Gå til innhold

Hvordan få ut floker uten å gre det på et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har krøller og det er helt umulig å gre håret hans hver dag, han lar meg ikke rett og slett, prøvd med tvang ett par ganger men som regel så avbryter jeg fordi det er ikke noe allright for han. Har latt han ha en hårbørste selv i hånda mens jeg også grer med en annen men han nekter da også. Det blir mest folk på bakhodet når han ligger å sover. Han har nydelige krøller og har ikke lyst å klippe han, har aldri klippt han heller. Synes det er flaut å sende han i bhg med de stygge flokene bak hans. Når jeg bader pleier jeg som regel å ha masse masse balsam på håret hans, men det hjelper lite når han har forsatt floker..

Anonymkode: ba495...adf

Fortsetter under...

Skrevet

Enten grer eller børster dere det hver dag eller så klipper dere han kort. Det siste er nok det beste for gutten.

Anonymkode: adce1...3a7

Skrevet

Nytter ikke å ikke gre. Da får han dreadlocks. Klipp ham.

Anonymkode: 09423...dec

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har krøller og det er helt umulig å gre håret hans hver dag, han lar meg ikke rett og slett, prøvd med tvang ett par ganger men som regel så avbryter jeg fordi det er ikke noe allright for han. Har latt han ha en hårbørste selv i hånda mens jeg også grer med en annen men han nekter da også. Det blir mest folk på bakhodet når han ligger å sover. Han har nydelige krøller og har ikke lyst å klippe han, har aldri klippt han heller. Synes det er flaut å sende han i bhg med de stygge flokene bak hans. Når jeg bader pleier jeg som regel å ha masse masse balsam på håret hans, men det hjelper lite når han har forsatt floker..

Sønnen min og dattera mi har krøller og har hatt forskjellige lengder på håret.

Hva slags børste bruker du? Jeg bruker bare tangle teezer. Før jeg begynte med den, hørtes det omtrent ut som om jeg torturerte sønnen min.

En stund flettet jeg han, for da ville han ikke klippe seg, og han fikk da valget om å klippe seg eller at jeg flettet han. Flettet f.eks. corn rows. Da var han rundt 3-4.

Sønnen min har stort sett forholdsvis kort hår nå, så det er stort sett dattera det er mest hårstell med nå. En ting er at jeg aldri grer håret hennes når det er tørt. Jeg har ordnet en spray med vann, olje og leave-in-balsam som jeg sprayer håret hennes bløtt med før jeg grer det. 

I tillegg fletter jeg alltid en «soveflette» hver kveld, slik at det ikke blir så tuggete i løpet av natten. Jeg har også hatt silkelue til ungene som de har sovet med. 

I tillegg vasker jeg aldri håret hennes med shampo, for da blir det bare tørt. Så jeg bruker kun balsam. 

Anonymkode: df003...4f1

Skrevet

Det er vel uansett lurt å stusse håret hans. ellers floker det seg lettere. Tangle teezer er det eneste som fungerer på jenta her også

Anonymkode: 07ed2...ccc

Annonse

Skrevet

Takk for alle gode tips! Da blir det tangel teezer. Bruker en enkel hårbørste kjøpt på vita! Husker ikke hva den heter. Men med en gang han ser den og at jeg skal gre han så løper han av gårde ! Pleier som regel å fukte håret med en sånn spray balsam. Men det hjelper ikke, han får tydelig vondt uansett. Håret floker seg veldig lett når han ligger og sover, vi har faktisk vært hos frisøren to ganger men det ender med at vi må avslutte fordi han nekter å sitte i ro og bli tatt på håret 🙈🙈 helt forferdelig spør du meg, noen ganger ser han ut som en troll på håret 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min og dattera mi har krøller og har hatt forskjellige lengder på håret.

Hva slags børste bruker du? Jeg bruker bare tangle teezer. Før jeg begynte med den, hørtes det omtrent ut som om jeg torturerte sønnen min.

En stund flettet jeg han, for da ville han ikke klippe seg, og han fikk da valget om å klippe seg eller at jeg flettet han. Flettet f.eks. corn rows. Da var han rundt 3-4.

Sønnen min har stort sett forholdsvis kort hår nå, så det er stort sett dattera det er mest hårstell med nå. En ting er at jeg aldri grer håret hennes når det er tørt. Jeg har ordnet en spray med vann, olje og leave-in-balsam som jeg sprayer håret hennes bløtt med før jeg grer det. 

I tillegg fletter jeg alltid en «soveflette» hver kveld, slik at det ikke blir så tuggete i løpet av natten. Jeg har også hatt silkelue til ungene som de har sovet med. 

I tillegg vasker jeg aldri håret hennes med shampo, for da blir det bare tørt. Så jeg bruker kun balsam. 

Skal slutte å vaske håre hans med shampo kanskje det hjelper.. hvilken leave in balsam bruker du? 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle gode tips! Da blir det tangel teezer. Bruker en enkel hårbørste kjøpt på vita! Husker ikke hva den heter. Men med en gang han ser den og at jeg skal gre han så løper han av gårde ! Pleier som regel å fukte håret med en sånn spray balsam. Men det hjelper ikke, han får tydelig vondt uansett. Håret floker seg veldig lett når han ligger og sover, vi har faktisk vært hos frisøren to ganger men det ender med at vi må avslutte fordi han nekter å sitte i ro og bli tatt på håret 🙈🙈 helt forferdelig spør du meg, noen ganger ser han ut som en troll på håret 

Og likevel vil du holde det langt...?

Anonymkode: 09423...dec

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håret floker seg veldig lett når han ligger og sover, vi har faktisk vært hos frisøren to ganger men det ender med at vi må avslutte fordi han nekter å sitte i ro og bli tatt på håret 🙈🙈 helt forferdelig spør du meg, noen ganger ser han ut som en troll på håret 

På grunn av at det floker seg så fletter jeg dattera hver kveld. Lager kun en enkel flette bak, noe som tar meg mindre enn 5 min. Dette sparer oss for mye tugger og greing på morgenen. Har sønnen din langt nok hår til at det går an å lage en enkel flette, kan du jo prøve dette.

I tillegg har jeg som sagt brukt sovelue av sateng til begge ungene. Jeg vet også flere som har barn med krøller som bruker sateng putetrekk. 

Jeg har brukt flere leave-in-balsamer, men den jeg har brukt mest denne: https://mixedchicks.net/products/hair-products/style-control/leave-in-conditioner-10oz/ Jeg har en slik flaske kjempelenge. 

Kjedelig at han har fått så mye imot å ordne håret. De første gangene jeg flettet ungene, var vi på badet, og de fikk stå ved vasken og leke med vann. For de hjelper det å ha oppmerksomheten på noe annet. I tillegg kan jeg ikke gre hele håret på en gang slik som med mitt eget slette hår. Jeg pleier å løfte opp håret og starte nederst og ta det litt og litt lagvis. Hvis man bruker fingrene til å løse opp de største tuggene, holder igjen med hånden mens man grer tuppene, og sakte beveger seg oppover, og så tar det lag for lag, så pleier det å gå greit hos oss.

Skrevet

Jeg bruker paul mitchell kids balsamspray og tangle teezer til min 3-åring. 

Bruker barneshampooen i samme serie når jeg dusjer henne, og har i bittelitt olje fra SP etter dusj/bad.

Anonymkode: 1ed55...4cb

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da klipper du han

Anonymkode: c8be9...ad9

Annonse

Skrevet

Bruker flokebørste på dattera mi.

Anonymkode: 933c6...c36

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker flokebørste på dattera mi.

Anonymkode: 933c6...c36

Hva hete den?

Skrevet

Bruker balsam, balsamspray og hårolje på datter'n min. Hun er ekstremt hårsår. Drar ut alt av strikker og spenner, og vil ikke klippe seg kort. 

Anonymkode: a72ab...663

Skrevet

HH Wet brush anbefaler jeg. Jeg har mye floker og denne er helt genial. 

Anonymkode: 9f184...2f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...