Gå til innhold

Hvilken Toro-saus kan jeg bruke til kalkunfilet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Deg er superlett å lage saus selv! 

Fres f.eks.litt løk, gulrot, selleri, hvitløk i smør. Ha i hel pepper, laurbærblad, sennepsfrø og urter du liker. Hell over vann med kyllingfond. Kok lenge og vel til du har kraft. Sil av. Smelt smør i kjele, ha i mel og rør sammen. Spe med kraften, og  vips så har du saus. Topp med fløte eller en smørklatt, skal til med salt og pepper. 

1 minutt siden, MammantilNurket skrev:

Deg er superlett å lage saus selv! 

Fres f.eks.litt løk, gulrot, selleri, hvitløk i smør. Ha i hel pepper, laurbærblad, sennepsfrø og urter du liker. Hell over vann med kyllingfond. Kok lenge og vel til du har kraft. Sil av. Smelt smør i kjele, ha i mel og rør sammen. Spe med kraften, og  vips så har du saus. Topp med fløte eller en smørklatt, skal til med salt og pepper. 

Du er alt for snill... ;)

Annonse

Hvis du vil lage saus selv, men ikke har nok kraft, bruk hønsebuljong. Smør og mel, så buljong (som er løst opp i vann) , så fløte. Smak til med litt salt og pepper. Grådig enkelt og grådig godt. Men uansett hva du velger, så ville jeg gått for fløtesaus til kalkun.

Anonymkode: 99c82...bd3

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du vil lage saus selv, men ikke har nok kraft, bruk hønsebuljong. Smør og mel, så buljong (som er løst opp i vann) , så fløte. Smak til med litt salt og pepper. Grådig enkelt og grådig godt. Men uansett hva du velger, så ville jeg gått for fløtesaus til kalkun.

Anonymkode: 99c82...bd3

Enig. Hønsebuljong er ok, men synes den kan bli litt salt. Føler at fond gir en rundere smak 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...