. Kan man noe om hund skal man klare å se det. Det verste jeg ser er familiehunder sol fungerer som leketøy for barna uten at de voksne setter grenser. En hund knurrer eller biter ofte fordi ingenting annet funker.

Lar du dine andre barn oppsøke hunden når barna vil, eller får hunden ligge i fred? Krabber babyen rundt for så å oppsøke hunden, ta tak i pelsen eller lignende? Jeg er redd terskelen desverre er nådd for denne hunden, så både omplassering og avliving kan bli vurdert. Diskuter dette med veterinær.

Jeg har selv to store hund og to barn i barnehagealder, men har aldri hatt problem. Vi kjører tydelige regler for barna hva som er greit, så alle kjenner grensene. Vi bruker verken bur eller stenger hundene inne noe sted. 

Forhør deg med veterinær og hør hva de ville vurdert saken til. 

Anonymkode: d5469...9d6

Skrevet

Folk har jo blitt helt koko med disse bikkjene sine, de går jo foran både babyer og øvrige familie  (innlegg om hytte på deling og allergi).Skjerp dere folkens, det er hyggelig med hund, men det er og blir en forskjell på folk og dyr og barnas sikkerhet og ve og vel går laaaaaaangt foran en hund!!!!!! Biter hunden en BABY og i tillegg kommer det frem at den er aggressiv mot de andre barna deres så må dere jo se til å bli kvitt bikkja.

Anonymkode: 7c855...4d7

Skrevet

Jeg har også en hund som ikke liker å bli lugget og knipt av guttungen (18 mnd). Jeg er ekstremt streng på at han aldri har lov til å røre hunden, aldri sitte og klappe, aldri leke, el.l. Har lært han å vinke til hunden isteden og minner han på å vinke når han viser noe som helst interesse i hunden, deretter distraherer jeg han med noe annet. Hvis han ikke gir seg sender jeg hunden inn på et annet rom eller ut til sønnen min har glemt at han var interessert.

Hvis jeg har både sønnen min og hunden i nærheten passer jeg på å flytte hunden slik at den er utenfor rekkevidde skulle gutten min finne på å gripe og lugge.

Skulle det skje at hunden blir lugget eller knipt, hopper vi umiddelbart opp og løper inn på kjøkkenet og gir 2-3 godbiter slik at hunden blir desensitisert over tid.

Hvis man ikke kan passe på til de grader slik at det aldri skjer et bitt, har man ikke noe annet valg enn å omplassere.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk har jo blitt helt koko med disse bikkjene sine, de går jo foran både babyer og øvrige familie  (innlegg om hytte på deling og allergi).Skjerp dere folkens, det er hyggelig med hund, men det er og blir en forskjell på folk og dyr og barnas sikkerhet og ve og vel går laaaaaaangt foran en hund!!!!!! Biter hunden en BABY og i tillegg kommer det frem at den er aggressiv mot de andre barna deres så må dere jo se til å bli kvitt bikkja.

Anonymkode: 7c855...4d7

Er enig i det her! Folk tror jo f..at hunder er babyene deres..

Anonymkode: 78fc2...3b2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om hunden "sier ifra" ved å "nappe" som du kaller det..så skal den for fan avlives ASAP. Stakkars lille baby som ikke kan krabbe trygt rundt på gulvet. Hunden er mest sannsynelig sjalu på babyen!

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om hunden "sier ifra" ved å "nappe" som du kaller det..så skal den for fan avlives ASAP. Stakkars lille baby som ikke kan krabbe trygt rundt på gulvet. Hunden er mest sannsynelig sjalu på babyen!

Da handler det om å få avverget det før hunden napper. Og det er foreldrenes ansvar!

Skrevet

Advarer hunden på forhånd? Hunder sier mye uten at det kommer lyd. De slikker seg på nesa, senker blikket, ser til siden etc - dette er dempende signaler de bruker fordi de syns situasjonen er ubehagelig. Hunden kan ha dempet lenge før den biter. Sett opp barnegrind på tvers av stua og ha hund og barn adskilt. Vi har det sånn nå, og vi har ikke barn engang, men voksen hund og valp. Må beskytte dem fra hverandre til babyen forstår at hunden trenger hviletid alene. 

Les forøvrig denne: http://www.klikk.no/foreldre/barn/barn--hund--sant-2357405

og dette: http://www.klikk.no/foreldre/dempende-signaler-hos-hund-2321551

eller https://adferdstrening.wordpress.com/trening/

Anonymkode: 181c0...7e4

Skrevet

Jeg er hundeeier,OG mor til ett barn som nesten ble drept av en hund! Gutten min måtte sy over 120 sting i ansikt, hals og hode, og hadde nok ikke overlevd om han ikke hadde hatt på buff og mye klær. 

Så min bønn er,- ikke vent avliv eller omplasser hunden i dag!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...