Gå til innhold

Er ikke medisiner til barn gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

e5a sier det finnes en haug smertestillende man kan få på blå resept. Jeg spør hvilke. Jeg vet hva blå resept ordningen er, har medisiner på blå resept. Både til meg selv og barn. 

Mer man palliativ er det flere man kan få innen refusjon. I følge min lege og spesialister, er det få for kronikere. 

Anonymkode: 6da6c...912

Du leser ikke det jeg skriver i det hele tatt tydeligvis

Anonymkode: 5c19d...ebf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du leser ikke det jeg skriver i det hele tatt tydeligvis

Joda. Men du skjønner gjerne ikke hvor jeg vil hen ;) 

Skrevet

Men det er jo ikke unormalt her inne å spy ut påstander for å være viktig og vittig, uten å kunne utdype nærmere. Som e5a i dette tilfellet.  

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Men du skjønner gjerne ikke hvor jeg vil hen ;) 

Da må du forklare bedre, for jeg gjør tydeligvis ikke det

Skrevet

Om der finnes medisiner, smertestillende, jeg kan bruke på blå resept og som jeg selvfølgelig kvalifiserer for å få på blå resept, så er det jo en fordel å få bytte og søke. Jeg er blitt fortalt at man får ikke smertestillende på blå resept, sterke vel å merke, uten å være palliativ. Hvis det er som e5a sier, så håper jeg hun/han også vil dele denne «haugen» slik at legen kan sjekke, bytte og evt søke. 

:) 

Skrevet

Vanligst er Paracet og Ibux på blå resept! En liten regel på hva som går på blå resept, det er viss du må ha medisin fast eller over lengre tid. Kan i tilfeller lege søke om å få dekket andre sm stillende på blå resept, men må ha god nok grunn og prøvd andre ting først.

Faste ting som migrene medisin, høyt blodtrykk, kolesterol , depresjon osv er blå resept medisiner.

Noen faste medisin for blodfortynnende går ikke på blå, mens andre gjør det.

Betaler egenandel per 3 mnd.

kan hente ut p piller for 1 år, men det går ikke på blå resept, bare hvit

hilsen en apotekansatt 😀 

ps. Spør heller om slike ting på apotek, da kan de lettere forklare deg å vise reseptlisten din!

Anonymkode: ede94...427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...