Gå til innhold

Til dere som har påmeldt barn til SFO i romjul, men ikke bruker den:!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ansatt på SFO, og jeg ser dette hvert eneste år:

I år er det 62 barn som var påmeldt romjul-SFO. Vet dere hvor mange som møter opp? 8. 

8 barn møter opp!

Kjære, gode foreldre: Forstår dere at vi henter inn ansatte som egentlig kunne hatt fri? At vi bruker faktiske penger og faktiske ressurser, som blir kastet ut vinduet pga dette? Ikke skriv opp barnet ditt, hvis du egentlig ikke har planer om å bruke tilbudet. Jada man kan bli syk, og planer kan endres, men nei det er ikke tilfellet for alle de barna som er uteblitt fra SFO disse dagene. 

Takk for oppmerksomheten, og godt nyttår!

Anonymkode: 5d18a...6bc

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt, men når jeg må bestemme på sommeren om jeg skal ha SFO eller ikke i jula, må jeg melde på. Jeg vet ikke før i desember om jeg kan ta fri i jula. Hvis vi kunne meldt på i desember skal du se at mange færre hadde meldt på, og flere av dere ansatte kunne tatt fri.

Anonymkode: 20e8d...32c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner jeg veldig godt, men når jeg må bestemme på sommeren om jeg skal ha SFO eller ikke i jula, må jeg melde på. Jeg vet ikke før i desember om jeg kan ta fri i jula. Hvis vi kunne meldt på i desember skal du se at mange færre hadde meldt på, og flere av dere ansatte kunne tatt fri.

De fleste skoler tar ikke påmelding om sommeren. Vi må skrive oss opp senest 15.12

Anonymkode: 15576...7a8

Skrevet

Jeg måtte vi melde på til SFO første uka i desember. Det var lenge før vi hadde juleplanene klare. Det viste seg at vi ikke trengte plassen, men ungene tok en tur for å leke med vennene sine likevel i går ettermiddag. De hadde med lapp om at de kunne gå når de selv hadde lyst og hadde det så gøy med aking at de ikke dro før en gal time etter stengetid. (De ansatte vet at de får lov til å leke videre selv om SFO er slutt for dagen)

SFO har åpent og vi har betalt for plassen. Det er ikke værre at folk jobber på SFO enn andre steder.

Anonymkode: 8c558...1c7

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste skoler tar ikke påmelding om sommeren. Vi må skrive oss opp senest 15.12

Vi må bestille for høsten innen 10. mai. Da må vi også bestille for høstferien og jula. Ikke rett det er mange som må bestille i alle tilfelle da.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte vi melde på til SFO første uka i desember. Det var lenge før vi hadde juleplanene klare. Det viste seg at vi ikke trengte plassen, men ungene tok en tur for å leke med vennene sine likevel i går ettermiddag. De hadde med lapp om at de kunne gå når de selv hadde lyst og hadde det så gøy med aking at de ikke dro før en gal time etter stengetid. (De ansatte vet at de får lov til å leke videre selv om SFO er slutt for dagen)

SFO har åpent og vi har betalt for plassen. Det er ikke værre at folk jobber på SFO enn andre steder.

Anonymkode: 8c558...1c7

Jo, som HI skriver, de har hyret ekstra folk og betalt dem. Det vi betaler i egenandel er ikke en brøkdel av hva selve driften koster. 

Skrevet

Veldig kjipt for de ansatte...vi er nøye med å bruke plassen når vi har meldt på.

Anonymkode: f38b3...740

Skrevet

Det var jo ganske ekstremt!

Men i stedet for å skrive om det her synes jeg dere bør informere foreldrene på skolen og forsøke å få en dialog med dem om hvorfor det har blitt sånn. 

Anonymkode: 4e056...995

Skrevet

Når det blir et så stort avvik må jo sfo-en kunne gjøre noe annerledes med påmeldingen? Folk flest går jo ikke inn for å være vanskelige. Her må det jo være en dårlig prosess. 

Skrevet

Ok, Hanne.. 

Anonymkode: ca0fc...36d

Skrevet

Viktig å informere folk om! Tror ikke mange forstår konsekvensene. Synes det er bra du sier ifra og håper virkelig dere sier ifra til foreldrene på SFO-en det gjelder også ☺️

Anonymkode: bf182...adb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, Hanne.. 

Og hva så om du kjenner henne igjen? Dette er en plass det er lov å blåse ut anonymt, så lenge man ikke bryter noen form for taushetsplikt. 

Grunnen til at du viser at du kjenner henne igjen er bare for at du skal føle deg.... ja, hva egentlig? Smart? Lur? Morsom? Eneste du fremstår som er dum og selvhøytidelig. Rett og slett et teit menønske. 

Anonymkode: 04718...da8

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år er det 62 barn som var påmeldt romjul-SFO. Vet dere hvor mange som møter opp? 8. 

8 barn møter opp!

Kjære, gode foreldre: Forstår dere at vi henter inn ansatte som egentlig kunne hatt fri? At vi bruker faktiske penger og faktiske ressurser, som blir kastet ut vinduet pga dette? Ikke skriv opp barnet ditt, hvis du egentlig ikke har planer om å bruke tilbudet. Jada man kan bli syk, og planer kan endres, men nei det er ikke tilfellet for alle de barna som er uteblitt fra SFO disse dagene. 

Like frustrerende er det for noen foreldre å betale for en full plass på SFO, inkludert tre dager i romjulen, selvfølgelig, for så deretter å få beskjed fra skolen at det er kun 4 barn som er påmeldt, og ingen fra samme trinn som mitt barn. Og mitt barn vil selvølgelig ikke være der ...Jada, da får jeg trekk i lønn for de tre dagene som jeg må være hjemme med barnet ... mens SFO opprettholder sitt budsjett med mine faste og regelmessige innbetalinger ...

Anonymkode: 924a0...10a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Like frustrerende er det for noen foreldre å betale for en full plass på SFO, inkludert tre dager i romjulen, selvfølgelig, for så deretter å få beskjed fra skolen at det er kun 4 barn som er påmeldt, og ingen fra samme trinn som mitt barn. Og mitt barn vil selvølgelig ikke være der ...Jada, da får jeg trekk i lønn for de tre dagene som jeg må være hjemme med barnet ... mens SFO opprettholder sitt budsjett med mine faste og regelmessige innbetalinger ...

Du får vel fortsatt lov å sende barnet ditt på SFO selv om det kun er 4 barn der? Det er vel bare til informasjon, så dere kan overveie det dere i mellom, fordi de ønsker åpenhet rundt barnet ditt.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, Hanne.. 

Ok, Mette...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du får vel fortsatt lov å sende barnet ditt på SFO selv om det kun er 4 barn der? Det er vel bare til informasjon, så dere kan overveie det dere i mellom, fordi de ønsker åpenhet rundt barnet ditt.

Sånn drev barnehagen vår også på. Men ikke på sms, de sa det i garderoben når jeg var for å hente barn på lille julaften. "På 4. og 5. juledag er det bare ham altså", med en anklagende tone. Hvert år, for virkelig å gjøre det klart hvor slemt det var mot de stakkars ansatte. Så vi tok hintet og ba mamma passe.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva så om du kjenner henne igjen? Dette er en plass det er lov å blåse ut anonymt, så lenge man ikke bryter noen form for taushetsplikt. 

Grunnen til at du viser at du kjenner henne igjen er bare for at du skal føle deg.... ja, hva egentlig? Smart? Lur? Morsom? Eneste du fremstår som er dum og selvhøytidelig. Rett og slett et teit menønske. 

Anonymkode: 04718...da8

Hun kjenner ikke meg igjen. Jeg er ikke Hanne. Men det viser vel bare at vi er flere med samme frustrasjon rundt om i landet!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sånn drev barnehagen vår også på. Men ikke på sms, de sa det i garderoben når jeg var for å hente barn på lille julaften. "På 4. og 5. juledag er det bare ham altså", med en anklagende tone. Hvert år, for virkelig å gjøre det klart hvor slemt det var mot de stakkars ansatte. Så vi tok hintet og ba mamma passe.

Jeg hadde satt pris på å få vite det sånn at jeg kunne sjekke ut andre muligheter. Kjedelig å være eneste barnet. Men ikke greit om de sa det i en anklagende tone selvsagt.

Anonymkode: ac3a1...fd6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror ikke de tenkte på ungen din som skulle være alene uten å leke med, i flere timer altså? Jeg tror de fleste ville ha fått beskjed om det ble sånn, i tilfelle man hadde andre muligheter. Men du tenkte automatisk at de tenkte på seg selv

Anonymkode: c9eb8...2e9

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi må bestille for høsten innen 10. mai. Da må vi også bestille for høstferien og jula. Ikke rett det er mange som må bestille i alle tilfelle da.

Da git dere bedkjed med en gang dere vet at dere ikke trenger pass i julen. 

Det er så mange som ikke gir bedkjed. Ikke en gang på morgenen ungen ikke kommer. Heller ikke de gangene ungen er syk.

Gir dere beskjed kan ansatte ta ut ferie eller avspassering når det er lite unger i stede for når det er fulle grupper.  

Anonymkode: 82fcd...055

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viktig å informere folk om! Tror ikke mange forstår konsekvensene. Synes det er bra du sier ifra og håper virkelig dere sier ifra til foreldrene på SFO-en det gjelder også ☺️

Tusen takk! ❤️

Ja vi har planer om å ta det opp på neste foreldremøte. Vi har tatt det opp tidligere også, men problemet består lilevel 😞

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da var det jammen godt dere tok hintet til slutt. Ikke gøy å være eneste barn på SFO...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, slutten på visa er at ingen av de fire ønsket å komme på SFO allikevel - for det går jo grensa i janteloven-land for hvor slemt det er å sende et barn på SFO i romjulen. Det som er rart er at vi ikke får trekk på faktura for disse dagene når SFO var stengt i romjulen pga at ingen av disse fire barn kom ... for det er jo «foreldrenes valg» om å ikke sende barnet på SFO :/ litt arrogant av SFO synes jeg da

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da var det jammen godt dere tok hintet til slutt. Ikke gøy å være eneste barn på SFO...

Barnehagen, i dette tilfellet.

Og tja, det endret jo ikke så veldig på jobbsituasjonen. Barnet ble også det eneste barnet hos mormor. Så det ble jo ikke sånn enormt underholdende det heller.

Men jeg ble ikke så sur der og da. Jeg ble først sur da jeg skjønte at de hadde vært fire påmeldte. Men at alle de andre foreldreparene hadde blitt psyka ut med samme sytingen fra de ansatte, til de meldte seg av. Så først 4, så 3, så 2, så meg: var ikke så rart at de fikk den ferien de ville da...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

8 barn møter opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...