Gå til innhold

SUKKERFRI JANUAR.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres kansje ikke ut så dramatisk som "3 mnd sukkerfri". Men for meg er 30 sukkerfri dager er stort steg. Vil noen joine? Hadde vært gøy med flere😊

Anonymkode: 37842...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PYSER! Tør ikke spise sukker en gang! Bare slapp av! Jeg skal spise sikkert for dere HELE januar 😂😂 jeg er en svak sjel

Anonymkode: 71a35...135

Skrevet

Jeg har spist kaker og godteri for første gang på tre år denne jula.

Jeg har startet på nye sukkerfrie 3 år i dag.. 

Hvorfor vente til januar? 😉

Anonymkode: 3d51a...e49

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har spist kaker og godteri for første gang på tre år denne jula.

Jeg har startet på nye sukkerfrie 3 år i dag.. 

Hvorfor vente til januar? 😉

Enig, tror jeg må starte i morgen allerede. Har spist marsipan for første gang på årevis og angrer allerede.

Anonymkode: 4839d...900

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig, tror jeg må starte i morgen allerede. Har spist marsipan for første gang på årevis og angrer allerede.

Anonymkode: 4839d...900

Do not regret 😀

Jeg har smakt på de tingene som har kommet i løpet av de tre åren jeg ikke har spist  noe.. kjempegøy og godt 😀 Men kommer ikke til å savne det.

Til alle dere som skal bli sukkerfrie for første gang:

De første par månedene kan være vanskelig. Men så forsvinner savnet. Og godteri er liksom ikke en del av hverdagen. Kakebord i selskaper legger jeg ikke merke til engang 😊

Gjest Marge Simpson
Skrevet

Ja, men hvorfor vente?  Jeg begynner i morgen 😊

Skrevet
1 time siden, Huset fullt skrev:

Jaaa😁

Bra😊👍🏽

Skrevet
1 time siden, Miss Chatterbox skrev:

Jeg blir med!

Så bra da er vi 3🤗👍🏽

Skrevet

Kutter dere ut godteri, brus osv, eller ALLE matvarer som har sukker i seg? Og hva med for eksempel pasta som ikke har sukker men påvirker blodsukkeret big time ? 

Anonymkode: 20bd0...367

Skrevet

Jeg er full av betennelse og tåler betennelsesdempende medisiner så dårlig, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et betennelsesdempende kosthold 

Kutte sukker, hvitt hvetemel og vanlig melk 

Kommer til å spise grove kornprodukter, syrnet melkeprodukter, men prøve holde meg helt unna sukker. Er det en teskje sukker i tomatsausen spiser jeg den altså, men null snop og virkelig prøve holde meg unna mat med særlig sukker i 

Anonymkode: 6063d...ef5

Skrevet

Nei, jeg elsker sukker. Spiser i moderate mengder og det tåler kroppen godt.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra da er vi 3🤗👍🏽

Vi er vel flere? Vi er jo ed i januar selvmord vi starter nå ? 😊

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi er vel flere? Vi er jo ed i januar selvmord vi starter nå ? 😊

Hjelp det ble feil!!!

Autocorrect!!!

SELV OM vi starter i januar..

Sukkerfritt liv er ikke så alvorlg 😨

Skrevet

Hva er det dere ikke skal spise da? Helt sukkerfrtt er jo bare dumt. Da ryker alt av frukt, melk, ost, tomater, det meste å brød osv.

Anonymkode: 4f853...c9e

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det dere ikke skal spise da? Helt sukkerfrtt er jo bare dumt. Da ryker alt av frukt, melk, ost, tomater, det meste å brød osv.

I mitt tilfelle har jeg kuttet kaker, godteri og også snacks.

Jeg har spist frukt og mat som inneholder sukker, men har kuttet ned på pasta.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste kutter vel hvitt sukker og snop, men spiser fruktsukker.

Anonymkode: 6063d...ef5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der er vel mer eller mindre lavkarbo, tviler på at så mange mener det. For min del er det å kutte ut brus, snop og søtt pålegg

Anonymkode: 76a57...c30

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker på snop,kaker,brus osv i første omgang. 

HI

Skrevet

sukkerfri januar har jeg forsøkt for noen år siden.  i starten fikk jeg skikkelig ille hodepine som varte i 3 dager.  helt tydelig at sukkerfritt var bra for kroppen. fikk mer energi, bedre humør, penere hud :-)

Anonymkode: 679cc...22a

Skrevet

Ser at vi alle har litt forskjellig definisjon av sukkerfritt. Jeg vil kutte godteri og brus, men også kutte ned på annen sukkerholdig mat som frokostblanding, juice, syltetøy osv. Jeg for min del må være litt streng, ellers begynner det med én bolle og så blir det en vane.

Skrevet

Jeg blir med på sukkerfri januar. For meg gjelder det godis, brus og kaker. Starter 2.1.18. Vil ned 5 kg!

Skrevet
15 minutter siden, Miss Chatterbox skrev:

Ser at vi alle har litt forskjellig definisjon av sukkerfritt. Jeg vil kutte godteri og brus, men også kutte ned på annen sukkerholdig mat som frokostblanding, juice, syltetøy osv. Jeg for min del må være litt streng, ellers begynner det med én bolle og så blir det en vane.

Selv om jeg spiser mat som supper, brød osv. som også inneholder sukker, så har jeg også kuttet ut syltetøy, juice, yoghurt, peanøttsmør osv.

Det jeg syns er godt hvis jeg får lyst på noe søtt er cottage cheese med sukkerfritt eplesyltetøy. Jeg pleier å bruke sukrin i te og på havregryn, men ikke så ofte. Skal jeg spise havregryn bruker jeg som oftest noen rosiner som søtning - selv om tørket frukt inneholder mye sukker.

Banan er en annen frukt som inneholder sukker. Det spiser jeg av og til etter trening, og på sommeren fryser jeg banan på pinne og bruker til iskrem. Frossne appelsinbåter er også godt på sommeren. 

Skrevet

Hadde tenkt å begynne på'n igjen i morgen etter en liten pause nå i julen

Anonymkode: 81ae3...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...