Gå til innhold

Snu snart treåring forovervendt i bil

Anbefalte innlegg

Jeg snudde en 2.5 åring fordi han kastet opp så ofte at det påvirket mine kjøreegenskaper. Oddsen for å kræsje fordi han kastet opp i bakovervendt sete var høyere enn oddsen for en ulykke ellers. Det kan jeg påstå fordi jeg selv merket jeg ble en dårligere sjåfør og flere ganger havnet i nestenulykker. Pros&Cons, velkommen til livet som forelder. Vi velger sjelden ut fra éns beste, vi velger familiens beste. 

Anonymkode: ffd64...52a

Fortsetter under...

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snudde en 2.5 åring fordi han kastet opp så ofte at det påvirket mine kjøreegenskaper. Oddsen for å kræsje fordi han kastet opp i bakovervendt sete var høyere enn oddsen for en ulykke ellers. Det kan jeg påstå fordi jeg selv merket jeg ble en dårligere sjåfør og flere ganger havnet i nestenulykker. Pros&Cons, velkommen til livet som forelder. Vi velger sjelden ut fra éns beste, vi velger familiens beste. 

Anonymkode: ffd64...52a

Hohoho! Pass deg nå. Denne var dristig. La oss se hva hun mener du gjør feil, for der er nok noe du har montert feil eller bare gjør feil😂

Anonymkode: 4996f...321

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt er jo feil montert om det ikke funker slik du tenker, så det var det garantert😂

Ja, altså poenget med speil er jo at du skal se ungen og om ungen har det bra. Du trodde det var for at ungen skulle speile seg? 😂

Anonymkode: f7a2f...1d5

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, altså poenget med speil er jo at du skal se ungen og om ungen har det bra. Du trodde det var for at ungen skulle speile seg? 😂

Det ville ikke hjulpet en dritt om jeg hadde svart at det var rett montert heller. For uansett, så er du så bastant på at alle andre gjør feil og du gjør rett. 

Men det var montert korrekt

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ville ikke hjulpet en dritt om jeg hadde svart at det var rett montert heller. For uansett, så er du så bastant på at alle andre gjør feil og du gjør rett. 

Men det var montert korrekt

Men likevel så du ikke ungen, hvordan kunne det da være montert korrekt? Du brukte det ikke da eller?

På 6.1.2018 den 23.20, Anonym bruker skrev:

Hva så? Bare fordi det er mindre krefter, så er det 

1. Totalvrak av minst en av bilene.

2. Ulykken skjer nærmere barnet. 

Og hva om det kommer en bil fra siden? 

Og i alle de tilfellene vil et bakovervendt sete beskytte bedre enn et forovervendt sete. Også ved påkjørsler bakfra.

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men likevel så du ikke ungen, hvordan kunne det da være montert korrekt? Du brukte det ikke da eller?

Som jeg sa... du kommer til å kritisere uansett. Du har bestemt deg for at du vet best for alle og du ser ingen andre synspunkter enn dine egne. Må være trist...

45 minutter siden, Appelsinpiken skrev:

Og i alle de tilfellene vil et bakovervendt sete beskytte bedre enn et forovervendt sete. Også ved påkjørsler bakfra.

Når de sitter bakovervendt og bli kvalt av eget oppkast da? 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke beskrevet i barnedødelighetsstatistikken. Barn som dør i kollisjon skjer innimellom. 

Anonymkode: 257a2...931

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke beskrevet i barnedødelighetsstatistikken. Barn som dør i kollisjon skjer innimellom. 

Barn som blir kvalt av eget oppkast skjer også.

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, at det skjer sjelden hjelper ingenting når man har et barn som kaster opp ofte og er hundre ganger mer utsatt for å kaste opp enn andre. Jeg kjører sjelden bil, men kjører aldri langt uten at noen sitter bak med barnet mitt, fordi hun kaster opp så mye som hun gjør. Da hun var bare noen mng gammel holdt hun på å kveles av sitt eget oppkast (i sengen sin, men likevel). Det sies at babyene snur hodet og at kroppen ordner opp selv, men jeg kan love deg at hadde jeg komme sekunder senere inn på rommet hadde hun ikke levd den dag idag. 

Oppkast er faktisk veldig skummelt, så ikke døm dem som sitter med vonde erfaringer og stemple dem som dårlige mødre. Vi vil også bare det beste for barna, selv om man ser annerledes på ting etter å ha opplevd noe så traumatisk. 

Anonymkode: c65b1...fae

Som jeg sa... du kommer til å kritisere uansett. Du har bestemt deg for at du vet best for alle og du ser ingen andre synspunkter enn dine egne. Må være trist...

Nei, må være mye mer trist å ikke greie å bruke et speil riktig? Du sier det var rett montert men du så ikke barnet? Hvordan brukte du det da?? Her er det ikke jeg som er vanskelig altså, dette er ikke veldig avansert. Og du greier heller ikke svare på disse enkle spørsmålene? Her er det tydelig at du var ute etter å forsvare forovervendt uten noe godt argument.

Hva med barn som kveles av eget oppkast framovervendt da? Like (u)sannsynlig det. Spesielt siden du jo brukte et riktig montert speil og da hadde full oversikt over barnet på lik linje om det skulle vært framovervendt. 

Annonse

Gjest Darwinia:-)
På 6.1.2018 den 16.52, Anonym bruker skrev:

Kjære HI

Vi er mange som har snudd barnet før 4-års alderen. Ta det valget som gir mest mening for deg. 

Her inne må man ikke engang vurdere å snu barnet før man "skal". Man blir halshugget.

Anonymkode: 4676c...a85

Artig at du skulle nevne halshugging. Vet du hva engelsktalende kaller det som skjer når små barn sitter fremovervendt i en bil under en kraftig kollisjon?

"Indre halshugging" (internal decapitation)!

Gjest Darwinia:-)
På 6.1.2018 den 23.20, Anonym bruker skrev:

Hva så? Bare fordi det er mindre krefter, så er det 

1. Totalvrak av minst en av bilene.

2. Ulykken skjer nærmere barnet. 

Og hva om det kommer en bil fra siden? 

Eller hva om en bil ramler fra fjerde etasje i et parkeringshus og lander på taket av bilen. Kanskje vi burde sikre barn utifra slike scenarioer? Eller kanskje vi skulle sikre barna mot scenarioer med størst risiko? Å vent, det er jo det vi gjør med å ha dem bakovervendt lengst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...