Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Hamster vår er gammel og er tydeligvis døende.. rører nesten ikke på seg.. innsunkne øyne.. tviler på det er noe å gjøre for sakkaren.. Problemet mitt er vel at dyrlege er svindyrt nå på helligdagene.. og de vil nok uansett bare avlive den.. Så spørsmålet er.. bør jeg bare la naturen gå sin gang eller burde jeg ta den til dyrlege å avslutte livet der? Anonymkode: 9b61e...11e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Du lar naturen gå sin gang. Anonymkode: 893a6...f9c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Hva ville du gjort om det var en hund? Selv om det ‘bare» er en hamster kjenner det smerte på lik linje som et større dyr Anonymkode: b20ba...752
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Om du vet at den er døende, så kan du bare avlive den selv slik at den slipper å lide mere. Anonymkode: 0d851...dc6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 Hvis den liker, så hadde jeg kontaktet dyrlegen, på lik linje som jeg ville hjort for en katt eller hund. Anonymkode: f9103...56b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva ville du gjort om det var en hund? Selv om det ‘bare» er en hamster kjenner det smerte på lik linje som et større dyr Anonymkode: b20ba...752 Greia er at de blir ekstremt stresset av å bli tatt ut, fraktet i bil i en halvtime og så inn på et ukjent sted med mye skumle lukter osv... vet ærlig talt ikke hva som er best av de to bildene... hi Anonymkode: 9b61e...11e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis den liker, så hadde jeg kontaktet dyrlegen, på lik linje som jeg ville hjort for en katt eller hund. Anonymkode: f9103...56b Lider, ikke liker. Og gjort, ikke hjort Anonymkode: f9103...56b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Greia er at de blir ekstremt stresset av å bli tatt ut, fraktet i bil i en halvtime og så inn på et ukjent sted med mye skumle lukter osv... vet ærlig talt ikke hva som er best av de to bildene... hi Anonymkode: 9b61e...11e Kan du ikke ta en telefon og høre hva de sier der? Anonymkode: f9103...56b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 La naturen gå sin gang! Det høres ikke ut som om det er noe å gjøre. Du høres omtenksom å snill ut ❤️ La den ligge i fred å la den få dø i ro ❤️ Anonymkode: 5ba84...b05
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Bare la naturen gå sin gang eller avliv selv. Den eneste som tjener på et dyrlegebesøk er dyrlegen. Anonymkode: 1b867...145
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 Jeg hadde kontaktet dyrlege. Anonymkode: 754f0...2cb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 La dyret få dø i buret sitt. Trygge lukter, trygge omgivelser og rolig avslutning. Det andre alternativet gir stress og ubehag, og forverrer situasjonen for dyret. Anonymkode: 893a6...f9c
Eliseflisa Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 Hamster lever vel kun et par år, så det er jo ikke akkurat uventet. Han er vel gammel. Kjenner du ikke noen som kan avvlie den da? En bonde i nærheten feks
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 2 minutter siden, Eliseflisa skrev: Hamster lever vel kun et par år, så det er jo ikke akkurat uventet. Han er vel gammel. Kjenner du ikke noen som kan avvlie den da? En bonde i nærheten feks Hvorfor skal en bonde ta livet av dyret? De færreste bøker har hamster. Du kan like godt gjøre det selv. Et enkelt slag med hammer eller øks så er det over. Det er ikke værre for deg enn før meg. Om du ber noen gjøre det før deg så tilby i det minste skikkelig betaling. Jeg tror jeg ville tatt et par tusen for jobben. Det er raskt og enkelt, men det er følelsesmessig tungt. Anonymkode: 1b867...145
Eliseflisa Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal en bonde ta livet av dyret? De færreste bøker har hamster. Du kan like godt gjøre det selv. Et enkelt slag med hammer eller øks så er det over. Det er ikke værre for deg enn før meg. Om du ber noen gjøre det før deg så tilby i det minste skikkelig betaling. Jeg tror jeg ville tatt et par tusen for jobben. Det er raskt og enkelt, men det er følelsesmessig tungt. Anonymkode: 1b867...145 En bonde som er vant med slakt ville selvfølgelig taklet dette bedre enn eieren av dyret. Det er bedre å avlive dyr man ikke kjenner. Blir som meg, som arbeider med mennesker i livets siste fase. Døden er for meg helt naturlig, men om du spør mann på gata om det samme, synes de det er skummelt å tenke på døden.
februarprins2013 Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 har det ikke vondt, synes jeg du bare skal la det gå sin gang,men ser du at det har det vondt , ville jeg tatt det til dyrlegen
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #17 Skrevet 31. desember 2017 29 minutter siden, Eliseflisa skrev: En bonde som er vant med slakt ville selvfølgelig taklet dette bedre enn eieren av dyret. Det er bedre å avlive dyr man ikke kjenner. Blir som meg, som arbeider med mennesker i livets siste fase. Døden er for meg helt naturlig, men om du spør mann på gata om det samme, synes de det er skummelt å tenke på døden. Ville du snes det var naturlg at noen som tilfeldig vis bodde i nærheten kom på døra nyttårsafen og forventet at du satt med mor som var døende, siden du var vant til det? Å ta livet av så små dyr er fysisk enkelt. Det klarer alle hvis de prøver. Det er likevel ikke noe man liker. Har du dyr bør du gjøre sånt selv. Anonymkode: 1b867...145
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #18 Skrevet 31. desember 2017 La den dø i fred i buret sitt💜 Anonymkode: 9b1cd...465
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #19 Skrevet 31. desember 2017 Takk for svar alle sammen. Ser det er en del delte meninger om hva som er riktig.. magefølelsen min sier at det beste er nok å la den være i fred.. så har bestemt meg for å gjøre det nå og heller se an om formen blir verre og da evt ringe dyrlege for å få den avlivet.. Vondt dette her da lillevenn er høyt elsket.. HI Anonymkode: 9b61e...11e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #20 Skrevet 31. desember 2017 Hadde vel aldri tatt en hamster til dyrlege uansett tidspunkt. Hammer er tingen. Anonymkode: 8fe2b...1ba
Pobie Skrevet 31. desember 2017 #21 Skrevet 31. desember 2017 Hvis dyret lider må det til dyrlegen og bli avlivet. Man lar ikke et dyr lide til det dør fordi det er lite. Hvis det ikke lider kan du la naturen gå sin gang.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #22 Skrevet 31. desember 2017 Hva ville du gjort om det var en vanlig onsdag? Anonymkode: c7c4f...ff2
Eliseflisa Skrevet 31. desember 2017 #23 Skrevet 31. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville du snes det var naturlg at noen som tilfeldig vis bodde i nærheten kom på døra nyttårsafen og forventet at du satt med mor som var døende, siden du var vant til det? Å ta livet av så små dyr er fysisk enkelt. Det klarer alle hvis de prøver. Det er likevel ikke noe man liker. Har du dyr bør du gjøre sånt selv. Anonymkode: 1b867...145 Nei nei, selvfølgelig ikke. Ser hva du mener. Hvis hun hadde en bondebror da =))))
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #24 Skrevet 31. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Lider, ikke liker. Og gjort, ikke hjort Anonymkode: f9103...56b Ocd? Anonymkode: 4be07...5a1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #25 Skrevet 31. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen. Ser det er en del delte meninger om hva som er riktig.. magefølelsen min sier at det beste er nok å la den være i fred.. så har bestemt meg for å gjøre det nå og heller se an om formen blir verre og da evt ringe dyrlege for å få den avlivet.. Vondt dette her da lillevenn er høyt elsket.. HI Anonymkode: 9b61e...11e Hvor gammelt er dyret da? De blir jo ikke mer enn 1-3 år. Anonymkode: 4be07...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå