Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Hvordan gjør du det? Jeg er ikke vant til å bruke frosne grønnsaker,så føler meg på litt gyngende grunn. Tiner dere de først? Koke, dampe, steke, ovnsbake? Anonymkode: 9ab1e...722
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Kommer helt an på hvilken type grønnsaker. Men, gir de stort sett et raskt oppkok i frosset tilstand. Anonymkode: 6ab5d...10c
Fandens Oldemor Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Samme her. Men jeg har salt i vannet, og hvis jeg er helt vill og gæren har jeg litt smør i, også.
Pobie Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 For å beholde flest mulig næringsstoffer er det best å dampe dem i mikroen. Du får kjøpt egne grønnsaksdampere beregnet på mikro, og nyere mikrobølgeovner har en egen innstilling for frosne grønnsaker hvor du bare oppgir vekt så tar den seg av resten. Når de er dampet kan du enkelt tilsette dem til hvilken som helst matrett eller tilsette krydder og saus etter ønske. Et annet alternativ er å putte dem rett i en stekepanne og steke dem til de er gylne. Jeg synes personlig de smaker bedre stekt, men det tar lenger tid enn å dampe dem.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 3 minutter siden, Pobie skrev: For å beholde flest mulig næringsstoffer er det best å dampe dem i mikroen. Du får kjøpt egne grønnsaksdampere beregnet på mikro, og nyere mikrobølgeovner har en egen innstilling for frosne grønnsaker hvor du bare oppgir vekt så tar den seg av resten. Når de er dampet kan du enkelt tilsette dem til hvilken som helst matrett eller tilsette krydder og saus etter ønske. Et annet alternativ er å putte dem rett i en stekepanne og steke dem til de er gylne. Jeg synes personlig de smaker bedre stekt, men det tar lenger tid enn å dampe dem. Blir det ikke mye væske når du putter de frosne oppi panna? Hi Anonymkode: 9ab1e...722
Pobie Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Blir det ikke mye væske når du putter de frosne oppi panna? Hi Anonymkode: 9ab1e...722 Væsken fordamper ganske raskt
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 4 minutter siden, Pobie skrev: Væsken fordamper ganske raskt Da skal jeg prøve det Frister mer enn kokte Anonymkode: 9ab1e...722
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 22 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Samme her. Men jeg har salt i vannet, og hvis jeg er helt vill og gæren har jeg litt smør i, også. Vill og gæren er bra Hi Anonymkode: 9ab1e...722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå