Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #26 Skrevet 31. desember 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nyttårsaften uten barn er oppskrytt! Jeg hadde barnefri før første gang på 11 år for to år siden(barna var hos faren), og det var ikke gøy Fest kan jeg gå på hvilken helg som helst, men nyttårsaften og gleden til barna er det som betyr noe. Om søsteren din hae tenkt å gjøre noe gøy sammen med dem slik at dagen blir en opplevelse og et godt minne, så kan du jo gå på festen. Hvis ikke hadde jeg aldri gjort det. Anonymkode: 5ff57...072 Men nå er det ikke alle andre mødre som kan "gå på fest hvilken helg som helst", å da er det helt innafor å for engangsskyld feire nyttårsaften uten barn. Anonymkode: 5cd5d...16c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #27 Skrevet 31. desember 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå er det ikke alle andre mødre som kan "gå på fest hvilken helg som helst", å da er det helt innafor å for engangsskyld feire nyttårsaften uten barn. Anonymkode: 5cd5d...16c Du tok jo det veldig bokstavelig jeg var alene i 5 år med 100% ansvar, så ver godt ar det ikke går an å gå på fest HVER helg. Det var satt litt på spissen. Men teknisk sett kan man gå på fest hver helg, men nyttårsaften er vare en dag i året. Hvis du skjønte det bedre..? Tipper HI kan be søsteren en annen dag også Anonymkode: 5ff57...072
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #28 Skrevet 31. desember 2017 Jeg ville så klart feira nyttårsaften sammen med barna mine! Det er, for meg, en dag man koser seg sammen familien sin. Vi er flere familier som feirer sammen, i år er vi 6 familier. Det blir god mat, unga leker sammen mens vi voksne prater og så ser vi på fyrverkeri sammen. Og se unga mine sine øyne når de ser på fyrverkeriet, kunne gi de en god kos og et kyss på kinnet når klokka bikker 24, er ikke noe jeg ville bytta bort for en fest.. Fest kan man dra på ellers. Anonymkode: 3a1e9...641
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #29 Skrevet 31. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjæresten min skal være på fest som har vært lenge planlagt. Jeg ble spurt om å delta, noe jeg har takket ja til. Jeg har 2 barn på 4 og 7 år. Jeg tenkte de ikke trengte å se fyrverkeri, men at vi kunne lage en liten feiring på dagen. Idag spurte 7 åringen om de kunne være oppe og se fyrverkeri. Nå føler jeg at dette begynner å spille på samvittigheten. Jeg vurderer å avlyse festen som jeg har gledet meg til, dette skulle være første gang jeg ferier nyttårsaften med kjærsten min. Hva tenker dere damer? Anonymkode: af0cf...2e7 Hvis ungene har det fint med tanta, så kan du vel dra på fest! Du har sikkert vært masse sammen med dem i jula? Anonymkode: 506be...2c5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #30 Skrevet 31. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke HI men jeg ser virkelig ikke problemet med at barna for eksempel feirer dagen med besteforeldrene,jeg er sikker på at de hadde fått en kjempe fin feiring der og de kunne vært lenge oppe å sett på rakettene sammen Anonymkode: 5cd5d...16c Vi snakker ikke om en helt vanlig torsdag her. Det er nyttårsaften! Selvfølgelig feirer man først og fremst med barna. Jeg husker da selv hvor spennende det var å feire nyttårsaften som liten, og være med familien når det nye året begynte. Jeg hadde syntes det var bittert hvis mine foreldre aldri satte meg vekk på en så viktig dag. Anonymkode: 1858a...ab8
*Miss Marple* Skrevet 31. desember 2017 #31 Skrevet 31. desember 2017 Så lenge barna ikke får en feiring hvis du drar på fest hadde jeg selvsagt vært hjemme med dem. Begge to er store nok til å kose seg med nyttårsaften selv om de kanskje ikke holder ut til midnatt. Jeg hadde laget en fin feiring for søster, barna og meg selv.
Englenemine Skrevet 31. desember 2017 #32 Skrevet 31. desember 2017 Inviter søsteren din og feir med barna . Barna går først alltid !
Mamma_til_2 Skrevet 31. desember 2017 #33 Skrevet 31. desember 2017 Etter jeg fikk barn så har alle de typiske helligdagene vært forbeholdt familien, jeg har ikke festet på: 16 eller 17.Mai, påske, jul eller nyttår på 10 år, det går ann og feste andre dager iåret, ring din søster og få henne til seg sp har dere en koselig dag/ kveld sammen.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #34 Skrevet 31. desember 2017 Hvis det å bli passet av søsteren din betyr ingen feiring og legge seg tidlig, så skjønner jeg ikke at du vurderer det engang. Her ble det sen kveld for 6-åringen på julaften, og vi har bevisst holdt på den døgnrytmen til nå for at han skal få med seg nyttårsaften uten å bli overtrøtt. Det å være oppe til over midnatt og se rakettene er STORT i den alderen, jeg kan ikke fatte hvor du fikk det fra at en 7-åring "ikke trengte" det... Anonymkode: 541f1...191
sug lut Skrevet 31. desember 2017 #35 Skrevet 31. desember 2017 Og dette har ikke slått deg før nå? Hva er det egentlig for dager i året det er selvsagt å være sammen med egne unger, tro? Nå har du vel allerede hatt ungene i barnehage eller SFO hele romjula så det er vel ikke overraskende at du helst vil bli kvitt dem på nyttårsaften også. Morna, unger, og ikke prøv å spille på mammas dårlige samvittighet altså, mamma skal ut og få seg øl og pikk og er neppe edru før etter annen omgang i Garmisch, for mamma har funnet enda en ny pappa til dere - mamma fortjener jo litt voksentid, vet dere, og bare mamma har det bra så har dere det bra.
Englenemine Skrevet 31. desember 2017 #36 Skrevet 31. desember 2017 Barna hennes trenger ikke det for hun trenger å leke med kjæresten sin må vite.... skjønner ikke prioriteringene til visse foreldre.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #37 Skrevet 31. desember 2017 Hvis mine barn fikk vite at tante kom for å sitte barnevakt hadde det blitt jubel i heimen. Ikke fordi jeg er kjip, men fordi tante er super og alltid finner på gøyale saker. Barn kan ha det hyggelig med andre enn foreldrene sine. Mine barn er så heldige at de har mange som de er glad i og som er glad i dem i tillegg til oss foreldre. Dere som alltid må være med barna deres, har de ikke andre viktige personer i livet sitt? Jeg har aldri vært en festløve og liker nyttårsaften best hjemme med barn, mann og gjerne litt gjester. Jeg ser likevel ikke problemet med at de som skaffer god barnevakt kan ta seg en fest. Anonymkode: 65a39...cf5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #38 Skrevet 31. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis mine barn fikk vite at tante kom for å sitte barnevakt hadde det blitt jubel i heimen. Ikke fordi jeg er kjip, men fordi tante er super og alltid finner på gøyale saker. Barn kan ha det hyggelig med andre enn foreldrene sine. Mine barn er så heldige at de har mange som de er glad i og som er glad i dem i tillegg til oss foreldre. Dere som alltid må være med barna deres, har de ikke andre viktige personer i livet sitt? Jeg har aldri vært en festløve og liker nyttårsaften best hjemme med barn, mann og gjerne litt gjester. Jeg ser likevel ikke problemet med at de som skaffer god barnevakt kan ta seg en fest. Anonymkode: 65a39...cf5 Jeg må ikke alltid være sammen med barnet mitt, han kunne fint vært sammen med annen familie på nyttårsaften om de faktisk feiret nyttårsaften. Men å frarøve barn i den alderen hele feiringen er dårlig gjort synes jeg. Anonymkode: 541f1...191
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #39 Skrevet 31. desember 2017 Alenemor med 100% omsorg selv. Ungene kunne vært hos foreldrene mine og hatt super feiring der, men det er virkelig ikke noe alternativ. Vet de hadde blitt lei seg for at jeg valgte dem bort. Fest kan man gå på når som helst i løpet av året. Syntes du burde feire med barna dine. det høres stusselig ut for søsteren din på 20 også å feire alene med barna dine. tenk så mye hyggeligere for alle tre om du er der sammen med dem? Med eller uten kjæresten. Anonymkode: 917cb...278
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #40 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis mine barn fikk vite at tante kom for å sitte barnevakt hadde det blitt jubel i heimen. Ikke fordi jeg er kjip, men fordi tante er super og alltid finner på gøyale saker. Barn kan ha det hyggelig med andre enn foreldrene sine. Mine barn er så heldige at de har mange som de er glad i og som er glad i dem i tillegg til oss foreldre. Dere som alltid må være med barna deres, har de ikke andre viktige personer i livet sitt? Jeg har aldri vært en festløve og liker nyttårsaften best hjemme med barn, mann og gjerne litt gjester. Jeg ser likevel ikke problemet med at de som skaffer god barnevakt kan ta seg en fest. Anonymkode: 65a39...cf5 Og til alle som tror jeg setter vekk barna mine fordi jeg tror barnevakt (og for så vidt barnehage) er uproblematisk; på mine 15 år som mor til totalt 4 barn, har én av dem vært til sammen 5 timer i barnehagen i romjulen. Jeg vet jeg faller som en sten på rankingen "verdens beste mor" med den innrømmelsen. 1. mai-helgen er de eldste gutta invitert på storbyhelg med onkel. Burde jeg si at de likevel ikke får dra? Er 1. mai også hellig samværstid? Burde vi alle gå i tog sammen? Vil de tro jeg ikke elsker dem om de drar vekk? Hvilke dager er akseptable? Jeg kan jo ikke ta de ut av skolen (da faller jeg enda mer på rankingen) og ferier er jo hellig familietid. Nei, den storbyhelgen må de nok droppe. Så kan vi koooose oss hjemme i stedet slik at jeg kan karre meg oppover rankingen igjen. Anonymkode: 65a39...cf5
Yellow Brick Road Skrevet 31. desember 2017 #41 Skrevet 31. desember 2017 (endret) Hadde barna vært 1. 2 eller kanskje 3 år gamle, kunne jeg ha overlatt dem til barnevakt på nyttårsaften - nå snakker jeg om barnevakt som ikke sørger for skikkelig nyttårsfeiring for dem. Etter det måtte jeg vite at ungene fikk en ordentlig nyttårsfeiring med god mat, "champagne" og se rakettene for at jeg skulle overlatt dem til andre og dratt på fest selv. Men jeg tviler på at jeg hadde dratt på fest uansett, for meg er nyttårsaften en familiedag hvor vi koser oss sammen, kanskje enda mer enn på julaften, selv nå som jentene begynner å bli store. Og hadde søsteren min på 20 ikke hatt noe å gjøre på nyttårsaften, hadde jeg invitert henne til nyttårsaften og aldri hatt samvittighet til å bruke henne som barnevakt. Men jeg har en følelse av at du er mest ute etter å provosere litt her. Ingen normal mor blir overrasket over at 7 åringen gleder seg til å se raketter. Nyttårsaften er ikke på dagen. Endret 31. desember 2017 av Yellow Brick Road
Fandens Oldemor Skrevet 31. desember 2017 #42 Skrevet 31. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjæresten min skal være på fest som har vært lenge planlagt. Jeg ble spurt om å delta, noe jeg har takket ja til. Jeg har 2 barn på 4 og 7 år. Jeg tenkte de ikke trengte å se fyrverkeri, men at vi kunne lage en liten feiring på dagen. Idag spurte 7 åringen om de kunne være oppe og se fyrverkeri. Nå føler jeg at dette begynner å spille på samvittigheten. Jeg vurderer å avlyse festen som jeg har gledet meg til, dette skulle være første gang jeg ferier nyttårsaften med kjærsten min. Hva tenker dere damer? Anonymkode: af0cf...2e7 Hva jeg tenker? At du selvfølgelig avlyser den festen som aldri burde vært avtalt i utgangspunktet, og tar deg av barna dine på en dag de har gledet seg til. Det slår liksom det faktum at du har gledet deg til en fest ned i støvlene. Nå er du voksen og har barn, da er det ikke deg selv og dine behov som kommer først lenger. Kjæresten kan du treffe alle andre dager, og fest kan du dra på en annen gang søsteren din er barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #43 Skrevet 31. desember 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og til alle som tror jeg setter vekk barna mine fordi jeg tror barnevakt (og for så vidt barnehage) er uproblematisk; på mine 15 år som mor til totalt 4 barn, har én av dem vært til sammen 5 timer i barnehagen i romjulen. Jeg vet jeg faller som en sten på rankingen "verdens beste mor" med den innrømmelsen. 1. mai-helgen er de eldste gutta invitert på storbyhelg med onkel. Burde jeg si at de likevel ikke får dra? Er 1. mai også hellig samværstid? Burde vi alle gå i tog sammen? Vil de tro jeg ikke elsker dem om de drar vekk? Hvilke dager er akseptable? Jeg kan jo ikke ta de ut av skolen (da faller jeg enda mer på rankingen) og ferier er jo hellig familietid. Nei, den storbyhelgen må de nok droppe. Så kan vi koooose oss hjemme i stedet slik at jeg kan karre meg oppover rankingen igjen. Anonymkode: 65a39...cf5 Ingen vits å leke martyr For du tror vel seriøst ikke at en 7-åring gleder seg til 1.mai på samme måte som til rakettene og feiring av nyttår. Sammenligningen er helt søkt Anonymkode: a6b35...2ff
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #44 Skrevet 31. desember 2017 Selvsagt feirer du med barna dine når alternativet er at de er hjemme alene med tante. Har det virkelig ikke slått deg at en 7-åring gleder seg til raketter? Er du ikke helt pålogget eller? Lag en hyggelig feiring hjemme med deg, søster og barna. Og hvis ikke, håper jeg du kjenner godt på samvittigheten når du står der ved midnatt og ser rakettene. Da kan du i alle fall tenke litt ekstra på 7-åringen din. Anonymkode: 5e3bd...aba
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #45 Skrevet 31. desember 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen vits å leke martyr For du tror vel seriøst ikke at en 7-åring gleder seg til 1.mai på samme måte som til rakettene og feiring av nyttår. Sammenligningen er helt søkt Anonymkode: a6b35...2ff Hva vet du om det? Kanskje min er mer glad i tog enn raketter? Anonymkode: 65a39...cf5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #46 Skrevet 31. desember 2017 Hvorfor kan ikke kjæresten ofre denne festen for å feire med dere da? Jeg synes det er mye bedre å feire nyttårsaften med familien enn fyll og starte året ned fyllesyke Anonymkode: 2b3a0...6f8
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #47 Skrevet 31. desember 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva vet du om det? Kanskje min er mer glad i tog enn raketter? Anonymkode: 65a39...cf5 Og dere går mye i tog 1 mai helgen sånn til vanlig? Ikke vanlig for oss. 17 mai derimot.. Anonymkode: 1858a...ab8
KellyTaylor Skrevet 31. desember 2017 #48 Skrevet 31. desember 2017 I 24 år har jeg alltid hatt ungene på Nyttåraften - ALLTID ( med mindre jeg har jobbet så klart) Invitert venner / familie med barn hjem til oss for et hyggelig lag Nå i dag skal vi alle hjem til mine foreldre i 60 årene, selv 18 åringen vil være der i stedet på fest. Kan du ikke heller invitere kjæresten din hjem ( om ungene vet om han da?) og lage en fin kveld uten fest & fyll? Trodde virkelig "party party" var noe man gjorde i tenårene.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #49 Skrevet 31. desember 2017 Det jeg reagerer på er at de ikke har blitt forberedt på planene dine siden det ene barnet sa hva det sa. Pleier du ikke å forberede barna på ting som skal skje? Siden du ikke har gjort det synes jeg du burde være med barna siden de tydeligvis tror det er hva du skal. Anonymkode: 4d40a...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå