Gå til innhold

Hvordan lager jeg en god kraft som base til kalkunsaus? Har ikke innmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da det er kalkunbryst vi lager...

Anonymkode: 1f099...81f

Fortsetter under...

Skrevet

Tja. Da må du bruke buljong eller fond, vet ikke hvor godt det blir. Ellers må du bruke et kyllingskrog som utgangspunkt. 

Skrevet

Har du knoklene fra fuglen, da? For da kan du brune dem godt i stekeovnen og koke kraft på dem etterpå.

Anonymkode: 89537...4f1

Skrevet

Om du steker brystet i en stekepose blir det litt sjy i posen. Lag en fløtesaus med litt fond og det du får av sky?

Ellers selger slaktere frossen kraft, mulig større matbutikker har noe sånt i frysedisken også.

Anonymkode: a9ef9...1fa

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du steker brystet i en stekepose blir det litt sjy i posen. Lag en fløtesaus med litt fond og det du får av sky?

Ellers selger slaktere frossen kraft, mulig større matbutikker har noe sånt i frysedisken også.

Googlet og fant at Stange kylling selger frossen kraft i 1-liters bøtter, og at de har det i frysedisken på Rema?

Annonse

Skrevet

Lag en base på stekekraften, litt buljong og appelsinjuice. Lag en fløtesaus på det.

Anonymkode: 7bcf2...837

Skrevet

Jeg lagde en saus etter oppskrift fra Jamie Oliver for et par år siden. Ligner på denne, men jeg lagde den uten sherry eller portvin : https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/get-ahead-gravy/

Den ble usedvanlig god om jeg selv skal si det! Ekstra pluss at du kan lage den dagen før ( eller tidligere) så du slipper å stresse med det midt oppi det hele. 

Anonymkode: 5e393...162

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lagde en saus etter oppskrift fra Jamie Oliver for et par år siden. Ligner på denne, men jeg lagde den uten sherry eller portvin : https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/get-ahead-gravy/

Den ble usedvanlig god om jeg selv skal si det! Ekstra pluss at du kan lage den dagen før ( eller tidligere) så du slipper å stresse med det midt oppi det hele. 

Anonymkode: 5e393...162

Ville definitivt hatt portvin i, dersom dere har det liggende. Blir sabla godt! ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...