Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Aldri laget kalkun før, da mannen ikke liker det. Nå har jeg så lyst på, at det får invitere noen på middag 😉 Men sånn der ferdig filet i stekepose? Får man sjy av det? Og hvilken anbefaler du? Ferdig krydret eller naturel? Anonymkode: 4f5ab...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 Ja det blir veske inne i posen. Jeg bruker å helle den over i en litermål før kalkunen skal hvile og lager da en saus mens den hviler. Anonymkode: b0ece...ee3
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 Jeg bruker kjøpe naturell som jeg selv krydrer med bare salt og pepper før jeg har den i stekeposen. Anonymkode: b0ece...ee3
mirredutt Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Jeg kjøper naturell. Krydrer med salt og pepper. Putter det i stekepose med løk, gulrøtter, hvitløksfedd og er par dl med kyllingkraft (den som ligger i frysedisken bla på Rema.) Mens kjøttet hviler koker jeg opp silt kraft fra stekeposeb med litt fløte og soyasaus og jevner evt med maizenna. Snadder!
Lessismore Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 17 minutter siden, mirredutt skrev: Jeg kjøper naturell. Krydrer med salt og pepper. Putter det i stekepose med løk, gulrøtter, hvitløksfedd og er par dl med kyllingkraft (den som ligger i frysedisken bla på Rema.) Mens kjøttet hviler koker jeg opp silt kraft fra stekeposeb med litt fløte og soyasaus og jevner evt med maizenna. Snadder! Mmm! Det hørtes godt ut. Takk for tips.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 4 timer siden, mirredutt skrev: Jeg kjøper naturell. Krydrer med salt og pepper. Putter det i stekepose med løk, gulrøtter, hvitløksfedd og er par dl med kyllingkraft (den som ligger i frysedisken bla på Rema.) Mens kjøttet hviler koker jeg opp silt kraft fra stekeposeb med litt fløte og soyasaus og jevner evt med maizenna. Snadder! Takk for alle svar. Jeg går for denne varianten 😉 Anonymkode: 4f5ab...1a1
mirredutt Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar. Jeg går for denne varianten 😉 Anonymkode: 4f5ab...1a1 Lykke til! Post gjerne en oppdatering på hvordan det smakte
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 29 minutter siden, mirredutt skrev: Lykke til! Post gjerne en oppdatering på hvordan det smakte Blir ikke i dag. Har ikke handlet inn. Det får bli ila neste uke. Men kom på...om man steker i stekepose (har aldri brukt det før), og kjøttet avgir væske, blir det ikke kokt i stede for stekt da? Og så må jeg bare kommentere min egen overskrift. Mente selvsagt «Får man sjy TIL saus?» 😉 Anonymkode: 4f5ab...1a1
mirredutt Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir ikke i dag. Har ikke handlet inn. Det får bli ila neste uke. Men kom på...om man steker i stekepose (har aldri brukt det før), og kjøttet avgir væske, blir det ikke kokt i stede for stekt da? Og så må jeg bare kommentere min egen overskrift. Mente selvsagt «Får man sjy TIL saus?» 😉 Anonymkode: 4f5ab...1a1 Jeg bruner kjøttet før jeg legger det i stekeposen. Får nydelig mørt kjøtt. Steker det i ca to timer på 125 grader om jeg ikke husker helt feil.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 Jeg steker ikke kjøttet før jeg har det i posen og sjyen dekker kun nedre del av brystet.. Bruker også 125 grader. Husk å klippe et hull i ene hjørnet av posen for å slippe ut damp. Anonymkode: b0ece...ee3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg steker ikke kjøttet før jeg har det i posen og sjyen dekker kun nedre del av brystet.. Bruker også 125 grader. Husk å klippe et hull i ene hjørnet av posen for å slippe ut damp. Anonymkode: b0ece...ee3 Er det ikke litt av poenget at det IKKE skal være hull i den posen??? Anonymkode: 01365...b4a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke litt av poenget at det IKKE skal være hull i den posen??? Anonymkode: 01365...b4a Ikke de jeg bruker. Står på baksiden at det skal gjøres. Bruker soft style stekeposer. Saftig og godt kjøtt. Husk på at alt kjøtt skal hvile før det deles opp. Anonymkode: b0ece...ee3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #13 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke de jeg bruker. Står på baksiden at det skal gjøres. Bruker soft style stekeposer. Saftig og godt kjøtt. Husk på at alt kjøtt skal hvile før det deles opp. Anonymkode: b0ece...ee3 Ser jeg har noen stekeposer fra Kjøkken UNO også og det står det samme på de. Anonymkode: b0ece...ee3
mirredutt Skrevet 7. januar 2018 #14 Skrevet 7. januar 2018 Jeg har aldri klippet opp stekeposen før steking, men ser nå at det står bakpå at det skal gjøres. Vel, alltid fått perfekt resultat med hel pose og masse deilig kraft og mørt kjøtt. Kanskje jeg må prøve å klippe opp posen neste gang for å se hvordan resultatet da blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå