Gå til innhold

Øre nese hals uten henvisning? Vestlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lege nekter å henvise meg til øre nese hals da han ikke tror det er noe galt med meg. Jeg har følelse av å ha en klump i halsen men det er ikke noe er. Har hatt dette lenge nå (siden før sommeren). Har vært innom legen og tatt forskjellige prøver men han finner ingenting galt.

Nå skal mannen min bort i flere uker (slutten av januar-april) og dette presser på da jeg ikke fungerer som vanlig. Han kommer hjem i ny og ned men bare for en helg. Jeg kommer ikke til å klare meg selv alene (har barn) for å si det sånn, så jeg begynner jo å bli veldig stressa for hvordan dette skal bli når han er bortreist. Jeg må få undersøkt dette problemet slik at jeg kan slippe å tenke på dette mer. Legen tror det er psykisk og mulig det også er det men jeg vil være sikker. Har slitt så lenge nå og dette går ut over min livskvalitet i det daglige, jeg tåler veldig lite og er til tider veldig stressa. Hadde jeg ikke hatt en jobb som er UTROLIG fleksibel så hadde jeg ikke klart å jobbe engang. Så hvordan skal jeg klare alt når mannen er bortreist, vurderer å stikke utenlands og ta en lengre ferie med barna (må da ta de ut av skolen). Det er det hverdagslige som blir problemet da skal lite til for å stresse meg for tiden :( Jeg har økonomi til å reise bort og har en vikar som kan steppe inn men føler jo det er synd å ta ungene ut av skolen. Kan få noen med meg på turen også og det er akkurat nå den beste løsningen for oss. 

Er utrolig fortvilet over hele situasjonen :cry3:

Anonymkode: 3bc1f...fae

Fortsetter under...

Skrevet

Kan du ikke prøve en privat legeklinikk da, Volvat, Aleris eller noe lignende?

Anonymkode: b6dcc...355

Skrevet

Bytt fastlege. Gjort på to min via nett...

Anonymkode: 16e63...d92

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke prøve en privat legeklinikk da, Volvat, Aleris eller noe lignende?

Anonymkode: b6dcc...355

Takk for svar. 

Det er det jeg mener men vet ikke hvilken steder som har time uten henvisning, har ringt rundt til stedene her i byen men alle krever henvisning fra lege. Må nok reise ut av byen for å bli undersøkt men de jeg har ringt til i de andre byene som er nært meg og de krever alle henvisning.

Tror Alreis krevde henvisning men skal ringe dem på tirsdag. Hvis ikke så kan jeg kanskje dra til Bergen til Volvat selv om det er ganske langt herifra. Ser de har time nå snart så blir vel Bergen da :) 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytt fastlege. Gjort på to min via nett...

Anonymkode: 16e63...d92

Takk for svar :) Hadde gjort det men det er fastlegemangel her og min lege er faktisk den beste i distriktet, hele familien har han. Kan ikke bare skifte da det ikke er noen ledige. 

Skrevet

Vet det var en som drev helt privat i Molde også, men ikke helt sikker på om han jobber fremdeles eller om han har gått av med pensjon. Han jobbet på sykehuset, men hadde en privat praksis ved siden av.

Ellers vil jeg bare tipse om at hvis det ikke er noe fysisk å finne så er begrepet "følelse av klump i halsen" velkjent innen akupunktur/kinesisk medisin. Følelsen kan være like reell som om det var en faktisk klump i halsen, men det er som regel psykisk som ligger bak akkurat det, når det bare er en følelse og ikke en reell klump. Det positive er at det å få bort den følelsen, i hvert fall det verste av det ofte er gjort på svært få behandlinger. Så må man selvfølgelig fortsette å jobbe videre med det som ev. er årsaken til følelsen. Det er absolutt verdt et forsøk om spesialisten ikke finner noe!

Lykke til :)

Anonymkode: 42fb0...6da

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...