Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #26 Skrevet 7. januar 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet du, jeg skulle gitt mye for å slippe å ha betalt pause! Betalt pause er ikke noe gode. Betalt pause får man når man må være tilgjengelig i pausen. Det vil si at pausen kan bli avbrutt når som helst, og man kan ikke forlate arbeidsplassen i pausen. Betalt pause gir et visst avbrekk i arbeidsdagen, men en skikkelig pause er 1000 ganger bedre, minst! Anonymkode: 91a40...a02 Enig! Jeg har også betalt pause som betyr at jeg må være tilgjengelig. Blir ofte forstyrret i pausen slik at jeg ikke rekker å spise ferdig før neste oppgave venter. Som regel har jeg taklet fint å ikke få spist skikkelig men de gangene jeg har gått gravid har jeg virkelig hatet betalt pause. Anonymkode: 3776f...3fd
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2018 #27 Skrevet 7. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig! Jeg har også betalt pause som betyr at jeg må være tilgjengelig. Blir ofte forstyrret i pausen slik at jeg ikke rekker å spise ferdig før neste oppgave venter. Som regel har jeg taklet fint å ikke få spist skikkelig men de gangene jeg har gått gravid har jeg virkelig hatet betalt pause. Anonymkode: 3776f...3fd Enig i at betalt pause kan være problematisk. På min arbeidsplass måtte vi ta et lite oppgjør om det, for enkelte mente at ettersom vi hadde betalt pause, betydde det at hvem som helst kunne forstyrre oss når de ville. Men det er ikke sånn det skal være, vi måtte ta det opp med fagorganisasjonene våre. Vi skal kun forstyrres dersom det er viktig at det skjer akkurat der og da. Og dersom vi blir forstyrret, så skal vi ha den tiden igjen som pause etterpå. Vi hadde til og med en mellomleder som påstod at vi ikke kunne kreve pause i og med at den var betalt. Nå har vi fått mer orden på det og det fungerer bedre. Hos oss fungerer det da sånn at om en elev vil snakke med oss om noe i pausen, for han beskjed om at han må vente til etterpå. (i alle fall dersom det ikke er noe helt spesielt) Men om en slår seg skikkelig og trenger tryggheten og å bli tatt vare på at en de kjenner godt, så får han selvfølgelig det. Hovedgrunne til å ha betalt pause for oss, er ikke fordi hvem som helst skal få forstyrre i pausen, men fordi et visst antall personer må være tilstede dersom det skal oppstå en nødsituasjon.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #28 Skrevet 7. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi jobber turnus som sagt. Grunnen til betalt lunsj er at vi må være tilgjengelig hele tiden. Jobber på sykehus får sitte kun i lunsjen. Anonymkode: b2d04...2fa Det er jo vanlig Anonymkode: d1545...ba7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #29 Skrevet 7. januar 2018 Hvilket tungt arbeid er det snakk om da? Jeg jobber 8-9 timer hver dag. Har 30 min pause, når jeg har tid. Den er ikke betalt, og i teorien(ikke i praksis), kan jeg forlate arbeidsstedet. Som egel får jeg sitte i fred, men ikke alltid. Jeg har en jobb med mange tunge løft, og jeg løper 10-15.000 skritt på jobb. Mange er innom i prøvetid, og mange klager på at jobben er krevende. Hvis du synes jobben er for slitsom, burde du kanskje trene opp kroppen, eller finne en annen type jobb. Anonymkode: 2527d...f07
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #30 Skrevet 7. januar 2018 Man har etter arb miljø loven krav på 30 min pause om arbeidstiden er 8 timer. Jeg synes det er for lite og her burde loven endres..minimum 45 min pr dag sier nå jeg. Hos tidligere arbeidsgiver hadde vi 45 min og det var akkurat nok. Hos nåværende arb giver er det 30 min med stemplingsur i pausene..helt sykt..blir trekt for hvert minutt over som tas. Er idioti å ha slik stålkontroll på pausene..skaper dårlig arb miljø. Jeg skal si opp nåværende jobb rett og slett pga det ble innført stemplingsur 😈 Anonymkode: e826b...2cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #31 Skrevet 7. januar 2018 Vi har 8 timers dag + to ubetalte pauser på 30 minutter. Fysisk ting jobb der det er godt å få en pause. Om vi vil rekker vi å gjøre småærend eller ta et kjapt bad i sjøen om sommeren. Anonymkode: e9ea9...b2a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #32 Skrevet 7. januar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man har etter arb miljø loven krav på 30 min pause om arbeidstiden er 8 timer. Jeg synes det er for lite og her burde loven endres..minimum 45 min pr dag sier nå jeg. Hos tidligere arbeidsgiver hadde vi 45 min og det var akkurat nok. Hos nåværende arb giver er det 30 min med stemplingsur i pausene..helt sykt..blir trekt for hvert minutt over som tas. Er idioti å ha slik stålkontroll på pausene..skaper dårlig arb miljø. Jeg skal si opp nåværende jobb rett og slett pga det ble innført stemplingsur 😈 Anonymkode: e826b...2cf Kan du ikke ta det opp med fagforeningen. Hvis de andre også vil ha lengre pause kan det godt hende det vil være greit å endre pausen til 45 minutter. Dere bare drar hjem 15 minutter senere. Anonymkode: e9ea9...b2a
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2018 #33 Skrevet 7. januar 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man har etter arb miljø loven krav på 30 min pause om arbeidstiden er 8 timer. Jeg synes det er for lite og her burde loven endres..minimum 45 min pr dag sier nå jeg. Hos tidligere arbeidsgiver hadde vi 45 min og det var akkurat nok. Hos nåværende arb giver er det 30 min med stemplingsur i pausene..helt sykt..blir trekt for hvert minutt over som tas. Er idioti å ha slik stålkontroll på pausene..skaper dårlig arb miljø. Jeg skal si opp nåværende jobb rett og slett pga det ble innført stemplingsur 😈 Anonymkode: e826b...2cf Stempling må jo være helt fantastisk. Da tar man så lang pause man ønsker / trenger i forhold til hvordan det passer jobbmessig og så jobber man bare tilsvarende lenger den dagen. Mannen i huset, har det sånn og det er helt topp.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #34 Skrevet 7. januar 2018 7 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Stempling må jo være helt fantastisk. Da tar man så lang pause man ønsker / trenger i forhold til hvordan det passer jobbmessig og så jobber man bare tilsvarende lenger den dagen. Mannen i huset, har det sånn og det er helt topp. Hadde det vært så vel, vi får ikke jobbe inn noe. Derimot så har vi blitt truet med at vi kommer til å få advarsler som igjenn kan føre til oppsigelse om vi sitter for lenge 😈 skjønner stemplingsur når man kommer og går for dagen men ikke for pausene Anonymkode: e826b...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå