Gå til innhold

Hvordan tilberede frosne grønnsaker på best mulig måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør du det? Jeg er ikke vant til å bruke frosne grønnsaker,så føler meg på litt gyngende grunn. Tiner dere de først? Koke, dampe, steke, ovnsbake?

Anonymkode: 9ab1e...722

Skrevet

Kommer helt an på hvilken type grønnsaker. Men, gir de stort sett et raskt oppkok i frosset tilstand.

Anonymkode: 6ab5d...10c

Skrevet

Samme her. Men jeg har salt i vannet, og hvis jeg er helt vill og gæren har jeg litt smør i, også. 

Skrevet

For å beholde flest mulig næringsstoffer er det best å dampe dem i mikroen. Du får kjøpt egne grønnsaksdampere beregnet på mikro, og nyere mikrobølgeovner har en egen innstilling for frosne grønnsaker hvor du bare oppgir vekt så tar den seg av resten.

Når de er dampet kan du enkelt tilsette dem til hvilken som helst matrett eller tilsette krydder og saus etter ønske.

Et annet alternativ er å putte dem rett i en stekepanne og steke dem til de er gylne. Jeg synes personlig de smaker bedre stekt, men det tar lenger tid enn å dampe dem.

Skrevet
3 minutter siden, Pobie skrev:

For å beholde flest mulig næringsstoffer er det best å dampe dem i mikroen. Du får kjøpt egne grønnsaksdampere beregnet på mikro, og nyere mikrobølgeovner har en egen innstilling for frosne grønnsaker hvor du bare oppgir vekt så tar den seg av resten.

Når de er dampet kan du enkelt tilsette dem til hvilken som helst matrett eller tilsette krydder og saus etter ønske.

Et annet alternativ er å putte dem rett i en stekepanne og steke dem til de er gylne. Jeg synes personlig de smaker bedre stekt, men det tar lenger tid enn å dampe dem.

Blir det ikke mye væske når du putter de frosne oppi panna?

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blir det ikke mye væske når du putter de frosne oppi panna?

Hi

Væsken fordamper ganske raskt :)

Skrevet
4 minutter siden, Pobie skrev:

Væsken fordamper ganske raskt :)

Da skal jeg prøve det :) Frister mer enn kokte

Skrevet
22 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Samme her. Men jeg har salt i vannet, og hvis jeg er helt vill og gæren har jeg litt smør i, også. 

Vill og gæren er bra :D

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...