Gå til innhold

Feire nyttårsaften med barna eller kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og til alle som tror jeg setter vekk barna mine fordi jeg tror barnevakt (og for så vidt barnehage) er uproblematisk; på mine 15 år som mor til totalt 4 barn, har én av dem vært til sammen 5 timer i barnehagen i romjulen. Jeg vet jeg faller som en sten på rankingen "verdens beste mor" med den innrømmelsen. 

1. mai-helgen er de eldste gutta invitert på storbyhelg med onkel. Burde jeg si at de likevel ikke får dra? Er 1. mai også hellig samværstid? Burde vi alle gå i tog sammen? Vil de tro jeg ikke elsker dem om de drar vekk? Hvilke dager er akseptable? Jeg kan jo ikke ta de ut av skolen (da faller jeg enda mer på rankingen) og ferier er jo hellig familietid. Nei, den storbyhelgen må de nok droppe. Så kan vi koooose oss hjemme i stedet slik at jeg kan karre meg oppover rankingen igjen.

Anonymkode: 65a39...cf5

Du ser vel en forskjell på 1 mai og nyttårsaften? Og for meg hadde en storbyhelg vært greit når som helst(bortsett fra julehelgen) Da får jo barnet en flott opplevelse.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hovedomsorgen for barna og de får nesten aldri møte faren. Jeg har dem hele tiden. min søster skulle passe. Hun er 20 år og skal ikke gjøre noe spesielt på nyttårsaften.

HI

Anonymkode: af0cf...2e7

Kan ikke hun ta dem med ut og se på fyrverkeriet?

Anonymkode: eda09...6cc

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Du ser vel en forskjell på 1 mai og nyttårsaften? Og for meg hadde en storbyhelg vært greit når som helst(bortsett fra julehelgen) Da får jo barnet en flott opplevelse.

Nei, ikke nyttårshelgen vel. Da må du være med barnet ditt ellers er du foreldrebånnskrap sammen med meg.

Skrevet

Ikke noe problem å være med tante på nyttårsaften, men man legger ikke en 7-åring før rakettene. En på den alderen vet hva som skal skje og jeg kan garantere deg at alle vennene kommer til å se og snakke om det på skolen.

Så snakk med tante. Får de ikke være oppe så lenge med henne, da blur du hjemme. Ev. kan du bli med kjæresten noen timer og dra hjem når søster skal legge seg.

Anonymkode: c0896...29d

Skrevet
2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Min eldste datter hater raketter. Hun synes det er for bråkete. Hun foretrekker å sitte inne med hunden og gleder seg til det er over. Hun er vel nesten ikke et ordentlig barn hun da siden hun ikke passer inn i malen for hva ALLE barn liker (in the world accirding to DiB).

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min eldste datter hater raketter. Hun synes det er for bråkete. Hun foretrekker å sitte inne med hunden og gleder seg til det er over. Hun er vel nesten ikke et ordentlig barn hun da siden hun ikke passer inn i malen for hva ALLE barn liker (in the world accirding to DiB).

Men 7-åringen spurte om å få se, så da blir det litt pussig å sammenligne. 

Anonymkode: 5e3bd...aba

Skrevet

Om det at du går på fest går utover dine barns opplevelse av nyttårsfeiringen, så sier det seg selv hva du skal gjøre. 

Hva har du bestemt deg for HI? 

Anonymkode: 5ff57...072

Skrevet

Hvis barna får en hyggelig nyttårsfeiring med barnevakt, tenker jeg det er fint. 

Våre barn skal være med besteforeldre i kveld, mens vi skal til et vennepar. Barna våre velger det selv, for besteforeldrene finner på mye moro denne kvelden, 

Anonymkode: 1d336...f0c

Skrevet

Veldig spesielt at det faktisk er alternativ å reise fra barna sine. Man reiser da vel ikke fra barna sine på julaften eller nyttårsaften. 

Anonymkode: b60bb...c71

Skrevet
På 31. desember 2017 den 0.02, Anonym bruker skrev:

Og for søsteren.

For meg er noen dager "hellige" familiedager. Det er hovedsaklig bursdager, julaften, nyttårsaften, påskeaften, 17.mai og st. Hansaften. Da er det helt uaktuelt å dra fra familien med mi ere alle har opplegg som de virkeig heller vil være med på enn familiefeiring. Tanken på at ungene skulle bli satt bort til noen, til og med uten feiring, er helt fjern.

Anonymkode: 29383...1e5

"Hellige", faktisk... Praktfullt 😁😂😂😂

Anonymkode: a990d...2fb

Skrevet

Hva gjorde du, Hi? 

Anonymkode: 3a38a...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...