Gå til innhold

Tips til hvordan man kan bli gravid fortere?

Anbefalte innlegg

Hei, jente på 24 her.

Jeg og forloveden har planlagt i flere måneder å få barn. Har en mensenkalender-app på telefonen der jeg registrerer mensen hver måned så den kan fortelle meg ca. når jeg har eggløsning. Den har vært svært nøyaktig, og jeg vet at man skal prøve dagene før og dagen ved eggløsning. Lurer på ytterligere tips som har fungert for de flotte damene her inne som har vært så heldige at de har fått til livets mirakel? :strix: Takker på forhånd for svar!

Fortsetter under...

Du kan ikke stole på en app. Den går utifra at du har lutealfase på 14 dager, noe som ikke er tilfelle for mange kvinner. Du kan ha EL flere dager tidligere eller senere enn appen mener.

Du burde bruke enten EL-tester eller temping for å finne nøyaktig EL, og så ha sex annenhver dag fra flere dager før til et par dager etter EL. Annenhver dag fordi sædkvaliteten da er bedre enn om dere har sex hver dag.

I tillegg burde du begynne med folat eller kosttilskudd for gravide, spise sunnest mulig, og trene regelmessig.

Men utenom å ha sex rundt EL finnes det ikke noen mirakelmetode for å bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...