Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Og hvordan reagerte barna på flyttingen? Anonymkode: 5c523...fa2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 Vi har flyttet kun en gang å da hadde vi bodd i samme leilighet i 5 år før vi flyttet. Barnet reagerte ikke noe bra på å flytte selv om vi hadde forberedt han mye på hva som skulle skje.Selv etter flere uker så virket han livredd for rommet sitt å nektet å sove der. Han hadde også så mye mareritt hver eneste natt at han måtte sove på mitt rom. Bhg kunne fortelle at etter vi flyttet hadde han plutselig begynt å utagere helt ekstremt i barnehagen hver eneste dag,å at det virket som det var pga han følte seg utrygg etter flyttingen. Anonymkode: 52bdf...b05
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #3 Skrevet 6. januar 2018 Flyttet fem ganger etter at vi fikk barn, og elste er 6.5 år 😱 men null stress! Flyttet over lande grenser, forskjellige stater, byer etc. Unger tilpasser seg veldig fort! Har ikke flyttet etter skolestart og planlegger å bo samme sted for barneskolen vertfall. Anonymkode: 02e8f...552
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 En gang, de to eldste var da 1 og 4 år gamle, har ikke flyttet med de to yngste barna. Gikk helt greit her, merket ingen reaksjoner overhodet. Vi flyttet ikke langt da, bare til et større hus i samme nabolag. Anonymkode: 9de9f...338
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 3 ganger. Bare eldste på ni som har vært med å alle flyttingene. Aldri merket noe reaksjon i forbindelse med noen av flyttingene. Første gang var han baby, andre gang var han 2,5, begynte i bhg første gang på stedet vi flyttet til, så ble ikke noe forandring i den forbindelse. Siste gang trengte han ikke bytte bhg, så ble bare nytt hus og nye omgivelser å forholde seg til, gikk helt fint. Men han er en som alltid har likt forandringer og nye steder. Nr 2 var baby første gang hun flyttet, merket ingenting på henne. 3 år andre gang, ingen problem Anonymkode: 2b455...ea5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 Flyttet to ganger. Første gang var den yngste bare 10 måneder. Den eldste var nesten 3 år. Den yngste reagerte ikke. Bortsett fra at det var spennende å utforske en ny plass. Den eldste fikk etter flyttingen dele rom med lillebror og det gikk veldig bra. Hun likte aldri å være alene. Vi flyttet i sommerferien så vi fikk tid til å bli trygg på den nye plassen i lag. Året etter måtte vi flytte igjen. Da var de 2 og 4 år. Det gikk veldig bra. De delte stadig rom og det var det første rom vi prioriterte. Resten av huset sto med kasser osv men rommet deres var klart første kvelden, så de kunne sove på sitt eget rom med sine egne ting rundt seg. Igjen tror jeg det betød veldig mye at de delte rom. Anonymkode: bc19b...b7c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #7 Skrevet 6. januar 2018 Vi har flyttet fire ganger med eldste, en med yngste. På grunn av studier måtte det bare bli sånn, men vi var veldig bevisste på at barna ikke skulle måtte bytte «omgangskrets» mer enn en gang, så vi sørget for at ingen av ungene startet i barnehage før de var 1,5 år, iom at vi visste at vi skulle flytte da de var 1,5. Videre sørget vi for at begge fikk gå i barnehage minst ett år med de barna de skulle begynne på skole med, og at ingen av dem har måtte bytte skole. Ungene våre har bare reagert positivt på flyttingen, men vi har alltid flyttet til «noe bedre». Fra liten leilighet til en større hvor de fikk eget rom, og så fra den leiligheten til stor enebolig med hage. Hadde de måtte bytte skole, bytte barnehage ofte eller flytte fra et sted de trives med til et sted de ikke liker like godt/bedre, hadde det nok vært annerledes. Anonymkode: f3e10...2e9
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 Vi har flyttet to ganger, men den ene gangen flyttet vi rett over gata, så det teller vel egentlig ikke. Da flyttet vi fra hybelleilighet til hus og sønnen vår var 1,5 år, så det var bare positivt. Han koste seg med god plass til å løpe rundt. Andre gangen var han 4 og vi flyttet til andre kanten av landet. Det tok han veldig tungt og gråt mange kvelder fordi han savnet vennene sine. Det gikk seg til etter et års tid. Anonymkode: d6d06...87a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 En gang når elste var et år. Men ikke lengre en at han gikk i samme bhg hele tiden. Når jeg gikk på barneskolen flyttet vi tre ganger, og selv om jeg utad virket veldig tilpasningsdyktig så var det kaos inni meg. Hadde mye angst og nervøsitet. Så den "barn er så tilpasningsdyktige" Forsvaret mange kommer med er naivt og blindt. Noen takler det sikkert greit, men endel virker som om tar det fint og bare skjuler det godt. Anonymkode: 6869b...252
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #10 Skrevet 6. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: En gang når elste var et år. Men ikke lengre en at han gikk i samme bhg hele tiden. Når jeg gikk på barneskolen flyttet vi tre ganger, og selv om jeg utad virket veldig tilpasningsdyktig så var det kaos inni meg. Hadde mye angst og nervøsitet. Så den "barn er så tilpasningsdyktige" Forsvaret mange kommer med er naivt og blindt. Noen takler det sikkert greit, men endel virker som om tar det fint og bare skjuler det godt. Anonymkode: 6869b...252 Enig med deg, jeg flyttet to ganger da jeg var barn. Tålte første gang ganske bra, men det var før skolestart og jeg var hjemme med moren min(fikk ikke plass i barnehage). Den andre gangen var midt i barneskolen. Utad klarte jeg meg fint, men når jeg ser tilbake var det da all usikkerheten min rundt det sosiale startet. Broren min som flyttet mange ganger i løpet av barndommen er sterkt preget av det, selv om han fikk ro på et sted fra han var 9-15 år. Anonymkode: 7850c...f23
Swosj Skrevet 6. januar 2018 #11 Skrevet 6. januar 2018 Vi har flyttet 2 ganger etter at vi fikk barn. Har kun flyttet med eldste. Den første gangen flyttet vi opp en etasje, til en større og bedre leilighet. Andre gangen flyttet vi til en enebolig i andre enden av byen. Fikk ikke byttet bhg, så han måtte fortsette i den gamle bhg 1 år til. Forberedte han godt de siste 2 ukene, og han var stadig innom i huset mens vi malte for å se hvordan det var, se seg rundt på rommet sitt, bli kjent med huset, områdene og naboene.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #12 Skrevet 6. januar 2018 Vi har ikke flyttet etter at barna kom til. Men skal flytte inn i ny og større bolig litt seinere i år. Det er 500 meter i luftlinje, så samme skolekrets. Da er barna seks og åtte år. Satser på at det skal gå fint. De har vært med på prosessen siden vi kjøpte tomt for et halvt år siden. Anonymkode: 2d7a9...f88
MerraSomGår Skrevet 6. januar 2018 #13 Skrevet 6. januar 2018 Har flyttet med barn 5 ganger. En av gangene med skolebytte. Ikke noe problem for noen av barna siden alt har blitt satt inn i en kontekst og jeg har alltid hjulpet de som har hatt behov for det å beholde kontakt med venner.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #14 Skrevet 6. januar 2018 Eldste barnet 8 ganger, de to minste en gang. Måtte flytte en del med eldste pga skole og utdanning. Ingen som har reagert veldig på det. Anonymkode: ce04e...ae4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #15 Skrevet 6. januar 2018 Flyttet da største var 2, da fra utlandet og hjem til Norge. Ellers flyttet barna i forbindelse med skilsmisse, da flyttet jeg til en mindre leilighet, men i samme område og pappaen bodde enda i huset. Og så flyttet vi da største gikk i 6. klasse, da kjøpte jeg hus i samme område Alt har egentlig gått fint, men de har jo ikke byttet område og venner ut heller Anonymkode: 48eb0...644
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #16 Skrevet 6. januar 2018 Har flyttet 4 ganger. Første gang var hun bare 9 måneder. Andre gang var hun 4 år og hun strevde med flyttingen. Flyttet pga. jobb. Etter 1 år fikk jeg jobb der vi hadde flyttet fra og vi flyttet tilbake. Det gikk veldig bra. Har etter det flyttet en gang innad i byen, men innenfor samme skolekrets. Anonymkode: f754a...799
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #17 Skrevet 6. januar 2018 En gang da eldste var 1 år. Hun var så lita at hun syns bare det var spennende da vi skulle pusse opp med en gang vi kjøpte huset. Anonymkode: e256e...fd3
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #18 Skrevet 6. januar 2018 Min straks 12-åring flytter for 3 gang om 2 uker. 5-åringen flyttet sist da han var 6 mnd. Hun minste har aldri flyttet før. Vi flytter bare 500 m unna der vi bor nå. Anonymkode: 8ee76...f03
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #19 Skrevet 6. januar 2018 Vi spurte oss selv da eldste var 1 år, " Hvis vi skal flytte gjør vi det nå." Vi bor i samme huset fortsatt. Barna på 1 og 5 år har naboer å leke med, kort vei til skolen. Vi var veldig bevisste med at hvis vi skulle flytte, skulle vi gjøre det før barna ble for store. Ihvertfall før skolestart. Anonymkode: 24752...4da
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #20 Skrevet 6. januar 2018 En gang. Da hun var 4,5. Nå er hun syv. Flyttet fra leilighet til hus. Gikk supert! Anonymkode: bbe51...ad8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #21 Skrevet 6. januar 2018 De to eldste har flyttet en gang og det var da vi kjøpte bolig. De var da 4 og 6 år. De slapp å bytte skole/bhg siden vi kjøpte bolig i samme område som leide i før. Minstemann er født her så han har ikke flyttet Anonymkode: 008ba...872
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #22 Skrevet 6. januar 2018 3 ganger på 11 år, men innenfor samme kommune. Det har gått helt fint ☺ Anonymkode: d3ad1...0b1
februarprins2013 Skrevet 6. januar 2018 #23 Skrevet 6. januar 2018 en gang han reagerte ikke noe særlig på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå