Gå til innhold

Fallet Kevin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir altså så lei meg og provosert når jeg nå har sett på dokumentaren.

Maktmisbruk av det hinsidige fra politiets side, hvor de i timesvis og i månedsvis presser en 5- og 7-åring til å tilstå et drap på 4 år gamle Kevin i Arvika. 

Politiet er fornøyd med resultatet, men sannheten er at de ikke er et spor nærmere hvem som drepte Kevin i 1998, og 2 gutter med familie har fått ødelagt sine liv. 

Anonymkode: f0a4a...751

Skrevet

Jeg så den dokumentaren i sommer. Ble utrolig glad da det ble besluttet at saken skulle opp igjen. 

Stakkars lille Kevin og hans pårørende. Likevel vil jeg si at det er minst like tragisk det som har skjedd de to drapsdømte guttene og deres familie.

Skrevet

Kan man se den på nett noe sted?

Anonymkode: 4ca07...7ad

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan man se den på nett noe sted?

Anonymkode: 4ca07...7ad

https://tv.nrk.no/serie/saken-kevin

Er en dokumentar i tre deler på NRK.no. Heter «saken Kevin» på norsk. 

Skrevet

Helt grusomt. Og makan til slett politiarbeid!

Skrevet

Ja, det var rystende...

Anonymkode: 54798...86b

Skrevet

Det slette politiarbeidet minner om visse andre saker her hjemme.....

Anonymkode: 6b87f...66f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir altså så lei meg og provosert når jeg nå har sett på dokumentaren.

Maktmisbruk av det hinsidige fra politiets side, hvor de i timesvis og i månedsvis presser en 5- og 7-åring til å tilstå et drap på 4 år gamle Kevin i Arvika. 

Politiet er fornøyd med resultatet, men sannheten er at de ikke er et spor nærmere hvem som drepte Kevin i 1998, og 2 gutter med familie har fått ødelagt sine liv. 

Uff ja, de er ganske brutale og manipulerende mot de små guttene.

Anonymkode: fcc09...6cd

Skrevet

Minner om West Memphis Three, disse satt 18 år i fengsel for drapet på tre smågutter. Den ene ble dømt til døden, de har hele tiden nektet skyld. For å bli løslatt så måtte de si seg skyldig og tok e såkalt Alford Plea (egentlig ikke skyldig men det er til deres beste å si seg skyldig). Dette for at ikke rettsvesenet skulle stå ansvarlig for å a ødelagt tre liv.

Til og med foreldrene til de drepte trodde ikke disse hadde gjort det og det var voldsomme demonstrasjoner og protester før rettsvesenet "plutselig" endret mening. De sa da at dem hadde sonet ferdig straffen hvis de sa seg skyldig i saken! Så de virkelige morderne er enda ikke funnet og kommer heller ikke til å bli det fordi saken er jo løst.

Noen ganger så virker det som om politiet er mer intresert i å "løse saken" enn å finne ut hva som egentlig skjedde. Jepp, noen ganger så er systemet helt kriminelt i seg selv. 

Skrevet
53 minutes ago, Elina said:

Minner om West Memphis Three, disse satt 18 år i fengsel for drapet på tre smågutter. Den ene ble dømt til døden, de har hele tiden nektet skyld. For å bli løslatt så måtte de si seg skyldig og tok e såkalt Alford Plea (egentlig ikke skyldig men det er til deres beste å si seg skyldig). Dette for at ikke rettsvesenet skulle stå ansvarlig for å a ødelagt tre liv.

Til og med foreldrene til de drepte trodde ikke disse hadde gjort det og det var voldsomme demonstrasjoner og protester før rettsvesenet "plutselig" endret mening. De sa da at dem hadde sonet ferdig straffen hvis de sa seg skyldig i saken! Så de virkelige morderne er enda ikke funnet og kommer heller ikke til å bli det fordi saken er jo løst.

Noen ganger så virker det som om politiet er mer intresert i å "løse saken" enn å finne ut hva som egentlig skjedde. Jepp, noen ganger så er systemet helt kriminelt i seg selv. 

Alford plea har også den hensikt med å holde statistikkene til staten (her Arkansas) rene ifht uoppløste saker. Hvis staten hadde frikjent the west Memphis three, ville saken stått uoppklart. Ved innspillingen til ihvertfall en av dokumentarene gjort om denne saken (husker ikke hvilken), så hadde staten Arkansas null uoppklart saker. Alford plea tillater denne statistikken til å stå videre dekorert. Helt forferdelig. 

For de av dere som ble interessert i Fallet Kevin anbefales dokumentarene om West Memphis Three på det sterkeste. Tre dokumentarer under hovedtittel Paradise Lost, og en dokumentar som heter west of Memphis. Sterke saker. 

Skrevet

Saken Kevin er noe av det verste jeg har sett... Så den i sommer, og det er så grusomt! :( Kan ikke fatte hva som foregår inne i hodet på så mange voksne mennesker når behovet for å oppklare en sak gjør at de starter en heksejakt på to bittesmå barn som ikke bare har alibi, men heller ikke hverken fysikk eller mulighet til å gjøre det de liksom skal ha gjort.. Fy faen, hjerterått...

Anonymkode: 4c4d5...386

Skrevet

Heldigvis er avhørsmetodene i Norge (og sikkert også Sverige) veldig annerledes nå enn for 15-20 år siden.

Skrevet

helt greit, ikke bra og drepe et barn

Anonymkode: f7448...d89

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

helt greit, ikke bra og drepe et barn

Anonymkode: f7448...d89

Mener du at behandlingen av søskenparet er grei?

Anonymkode: fcc09...6cd

Skrevet

Fryktelig trist og tragisk sak for de involverte. Stakkars gutter...

Anonymkode: 8c010...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...