Gå til innhold

Naboen lader elbil med skjøteledning ut av vinduet

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://elbil.no/stortinget-vil-sikre-rett-til-lading-i-borettslag/

vi får 4 ladestasjoner i vårt borettslaget. Det ble stemt over på sist generalmøte og borettslaget tar da opp lån for å bygge disse. Så alle må være med på å dekke det gjennom husleien. 

Anonymkode: 38bd1...ba9

Det er utrolig urettferdig at folk som kanskje har dårlig råd fra før skal måtte finansiere andres ladestasjoner.

Anonymkode: 960ed...b9d

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem skal betale for det? Hvis én nabo har elbil, skal alle vi andre dekke en slik utgift?

Nei, det skal vi ikke. Men beboere i et borettslag har rett til å kunne anlegge ladestasjoner for egen regning. Det lureste er jo da at borettslaget legger tilrette for dette, sånn at ikke alle kan sette opp en lader der det passer dem. Kostnadene skal bæres av el-bileierne. I tillegg vurderes det såvidt jeg har forstått at lage egne regler for nybygg eller for borettslag der det skal gjøres store bygningsmessige forandringer om at det da må settes opp ladestasjoner samtidig. I vårt borettslag jobber de nå med å finne en løsning for hvor ladestasjonene skal kunne settes opp. 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om hvordan det ser ut. At du går rett i "hater mennesker som skal være politi ass" sier en del om deg. Håper noen gidder å være politi for deg, før barna dine blir til kull.

«Barna mine blir til kull» 

😳😳Slapp av psykokvinnfolk, jeg lader ikke bilen med skøyteledning 🤗

Anonymkode: 81a2a...595

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...