Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Da det er kalkunbryst vi lager... Anonymkode: 1f099...81f
Optatium Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Tja. Da må du bruke buljong eller fond, vet ikke hvor godt det blir. Ellers må du bruke et kyllingskrog som utgangspunkt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Har du knoklene fra fuglen, da? For da kan du brune dem godt i stekeovnen og koke kraft på dem etterpå. Anonymkode: 89537...4f1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Om du steker brystet i en stekepose blir det litt sjy i posen. Lag en fløtesaus med litt fond og det du får av sky? Ellers selger slaktere frossen kraft, mulig større matbutikker har noe sånt i frysedisken også. Anonymkode: a9ef9...1fa
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du steker brystet i en stekepose blir det litt sjy i posen. Lag en fløtesaus med litt fond og det du får av sky? Ellers selger slaktere frossen kraft, mulig større matbutikker har noe sånt i frysedisken også. Anonymkode: a9ef9...1fa Googlet og fant at Stange kylling selger frossen kraft i 1-liters bøtter, og at de har det i frysedisken på Rema? Anonymkode: a9ef9...1fa
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Googlet og fant at Stange kylling selger frossen kraft i 1-liters bøtter, og at de har det i frysedisken på Rema? Anonymkode: a9ef9...1fa http://stangekylling.no/produkt/kraft-1-liter/ Anonymkode: a9ef9...1fa
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Lag en base på stekekraften, litt buljong og appelsinjuice. Lag en fløtesaus på det. Anonymkode: 7bcf2...837
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Jeg lagde en saus etter oppskrift fra Jamie Oliver for et par år siden. Ligner på denne, men jeg lagde den uten sherry eller portvin : https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/get-ahead-gravy/ Den ble usedvanlig god om jeg selv skal si det! Ekstra pluss at du kan lage den dagen før ( eller tidligere) så du slipper å stresse med det midt oppi det hele. Anonymkode: 5e393...162
Mandys Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lagde en saus etter oppskrift fra Jamie Oliver for et par år siden. Ligner på denne, men jeg lagde den uten sherry eller portvin : https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/get-ahead-gravy/ Den ble usedvanlig god om jeg selv skal si det! Ekstra pluss at du kan lage den dagen før ( eller tidligere) så du slipper å stresse med det midt oppi det hele. Anonymkode: 5e393...162 Ville definitivt hatt portvin i, dersom dere har det liggende. Blir sabla godt! ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå