Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #26 Del Skrevet 9. januar 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg sa til nav at minstemann er hjemme enda. Men siden far jobber offshore så blir det litt annerledes sa nav. Han har nå akkurat kommet hjem fra jobb og har da fri i 4 uker også tar han ut alle 10 ukene sine av fedrekvoten og når han reiser på jobb igjen om 14 uker så skumle jeg jo egentlig tilbake i arbeid siden jeg søkte om 3 mnd ulønnet permisjon. Så siden han er hjemme i de 3 mnd jeg egentlig skulle ha ulønnet permisjon så går det. Da ser nav på det som om han har ansvaret for barnet. hi Anonymkode: be980...0d1 Da er det vel mannen som tar seg av barnet også da? Du skriver som om du egentlig regner med å gjøre det selv, men det håper jeg ikke er tilfelle. Anonymkode: 2a4ff...c84 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148642920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #27 Del Skrevet 9. januar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg sa til nav at minstemann er hjemme enda. Men siden far jobber offshore så blir det litt annerledes sa nav. Han har nå akkurat kommet hjem fra jobb og har da fri i 4 uker også tar han ut alle 10 ukene sine av fedrekvoten og når han reiser på jobb igjen om 14 uker så skumle jeg jo egentlig tilbake i arbeid siden jeg søkte om 3 mnd ulønnet permisjon. Så siden han er hjemme i de 3 mnd jeg egentlig skulle ha ulønnet permisjon så går det. Da ser nav på det som om han har ansvaret for barnet. hi Anonymkode: be980...0d1 Hadde ikke stolt på denne tilbakemeldingen fra NAV før pengene er på konto. Jeg syns det kan virke som du ble feilinformert. Dessuten skal aldri NAV saksbehandle per telefon, så at du har blitt lovet penger denne peridoen syns jeg er rart, denne saken er jeg redd kan snu raskt. Og du svarer fortsatt ikke på spørsmålet, er du for syk til å ta deg av barnet ditt? Anonymkode: fe96c...7b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148642924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #28 Del Skrevet 9. januar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg planlagte å få en alvorlig sykdom som i værstefall kan drepe meg.. idiot! hi Anonymkode: be980...0d1 Alvorlig sykdom som kan drepe deg? Som er psykisk? Og som gjør at du også kan passe barnet? Hvorfor tok du ulønnet perm om Pappan skulle være hjemme uansett disse 14 ukene du søkte om? Så dere skulle være hjemme sammen? Og nå får dere begge det og begge betalt? Vi har definitivt for godt velferdssystem. Gremmes å tenke på hva alle skattepengene går til til tider. Anonymkode: 53b75...6e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148642933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #29 Del Skrevet 9. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Alvorlig sykdom som kan drepe deg? Som er psykisk? Og som gjør at du også kan passe barnet? Hvorfor tok du ulønnet perm om Pappan skulle være hjemme uansett disse 14 ukene du søkte om? Så dere skulle være hjemme sammen? Og nå får dere begge det og begge betalt? Vi har definitivt for godt velferdssystem. Gremmes å tenke på hva alle skattepengene går til til tider. Anonymkode: 53b75...6e4 Må si meg enig. Er noe som skurrer i denne saken. Alt for mye trådstarter ikke svarer på. Jeg vil ikke tro saken innvilges. Anonymkode: fe96c...7b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148642936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2018 #30 Del Skrevet 9. januar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ikke stolt på denne tilbakemeldingen fra NAV før pengene er på konto. Jeg syns det kan virke som du ble feilinformert. Dessuten skal aldri NAV saksbehandle per telefon, så at du har blitt lovet penger denne peridoen syns jeg er rart, denne saken er jeg redd kan snu raskt. Og du svarer fortsatt ikke på spørsmålet, er du for syk til å ta deg av barnet ditt? Anonymkode: fe96c...7b2 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alvorlig sykdom som kan drepe deg? Som er psykisk? Og som gjør at du også kan passe barnet? Hvorfor tok du ulønnet perm om Pappan skulle være hjemme uansett disse 14 ukene du søkte om? Så dere skulle være hjemme sammen? Og nå får dere begge det og begge betalt? Vi har definitivt for godt velferdssystem. Gremmes å tenke på hva alle skattepengene går til til tider. Anonymkode: 53b75...6e4 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må si meg enig. Er noe som skurrer i denne saken. Alt for mye trådstarter ikke svarer på. Jeg vil ikke tro saken innvilges. Anonymkode: fe96c...7b2 Anonym 7b2: Jeg vet ikke hvor syk jeg vil bli under behandling. Det er umulig å vite før man får behandlingen i følge legen på sykehuset, men jeg kan bli alt fra bare litt redusert til innlagt på sykehuset over lang tid. Så jeg vet ikke om jeg vil kunne ta meg av barnet. anonym 6e4: det er ikke en psykisk sykdom som jeg kan dø av, men jeg har fått en sykdom som jeg i verste fall kan dø av og sliter også psykisk pga dette og tidligere saker. Derfor skrev jeg psykisk ++ at det var mer også enn bare psykisk. Faren skulle egentlig ta ut noen uker nå når jeg skulle ha ulønnet permisjon fordi vi skulle ut å reise, men siden jeg er blitt syk så kan vi ikke det. Og dermed så tar han ut alle sine 10 uker etter han har hatt fri i 4 uker, totalt 14 uker siden jeg vet ikke hvor dårlig jeg vil bli under behandlingen. 7b2: Det er ikke en sak lengre med nav nå. Jeg var i kontakt med arbeidsgiver etter jeg snakket med nav for å høre hva de trodde om saken, om jeg ville få sykepenger etter ulønnet permisjon og arbeidsgiver skulle sjekke opp i saken. Arbeidsgiver ringte opp for 2 timer siden og sa at de kom til å trekke tilbake søknaden min om ulønnet permisjon, så da er det ikke en sak lengre. Da får jeg sykepenger som vanlig. hi Anonymkode: be980...0d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148642996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #31 Del Skrevet 28. januar 2018 På 9.1.2018 den 19.43, Anonym bruker skrev: Anonym 7b2: Jeg vet ikke hvor syk jeg vil bli under behandling. Det er umulig å vite før man får behandlingen i følge legen på sykehuset, men jeg kan bli alt fra bare litt redusert til innlagt på sykehuset over lang tid. Så jeg vet ikke om jeg vil kunne ta meg av barnet. anonym 6e4: det er ikke en psykisk sykdom som jeg kan dø av, men jeg har fått en sykdom som jeg i verste fall kan dø av og sliter også psykisk pga dette og tidligere saker. Derfor skrev jeg psykisk ++ at det var mer også enn bare psykisk. Faren skulle egentlig ta ut noen uker nå når jeg skulle ha ulønnet permisjon fordi vi skulle ut å reise, men siden jeg er blitt syk så kan vi ikke det. Og dermed så tar han ut alle sine 10 uker etter han har hatt fri i 4 uker, totalt 14 uker siden jeg vet ikke hvor dårlig jeg vil bli under behandlingen. 7b2: Det er ikke en sak lengre med nav nå. Jeg var i kontakt med arbeidsgiver etter jeg snakket med nav for å høre hva de trodde om saken, om jeg ville få sykepenger etter ulønnet permisjon og arbeidsgiver skulle sjekke opp i saken. Arbeidsgiver ringte opp for 2 timer siden og sa at de kom til å trekke tilbake søknaden min om ulønnet permisjon, så da er det ikke en sak lengre. Da får jeg sykepenger som vanlig. hi Anonymkode: be980...0d1 Kjente jeg ble skikkelog lettet inni meg da jeg leste avslutningen på denne tråden her. Jeg fikk opp tråden etter søk på temaet, da jeg er oppi en nokså lik situasjon som deg . Det er jo en ganske spesiell situasjon, så ble vel nesten litt overrasket over at det var andre med nesten samme erfaring der ute. Jeg kjente forøvrig at jeg ble skikkelig både sint, frustrert og lei på dine vegne da jeg leste flere av de fordomsfulle svarene du fikk. Og håper samtlige leste det siste svaret ditt her og skammer seg litt nå. Heldigvis fikk du flere seriøse og gode, støttende svar også og de var også til god hjelp for meg. Jeg ser at jeg dessverre ikke vil ha samme rettigheter som deg i min sak. Jeg ble sykemeldt i 2 måneder nå nylig og er midt i min ulønnede permisjonstid som skal vare 6 måneder. Jeg sliter veldig med å ta meg av datteren min på 11 mnd for tiden, men er nok likevel ikke syk nok til at det vil regnes som at 'hensikten med permisjonen faller bort', siden jeg (såvidt) klarer hverdagen overstått uten hjelp og ikke er kagt inn på sykehus o.l.. Jeg mister nok også sykepengerettigheter fordi det har gått over 1 mnd siden den ulønnede permisjonstiden startet.. Jeg er så utrolig glad for at det fantes en god ordning for deg i din situasjon. Det gir meg tilbake troen på både Nav og velferdsnorge forøvrig. De kan virkelig glimte til inni mellom:) Må få ønske deg masse GOOOD bedring og lykke til videre!🌸 Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148661454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #32 Del Skrevet 28. januar 2018 På 9.1.2018 den 9.35, Anonym bruker skrev: Her er deler av lovverket som omfatter din sak. Mine kommenterer står i blått, viktige momenter i loven står i rødt: Ang ferie: § 8-17. Sykepenger fra trygden [...] Det ytes ikke sykepenger fra trygden under lovbestemt ferie etter lov 29. april 1988 nr. 21 om ferie § 5 og permisjon, se også § 8-3 tredje ledd. Så lenge du avvikler ferien din som avtalt vil du ikke få sykepenger for denne perioden. Ang rettigheter i forbindelse med ulønnet permisjon i henhold til arbeidsmiljøloven §12-1 - 12-15.§ 8-47. Yrkesaktive medlemmer som midlertidig har vært ute av inntektsgivende arbeid Denne paragrafen gjelder for yrkesaktive medlemmer som på sykmeldingstidspunktet midlertidig har vært ute av inntektsgivende arbeid i mindre enn en måned, og som a) fremdeles er ute av inntektsgivende arbeid, eller b) er i arbeid uten å fylle vilkåret i § 8-2 om fire ukers opptjeningstid. [...]d) da medlemmet har lovbestemt permisjon etter arbeidsmiljøloven §§ 12-1 til 12-5 dersom vedkommende har avtale om å gjenoppta arbeidet etter permisjonen. Du har krav på sykepenger i henhold til Ftrl §8-47 bokstav B fra den dagen du skulle gjenoppta arbeidet da permisjon i henhold til arbeidsmiljøloven likestilles med arbeid. Du får da 100% dekning fra første dag fra NAV. OG § 8-47 Andre og tredje ledd - Situasjoner som er likestilt med arbeid [...] Henvisningen i tredje ledd bokstav d til arbeidsmiljøloven §§ 12-1 - 12-5, er en henvisning til bestemmelser om rett til permisjon i forbindelse med svangerskap, fødsel og adopsjon. Dersom man har ulønnet permisjon etter utløpet av foreldrepengeperioden, vil man kunne få rett til sykepenger etter denne bestemmelsen. Det er et vilkår at man har avtale om å gjenoppta arbeidet etter permisjonen. Det er også et vilkår at man kan godtgjøre at man har et inntektstap, jf § 8-47 femte ledd. Dersom hensikten med permisjonen faller bort, vil man kunne si at det foreligger et inntektstap. Eksempel: Kari har tatt et års ulønnet permisjon etter foreldrepengepermisjonen med hjemmel i arbeidsmiljøloven § 12-5. Hun har avtale om å gjenoppta arbeidet etter utløpet av permisjonen. Tre måneder før permisjonstidens utløp blir hun akutt syk og innlagt på sykehus. I dette tilfellet vil Kari kunne få rett til sykepenger fra 15. dag, da hun ikke lenger har omsorg for barnet og hensikten med permisjonen er bortfalt. Vær obs på at årsaken til permisjonen må bortfalle og at det gjelder svært alvorlig sykdom. Her er sykehusinnleggelse nevnt da det er umulig for mor å ta seg av barnet sitt om hun er innlagt på sykehus. Man har i så fall rett på sykepenger med 65% av grunnlaget fra 15. dag om det er mer enn 14 dager siden foreldrepermisjon, ferie eller jobb. Anonymkode: fe96c...7b2 Takk for dette grundige svaret ditt. Jeg er ikke trådstarter men fant innlegget etter søk siden jeg er i en ganske lik situasjon. Dette svaret avkrefter derimot at jeg ikke vil ha noen rettigheter til tross for at jeg er sykemeldt i permisjonstiden. Dette fordi jeg ikke er så alvorlig syk at jeg er innlagt på sykehus og foreløpig kommer meg igjennom hverdagen uten hjelp..Men det er bare såvidt og jeg føler meg som en elendig mamma for tiden:( En godtgjørelse i form av sykepenger kunne gjort at jeg kunne hatt råd til litt hjelp i hverdagen. Slik at datteren min på 11 mnd feks fikk luftet seg ute hver dag. Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148661455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #33 Del Skrevet 28. januar 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjente jeg ble skikkelog lettet inni meg da jeg leste avslutningen på denne tråden her. Jeg fikk opp tråden etter søk på temaet, da jeg er oppi en nokså lik situasjon som deg . Det er jo en ganske spesiell situasjon, så ble vel nesten litt overrasket over at det var andre med nesten samme erfaring der ute. Jeg kjente forøvrig at jeg ble skikkelig både sint, frustrert og lei på dine vegne da jeg leste flere av de fordomsfulle svarene du fikk. Og håper samtlige leste det siste svaret ditt her og skammer seg litt nå. Heldigvis fikk du flere seriøse og gode, støttende svar også og de var også til god hjelp for meg. Jeg ser at jeg dessverre ikke vil ha samme rettigheter som deg i min sak. Jeg ble sykemeldt i 2 måneder nå nylig og er midt i min ulønnede permisjonstid som skal vare 6 måneder. Jeg sliter veldig med å ta meg av datteren min på 11 mnd for tiden, men er nok likevel ikke syk nok til at det vil regnes som at 'hensikten med permisjonen faller bort', siden jeg (såvidt) klarer hverdagen overstått uten hjelp og ikke er kagt inn på sykehus o.l.. Jeg mister nok også sykepengerettigheter fordi det har gått over 1 mnd siden den ulønnede permisjonstiden startet.. Jeg er så utrolig glad for at det fantes en god ordning for deg i din situasjon. Det gir meg tilbake troen på både Nav og velferdsnorge forøvrig. De kan virkelig glimte til inni mellom:) Må få ønske deg masse GOOOD bedring og lykke til videre!🌸 Anonymkode: 82ba9...9d1 Du må vel fremdeles ta deg av datteren din selv om du hadde fått sykepenger? Anonymkode: 48e58...2d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148661458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2018 #34 Del Skrevet 28. januar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Du må vel fremdeles ta deg av datteren din selv om du hadde fått sykepenger? Anonymkode: 48e58...2d0 Ja. Men om jeg hadde fått sykepenger hadde jeg kanskje hatt råd til hjelp slik at datteren min hadde fått en bedre hverdag. Slik det er nå kommer hun seg ikke ut for å lufte seg hver dag og gråter mye og viser frustrasjon fordi mammaen ikke klarer så mye annet enn å ligge på sofaen mellom måltidene og bleieskiftene..slik har det vært i 3 uker nå og kan vare i flere uker til. Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148662311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. januar 2018 #35 Del Skrevet 28. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men om jeg hadde fått sykepenger hadde jeg kanskje hatt råd til hjelp slik at datteren min hadde fått en bedre hverdag. Slik det er nå kommer hun seg ikke ut for å lufte seg hver dag og gråter mye og viser frustrasjon fordi mammaen ikke klarer så mye annet enn å ligge på sofaen mellom måltidene og bleieskiftene..slik har det vært i 3 uker nå og kan vare i flere uker til. Anonymkode: 82ba9...9d1 Har du ingen som kan hjelpe deg? Er ikke faren inne i bildet? Familie? Venner, nabo? Det kan jo ikke forsette slik over lang tid. god bedring❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148662384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2018 #36 Del Skrevet 29. januar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men om jeg hadde fått sykepenger hadde jeg kanskje hatt råd til hjelp slik at datteren min hadde fått en bedre hverdag. Slik det er nå kommer hun seg ikke ut for å lufte seg hver dag og gråter mye og viser frustrasjon fordi mammaen ikke klarer så mye annet enn å ligge på sofaen mellom måltidene og bleieskiftene..slik har det vært i 3 uker nå og kan vare i flere uker til. Anonymkode: 82ba9...9d1 Hvis legen din kan bekrefte og dokumentere at du ikke er i stand til å ta deg av barnet sitt skader det jo ikke å forsøke å søke om sykepenger? Høres jo ikke ut som en god situasjon for dere. Riktig god bedring. Anonymkode: fe96c...7b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148662567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #37 Del Skrevet 2. februar 2018 På 29.1.2018 den 9.14, Anonym bruker skrev: Hvis legen din kan bekrefte og dokumentere at du ikke er i stand til å ta deg av barnet sitt skader det jo ikke å forsøke å søke om sykepenger? Høres jo ikke ut som en god situasjon for dere. Riktig god bedring. Anonymkode: fe96c...7b2 Jeg har allerede fått avslag fra Nav på søknad om sykepenger til tross for godkjent sykemelding og dokumentasjon fra legen min. Skjønte derimot ikke helt svaret fra Nav og vurderte derfor å klage. Men de har jo sett at vi har 'klart oss' til nå, så tviler på jeg kommer noen vei. Jeg er jo antagelig frisk lenge før de i det hele tatt rekker å se på klagen. Og som det blir sagt her i tråden, så må en jo nærmest være livstruende alvorlig syk og innlagt på sykehus før de tar søknaden om sykepenger i permisjonstiden under paragraf 8-47; der 'hensikten med permisjonen faller bort' på alvor. Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148666733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evablaum Skrevet 2. februar 2018 #38 Del Skrevet 2. februar 2018 På 9.1.2018 den 8.24, Anonym bruker skrev: Ja, jeg planlagte å få en alvorlig sykdom som i værstefall kan drepe meg.. idiot! hi Anonymkode: be980...0d1 Psykisk? Drepe deg? Og du skal ta vare på et barn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148666736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evablaum Skrevet 2. februar 2018 #39 Del Skrevet 2. februar 2018 På 9.1.2018 den 14.37, Anonym bruker skrev: Jeg skrev psykisk ++ altså at det er mer enn bare psykisk hi Anonymkode: be980...0d1 Du har en sykdom skal kan drepe deg, den går under «+++». Hva med å heller vektlegge den, fremfor «psykisk»? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148666738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amandine Skrevet 2. februar 2018 #40 Del Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Evablaum skrev: Du har en sykdom skal kan drepe deg, den går under «+++». Hva med å heller vektlegge den, fremfor «psykisk»? 1 time siden, Evablaum skrev: Psykisk? Drepe deg? Og du skal ta vare på et barn? ...og til dere andre hyenene: Ignorance is bliss, hæ? Sykdom, også psykisk, kan ta liv og gjøre ufør. Dere avslører dere som utrolig kunnskapsløse og stigmatiserende, og ved at ikke tanken på at HI endrer litt på fakta her på forumet for anonymiteten sin skyld for eksempel slår dere, blottstiller dere egen enkelhet til fulle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148666763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #41 Del Skrevet 2. februar 2018 På 28.1.2018 den 23.06, Anonym bruker skrev: Ja. Men om jeg hadde fått sykepenger hadde jeg kanskje hatt råd til hjelp slik at datteren min hadde fått en bedre hverdag. Slik det er nå kommer hun seg ikke ut for å lufte seg hver dag og gråter mye og viser frustrasjon fordi mammaen ikke klarer så mye annet enn å ligge på sofaen mellom måltidene og bleieskiftene..slik har det vært i 3 uker nå og kan vare i flere uker til. Anonymkode: 82ba9...9d1 Det er jo en sak for barnevernet. Du tar deg ikke av ungen i det hele tatt utover bleiebytte - det er faktisk ikke holdbart og ikke noe man kan vente og se på heller. Har du prøvd å kontakte barnevernet selv for å få hjelp? Og hvis svaret ditt er nei, det vil du ikke, så bør virkelig noen andre melde dere inn. Anonymkode: 03efe...212 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148666773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #42 Del Skrevet 3. februar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en sak for barnevernet. Du tar deg ikke av ungen i det hele tatt utover bleiebytte - det er faktisk ikke holdbart og ikke noe man kan vente og se på heller. Har du prøvd å kontakte barnevernet selv for å få hjelp? Og hvis svaret ditt er nei, det vil du ikke, så bør virkelig noen andre melde dere inn. Anonymkode: 03efe...212 Jeg har jo aldri skrevet at jeg ikke klarer å ta meg av ungen i det hele tatt utenom bleieskift?! Sier bare at enkelte dager så er der lite action her hjemme pga min sykdom, og dermed kommer barnet seg ikke alltid ut på tur fordi mammen er for dårlig. Jeg har lagt fram denne problemstillingen for Nav og de har tydeligvis ikke syntes det er alvorlig nok til å gi meg sykepenger eller annen hjelp. Jeg har forøvrig hjelp i barnefar når han er hjemme fra anleggsjobb og besteforeldre enkelte ettermiddager etter arbeidstid (farmoren har forøvrig selv jobbet i det lokale barnevernet her). Så barnet har jevnt over for mye omsorg og ressurssterke mennesker rundt seg totalt sett, til at det ville vært en sak for det ressursknappe barnevernet vårt. Der er det nok folk som trenger hjelpen deres mer enn oss. Jeg mener likevel at situasjonen vår var (og til tider fortsatt er) såpass utfordrendes og vanskelig at jeg kjente jeg skulle hatt litt økonomisk støtte og hjelp en liten periode dagtid. Og syntes absolutt saken min gikk under paragraf 8-47 og at hensikten med permisjonen min falt bort. Men i følge det firkantede lovverket vårt gjorde den altså ikke det. Heldigvis så er jeg på bedringens vei nå. Tar en dag om gangen. Så kan vi forhåpentligvis legge dette helt bak oss til slutt og konsentrere oss om framtiden og alt det fine vi skal få gjort da. Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148667743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #43 Del Skrevet 3. februar 2018 20 timer siden, amandine skrev: ...og til dere andre hyenene: Ignorance is bliss, hæ? Sykdom, også psykisk, kan ta liv og gjøre ufør. Dere avslører dere som utrolig kunnskapsløse og stigmatiserende, og ved at ikke tanken på at HI endrer litt på fakta her på forumet for anonymiteten sin skyld for eksempel slår dere, blottstiller dere egen enkelhet til fulle. Enig. Jeg blir faktisk litt satt ut av enkelte av de fordomsfulle og bortimot hatefulle svarene her.. Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148667745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #44 Del Skrevet 3. februar 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en sak for barnevernet. Du tar deg ikke av ungen i det hele tatt utover bleiebytte - det er faktisk ikke holdbart og ikke noe man kan vente og se på heller. Har du prøvd å kontakte barnevernet selv for å få hjelp? Og hvis svaret ditt er nei, det vil du ikke, så bør virkelig noen andre melde dere inn. Anonymkode: 03efe...212 Haha barnevernet?🤣 litt av en vurdering du gjorde der. Gjorde du den helt på egen hånd? 👏👏😄 Anonymkode: b4113...8a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148667773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #45 Del Skrevet 3. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har jo aldri skrevet at jeg ikke klarer å ta meg av ungen i det hele tatt utenom bleieskift?! Sier bare at enkelte dager så er der lite action her hjemme pga min sykdom, og dermed kommer barnet seg ikke alltid ut på tur fordi mammen er for dårlig. Jeg har lagt fram denne problemstillingen for Nav og de har tydeligvis ikke syntes det er alvorlig nok til å gi meg sykepenger eller annen hjelp. Jeg har forøvrig hjelp i barnefar når han er hjemme fra anleggsjobb og besteforeldre enkelte ettermiddager etter arbeidstid (farmoren har forøvrig selv jobbet i det lokale barnevernet her). Så barnet har jevnt over for mye omsorg og ressurssterke mennesker rundt seg totalt sett, til at det ville vært en sak for det ressursknappe barnevernet vårt. Der er det nok folk som trenger hjelpen deres mer enn oss. Jeg mener likevel at situasjonen vår var (og til tider fortsatt er) såpass utfordrendes og vanskelig at jeg kjente jeg skulle hatt litt økonomisk støtte og hjelp en liten periode dagtid. Og syntes absolutt saken min gikk under paragraf 8-47 og at hensikten med permisjonen min falt bort. Men i følge det firkantede lovverket vårt gjorde den altså ikke det. Heldigvis så er jeg på bedringens vei nå. Tar en dag om gangen. Så kan vi forhåpentligvis legge dette helt bak oss til slutt og konsentrere oss om framtiden og alt det fine vi skal få gjort da. Anonymkode: 82ba9...9d1 Hvorfor får du ikke plass for barnet ditt hos dagmamma? Da har jo årsaken til permisjonen falt bort og NAV vil i så fall godta en klage vil jeg tro. Vil håpe du har spart opp til ulønnet permisjon slik at du har midler til å «legge ut» en slik utgift. Det hadde jeg i så fall gjort. Anonymkode: fe96c...7b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148667827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #46 Del Skrevet 4. februar 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor får du ikke plass for barnet ditt hos dagmamma? Da har jo årsaken til permisjonen falt bort og NAV vil i så fall godta en klage vil jeg tro. Vil håpe du har spart opp til ulønnet permisjon slik at du har midler til å «legge ut» en slik utgift. Det hadde jeg i så fall gjort. Anonymkode: fe96c...7b2 Hadde spart opp penger til den ulønnede permisjonen, men ikke nok til at vi kunne brukt disse pengene på dagmamma og så videre risikere å ikke få penger igjen fra Nav- og dermed slite økonomisk resten av permisjonstiden. Planen var også å ta litt ekstravakter etterhvert når pappaen har anleggsfri. Men det ser heller ikke ut til å bli aktuelt nå. Anonymkode: 82ba9...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144338979-sykemeldt-rett-f%C3%B8r-ul%C3%B8nnet-permisjon-rett-p%C3%A5-sykepenger/page/2/#findComment-148668839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå