Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Jeg har i det siste sett flere innlegg der det virker som folk bruker ekstremt (i mine øyne) mye alluminiumsfolie. Hva bruker dere den til og hvr lenge holder en rull? Jeg lager ganske mye mat selv, men dette er noe jeg nesten aldri bruker. En rull holder i minst 2 år. Anonymkode: df832...a28
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Enorme mengder bruker jeg ikke, men jeg bruker litt hver fredag. Pakker tacolefsebåtene inn i folie og varmer dem i ovnen. Av og til "baker" jeg torskefileter i ovnen, da putter jeg de i et ildfast fat og har folie over før jeg setter den i ovnen. Anonymkode: 396bd...59e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enorme mengder bruker jeg ikke, men jeg bruker litt hver fredag. Pakker tacolefsebåtene inn i folie og varmer dem i ovnen. Av og til "baker" jeg torskefileter i ovnen, da putter jeg de i et ildfast fat og har folie over før jeg setter den i ovnen. Anonymkode: 396bd...59e Hadde det ikke vært mye enklere å bare bruke et lokk? Hvilke fordeler har egentlig folien? Anonymkode: df832...a28
soleia Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Brukar vel omlag to rullar i året, kanskje? Tacolefsene vert varma i folie, eg legg folie over maten om ikkje alle gjestane er kome og maten skal halde seg varm, har på folie om eg skal ha med feks ein pai til ein korgfest med bhg/skule osv. Legg av og til over folie om maten byrjar å bli svidd oppå før den er ferdig steikt osv.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 Jeg bruker aluminiumsfolie fordi jeg hater den 🤬 plastfolien!! Anonymkode: f021f...265
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 Bruker mye aluminiumsfolie, men tar ikke ny hver gang. Så lenge den ikke er brent eller lukter, bare skyller jeg en og bruker igjen. Aluminiumsfolie som kastes, resirkuleres i glass/metall-beholderen. https://naturvernforbundet.no/reduser-avfallet/derfor-bor-du-resirkulere-aluminiumsfolien-article34060-3653.html Anonymkode: 06548...9c1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Bruker det blant annet til taco sjell, over ildfaste former, over kakefat/ fruktfat mm.når jeg må ta med det( dugnad, skoleavsluttning), når vi lager skattekister mm Anonymkode: 4fdcc...74c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 Som andre her bruker vi det til tacolefser og hvis vi har rester av pizza som pakkes inn og legges i kjøleskapet. Vi bruker kanskje 2-3 ruller i året. Anonymkode: f7748...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå