Gå til innhold

Hekseskudd - smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bøye meg for å ta ut noe av fryseren tidligere i dag, og da fikk jeg skikkelige smerter i korsryggen. Jeg tipper det er hva man kaller hekseskudd. Nå stråler smerten nedover beina, og det å sitte er ekstremt vondt. Noe som passer dårlig mtp nyttårsmiddagen i morgen 🙈

Er det noen av dere som har opplevd dette, og som har tips eller råd for å minimere smertene? Har litt forskjellig smertestillende i medisinskapet, men har foreløpig ikke tatt noe fordi jeg er usikker på om det har noe effekt.

Råd mottas med glede for å slippe og ligge meg gjennom middagen i morgen 😂

Fortsetter under...

Skrevet

Voltarol/ voltaren. 

Håper det går over fort! God bedring.

Skrevet

Uff, det er forferdelig vondt, har hatt det noen ganger. Varmepute synes jeg lindrer godt, sammen med 2 paracet og 1 ibux. Gjerne litt ibuxgele og, bare ikke samtidig med varme. Og ligg minst mulig, da er det fort å stivne, jeg gjør i hvert fall det. Jeg går opp og ned til postkassen noen ganger i løpet av dagen, det er fryktelig vondt i begynnelsen, men når jeg har gått et par ganger så blir det litt bedre.

God bedring :) 

Anonymkode: 7f334...81c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff, det er forferdelig vondt, har hatt det noen ganger. Varmepute synes jeg lindrer godt, sammen med 2 paracet og 1 ibux. Gjerne litt ibuxgele og, bare ikke samtidig med varme. Og ligg minst mulig, da er det fort å stivne, jeg gjør i hvert fall det. Jeg går opp og ned til postkassen noen ganger i løpet av dagen, det er fryktelig vondt i begynnelsen, men når jeg har gått et par ganger så blir det litt bedre.

God bedring :) 

Evt voltarolgele

Skrevet

Jeg har hatt det og fikk Ibux på resept. For meg hjalp det å gå og smertestillende gjorde at jeg klarte å gå. Var bedre allerede etter noen dager. 

Anonymkode: ecb03...bbd

Skrevet

Her funker inget annet enn tramadol. Skal jeg ta Paracet må jeg ta hele dagsdosen og supplere med to/tre Ibux, da letter smerten litt slik at jeg kan fungere nogenlunde.

Anonymkode: 0def9...997

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...