Gå til innhold

Er ikke medisiner til barn gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare tull viss du tar ut så mye og får p pillene på blå resept.og igjen tar ut så mye av de på blå resept.

enten gjør apoteket noe de ikkje bør, eller så lyver du! 

Ikke bra......

Anonymkode: ede94...427

Jeg legger meg jo helt flat og sier at det er mulig det ikke stemmer, men at jeg henter ut et års forbruk av p-piller hver gang (og får de mot migrene) og mener jeg betaler makspris.

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

24 sprøyter imigran er ikke 1 år forbruk

Anonymkode: 5c19d...ebf

For meg kan det være et års forbruk. Jeg får forebyggende og andre smertestillende i tillegg.

P-piller har du ikke på blåresept! Imigran har du mest sannsynlig på blåresept. Hvis du får ta ut 24 samtidig er det nok veldig i grenseland på hva Helfo godtar og ikke avviser. Du betaler ikke mer enn 520,- i egenandel når det er på blåresept. P-pillene betaler du full pris for så lenge du er over 20

Anonymkode: fc97c...987

Jeg har opp til 27 migreneanfall per mnd (de fleste tar jeg ikke sprøyter for, kunnde verste). Jeg henter også ut 100 voltaren per resept

Anonymkode: 9c72e...ee0

Skrevet

Legen sa det ble skrevet på blå resept. Antar det var riktig. 

Hi 

Anonymkode: b0872...d4f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor betaler uke jeg full pris for Ibux på hvor resept da? 

Anonymkode: 6da6c...912

Fordi boksene med Ibux du får på resept er mye billigere enn de reseptfrie!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tar helt feil. Jeg jobber på apotek. Er det hvit resept og medisinen koster 700, betaler du 700. Har du 3 resepter og hver medisin koster 700, betaler du 2100. Prevensjonsmidler får du ikke på blåresept. Mulig du har vedtak på medisinene dine, da er det annerledes. 

Jeg er litt usikker. Jeg henter ut så mange medisiner for migrenen at det kan gå i surr. Jeg har voltaren, immigran (sprøyter og tabletter) nesespray og topimax og i tillegg får jeg p-pikker for migrenen..

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg legger meg jo helt flat og sier at det er mulig det ikke stemmer, men at jeg henter ut et års forbruk av p-piller hver gang (og får de mot migrene) og mener jeg betaler makspris.

For meg kan det være et års forbruk. Jeg får forebyggende og andre smertestillende i tillegg.

Jeg har opp til 27 migreneanfall per mnd (de fleste tar jeg ikke sprøyter for, kunnde verste). Jeg henter også ut 100 voltaren per resept

Det er ikke sånn det fungerer når det kalles 1 års forbruk. Det er ikke ditt års forbruk det menes, men det man har lov til å få ut i løpet av 1 år av den medisinen. Derfor kan du ikke si at du får ut 1 års forbruk av Imigran, når du ikke får det. det blir misforså

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt usikker. Jeg henter ut så mange medisiner for migrenen at det kan gå i surr. Jeg har voltaren, immigran (sprøyter og tabletter) nesespray og topimax og i tillegg får jeg p-pikker for migrenen..

P-PILLER😂

Skrevet

Ehey, p-pikker høres spennende ut  :D

Skrevet

Det er ikke sånn det fungerer når det kalles 1 års forbruk. Det er ikke ditt års forbruk det menes, men det man har lov til å få ut i løpet av 1 år av den medisinen. Derfor kan du ikke si at du får ut 1 års forbruk av Imigran, når du ikke får det. det blir misforså

Ja, da blir det jo noe annet. Da er jeg med😀

Skrevet

Ehey, p-pikker høres spennende ut  :D

Du skulle bare visst😂😂😂

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi boksene med Ibux du får på resept er mye billigere enn de reseptfrie!

Nei. Tidligere betalte jeg mye mer. På resept. Jeg kjøper ikke Ibux uten resept. 

Skrevet

Nei. Tidligere betalte jeg mye mer. På resept. Jeg kjøper ikke Ibux uten resept. 

Du fikk de kanskjepå hvit resept før, på blå resept nå?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk de kanskjepå hvit resept før, på blå resept nå?

Nei, de er fremdeles på hvit.  Smertestillende får man generelt ikke på blå. 

Skrevet

Man kan få hormoner på blå resept altså, men det må søkes om og da gis det av andre grunner enn som prevensjon. Jeg måtte fjerne eggstokkene tidlig og da må man ta hormoner frem til det er forsvarlig å komme i overgangsalder. Som regel får man ikke hormontilskudd på blå resept, men de sa til meg på apoteket at siden jeg var så ung og ville være avhengig av hormoner i så mange år gikk det an for legen å søke om det... Nå ble det ikke noe alternativ for meg, for etter å ha prøvd div hormontilskudd (inkuldert p-piller) ble det bestemt at pga alle bivirkningene jeg får av dem at det er bedre for meg å komme i tidlig overgangsalder. Men det er altså mulig å søke om å få p-piller på blå resept når de gis pga kronisk sykdom og ikke som prevensjon.

Anonymkode: 44249...d0e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får både de og paracet på blå resept

Skrevet

Man kan få hormoner på blå resept altså, men det må søkes om og da gis det av andre grunner enn som prevensjon. Jeg måtte fjerne eggstokkene tidlig og da må man ta hormoner frem til det er forsvarlig å komme i overgangsalder. Som regel får man ikke hormontilskudd på blå resept, men de sa til meg på apoteket at siden jeg var så ung og ville være avhengig av hormoner i så mange år gikk det an for legen å søke om det... Nå ble det ikke noe alternativ for meg, for etter å ha prøvd div hormontilskudd (inkuldert p-piller) ble det bestemt at pga alle bivirkningene jeg får av dem at det er bedre for meg å komme i tidlig overgangsalder. Men det er altså mulig å søke om å få p-piller på blå resept når de gis pga kronisk sykdom og ikke som prevensjon.

Anonymkode: 44249...d0e

Kanskje det er det som har skjedd med meg... jeg har ikke hatt sex på 4 år, så det er ikke prevensjon. Det er fordi at jeg, ved å hoppe over mensen, får færre kraftige anfall

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Smertestillende får man på blå resept. En hel haug med varianter faktisk. Jeg får Paracet og Ibux på blå resept 

Anonymkode: 0d324...e5a

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Smertestillende får man på blå resept. En hel haug med varianter faktisk. Jeg får Paracet og Ibux på blå resept 

Ikke de jeg bruker. Men skal absolutt ta opp Paracet og Ibux på blå med legen :) 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke de jeg bruker. Men skal absolutt ta opp Paracet og Ibux på blå med legen :) 

Nei det er nå greit, men å si at man generelt ikke får smertestillende på blå resept er misvisende. 

Skrevet

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er nå greit, men å si at man generelt ikke får smertestillende på blå resept er misvisende. 

Hvilke kan man få på blå resept? 

Jeg svarer det legen min har sagt. 

Skrevet

Hvilke kan man få på blå resept? 

Jeg svarer det legen min har sagt. 

Men det betyr kanskje at det er du som ikke har rett på de på blå resept, ikke at det er sånn for alle andre

Skrevet

Mye rare svar av folk som ikke har peiling. For å få et riktig svar her tror jeg det er lurt at du spør på apoteket du hentet ut medisinene HI ;-) 

Skrevet

Men det betyr kanskje at det er du som ikke har rett på de på blå resept, ikke at det er sånn for alle andre

Derfor spør jeg også hvilken «haug» med smertestillende man kan få på blå resept. Det kan jo være mulig å bytte. Det er svindyrt å være kronisk syk. 

Skrevet

Og ikke minst mtp alle de tusen som lever med kroniske smerter og sykdom som ikke får medisin på blå resept, så lurer man jo litt om det finnes en «hel haug». (Ja, jeg har kjennskap til det.)

Skrevet

Derfor spør jeg også hvilken «haug» med smertestillende man kan få på blå resept. Det kan jo være mulig å bytte. Det er svindyrt å være kronisk syk. 

Bytte? Det kommer an på om du har rett på den på blå resept eller ei. Det finnes ingen blå resept liste. Akkurat som jeg får somac på hvit resept fordi jeg ikke har krav på den på blå resept. Men andre får den på blå resept.

https://www.vitusapotek.no/bla-resept/a/A5888
https://helsenorge.no/legemidler/blaresept#Forhåndsgodkjent-refusjon-på-blå-resept

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bytte? Det kommer an på om du har rett på den på blå resept eller ei. Det finnes ingen blå resept liste. Akkurat som jeg får somac på hvit resept fordi jeg ikke har krav på den på blå resept. Men andre får den på blå resept.

https://www.vitusapotek.no/bla-resept/a/A5888
https://helsenorge.no/legemidler/blaresept#Forhåndsgodkjent-refusjon-på-blå-resept

e5a sier det finnes en haug smertestillende man kan få på blå resept. Jeg spør hvilke. Jeg vet hva blå resept ordningen er, har medisiner på blå resept. Både til meg selv og barn. 

Mer man palliativ er det flere man kan få innen refusjon. I følge min lege og spesialister, er det få for kronikere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...