Gå til innhold

Noen som her som har blitt kvitt avhengigheten av nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt avhengig av nesespray etter å brukt det flere ganger daglig i årevis. I natt våknet jeg i nesten panikk over at jeg ikke fikk puste og ble desperat når nesesprayen var tom. 

Jeg har ikke tatt nesespray idag, kun saltvannspray og en kortisonspray jeg fikk av legen. Det er så tett og jeg har så lyst til å bruke vanlig nesespray, men kan jo ikke det! 

Hvor lang tid tar det før slimhinnene blir mindre hovne? 

Anonymkode: 00b6f...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there, done that... Hold ut, det går over. Tok vel kanskje 3-4 dager for min del. Sov med hodet høyt, det hjalp litt for min del. Lykke til!

Anonymkode: 05ad5...3d1

Skrevet

Fikk resept på kortisonsprayen Nasonex. Brukte den ETTER vanlig nesespray noen dager, så bare den da jeg slutta å være tett. Funka som fjell og jeg slapp å være tett i nesa under avvenningen 👍🏻

Anonymkode: 9238c...b45

Skrevet

Jeg gikk over til saltvannsspray for barn og holdt meg konsekvent til den, tror den hjalp mest psykisk, men det gikk 2-3 dager så var det ganske bra😆

Anonymkode: 2791c...bd0

Skrevet

Jeg holdt på i 2 måneder før jeg  at 100% tilbake.. Det ble bedre og bedre for hver dag, men det tok tid! Trappet ned til en spray før natten, før jeg kuttet det også. Ble noen netter med tørr munn for å si det sånn!! 

Anonymkode: fae5a...863

Skrevet

Du kan jo trappe ned, ta det sjeldnere, og kjøpe svakere og svakere. Det finnes jo nesespray i tre styrker, baby, barn og voksen.

Anonymkode: d5f77...805

Skrevet

Jeg brukte nesespray hver dag i 2 år,å når jeg sluttet med nesesprayen så tok det flere uker før jeg ikke lenger var tett om natten. 

Etter en kraftig forkjølese begynte jeg med nesespray igjen ettersom jeg var så ekstremt tett,å når jeg ble frisk igjen så klarte jeg ikke å slutte med nesesprayen. Det er nå 6 år siden å bruker den forsatt hver dag dessverre. Nå klarer jeg ikke å slutte heller,får helt panikk når jeg blir så tett at jeg føleser at jeg ikke får puste 

Anonymkode: c594a...1df

Skrevet

Ja jeg var også avhengig. Var da pottetett i ca 3 mnd etter at jeg slutta. Sov sittende disse månedene. Hold ut! Løsningen er å bare la det være så ordner nesa opp i løpet av noen uker/måneder. 

Anonymkode: b2699...e55

Skrevet

Jeg her på å slutte nå! Etter tre år med daglig bruk av nesespray. Brukte ca tre otrivin i uken. 

Har fått noen på resept tidligere som ikke har hjulpet. Men nå fikk jeg en som heter avamys. Og det er en ny verden! Hadde ikke troen i det hele tatt og gå det et halvhjertet forsøk. Men etter ett par dager bruk sov jeg gjennom natten for første gang på tre år. Uten å våkne av tetthet. Nå er det et par uker siden jeg begynte med den. Og til nå har jeg brukt den to ganger om dagen pluss otrivin en gang om dagen. 

I dag er første dagen jeg til nå ikke har tatt otrivin i tillegg og håper jeg klarer meg resten av døgnet. 

Be legen om avamys, det er verdt forsøket og her i gården har avvenningen nesten gått av seg selv! 

Lykke til! 

Anonymkode: 7dd79...fd4

Skrevet

Jeg fikk også avamys av legen og den funka fint 😊 Hadde brukt nesespray i flere år...

Anonymkode: f80e7...ee3

Skrevet

Hei!

Jeg er også missbruker

Starta i 2006 da jeg var gravid med første barnet, så jeg har tatt det hver dag utenom 1 år, før jeg ble gravid med 2.mann. 

Jeg klarer meg ikke uten, blir fysisk dårlig, vondt i hodet,  varm og amper

Jeg begynner å kjenne det tetter seg sånn ca etter 3.timer siden siste innsprøytning. 

jeg klarer ikke slutte..blir som andre sier her helt desperat om jeg går tom..😬 Har nå 6 otrivin stående på nattbordet.. oppe å tar om natta å, våkner helt tørr i 2 tia😩 desperat!   bruker utrolig mye penger på d å...🤑 Jeg vil ikke regne på d, bare tanken får meg til å hjerteklapp..sikkert utrolig mye..

Tjuvlåner/låner ofte fra venner bekjente for å spare en sprut her å der å.

Hjelp!

4D9BE6F9-FC23-43EF-B16B-9B2617901454.jpeg

Skrevet

Begynner jo nesten å gå utover familie og venneforhold...😜 de vil jo helst ikke dele..

Skrevet

Jeg har noen runder i året med «avvenning»😂😂 Når jeg blir forkjølet så må jeg bruke nesesprayen og er ikke lett å slutte når forkjølelsen er over heller. Denne siste perioden har jeg brukt den siden midten av november. For meg pleier det heldigvis bare å ta maks 2-4 dager med ekstrem tetthet før nesen er helt som før igjen☺ Må vel til med en ny runde med avvenning nå snart, før det drøyer for lenge!🙈

Anonymkode: 62f59...3d6

Skrevet

Kan dere ikke bare godta at dere er tette når dere er forkjølet og slippe alt det styret etterpå? Pust med munnen til det går over. Det er jo ikk værre.

Anonymkode: f6385...13d

Skrevet

Be om rinexin asap de 10 første dagene da slimhinnene dine er fucked.  Du blir god som ny

Anonymkode: d5fee...6d2

Skrevet

Jeg avvendte ett og ett nesebor slik at jeg fikk puste på natten.
Det føltes hvert fall bedre enn å ikke få puste overhode :tunge1:

Skrevet
2 timer siden, gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ skrev:

Tjuvlåner/låner ofte fra venner bekjente for å spare en sprut her å der å.

Det er skikkelig ekkelt, det gjør man bare ikke

Anonymkode: 934cc...fc8

Skrevet

Var der for mange år siden. Helt forferdelig. Så glad det er over. Tar ikke otrivin ved forkjølelse. Får rinexin hos lege og tar noen dager på det værste ved forkjølelse. 

Anonymkode: 3bb14...ee1

Skrevet

Jeg var skikkelig avhengig av nesespray i mange, mange år, men klarte å slutte da jeg fikk Nasonex fra legen min. Nå bruker jeg Nasonex to ganger daglig (pga allergi) og det holder. Var noen tøffe dager/uker i starten, men hadde bestemt meg for at jeg SKULLE slutte, og det gikk heldigvis.

Anonymkode: 2e5dd...064

Skrevet

Mentholatum under nesa hjelper i avvenningen. 

Anonymkode: ae665...a1d

Skrevet

Har hørt om det, men hadde ingen anelse, før jeg leste denne tråden, hvor stor byrde det kan være. Men snakk med legen, han har han nok en avvenningsplan.

Anonymkode: 6ce05...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...