Dumi Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Jeg kan vel sies å være en rutinert reiser, og det er så mange ting som folk gjør, eller ikke gjør, i sikkerhetskontrollen! Det er mange skilt som sier hva du kan ta med hva du skal legge frem, etc. Ja, du må ta av jakka du. Sikkerhetsvaktene driter i om den koster 5 000 kroner, og nei, den blir nok ikke ødelagt når den går gjennom scanneren! Ja, den flaska med krem var over 100ml (den var 500ml), og ja, sikkerhetsvakten driter i om den koster 700 kroner, og nei, han vil ikke kjøpe den av deg for å gi til kona si. Gud bede! Legg laptopen din i ett eget fat, ikke legg den i sekken din, og ikke krangl med dem i 5 minutter om det! Andre ønsker å rekke flyet sitt! Ja, de ønsker å se igjennom vesken din. Du behøver ikke å rope og skrike at du føler deg urettferdig behandlet og at du ikke er en terrorist. De gjør bare jobben sin! Ellers var det en fin flytur.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Haha, ja. Får ofte litt høy puls jeg også. Men de som irriterer meg mest av ALLE er de som skal stå å kle på seg ved båndet. I stedet for å løfte kurvene med seg til egnet sted hvor de ikke står i veien, så er det på med belte, klokke, pakke opp i sekken ++++ ved båndet slik at ingen andre kommer til sin boks. Og på de flyplassene som har flere "båser" hvor 6-8 stk kan stå og legge i boksene samtidig: Går frem om det er en ledig bås, det er meningen at flere skal stå der samtidig. Heldigvis er de som jobber der ofte klar over problemet og prøver å organisere køen litt her. Anonymkode: 66c66...34e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Synes de fleste er kjempeflinke, og hva så om enkefru Olsen som ikke har flydd siden 70-tallet trenger litt veiledning? Noen som reiser sjelden blir stresset av slike situasjoner, og man kommer lengre med tålmodighet og vennlig hjelp. Anonymkode: 86a52...7be
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Synes de fleste er kjempeflinke, og hva så om enkefru Olsen som ikke har flydd siden 70-tallet trenger litt veiledning? Noen som reiser sjelden blir stresset av slike situasjoner, og man kommer lengre med tålmodighet og vennlig hjelp. Anonymkode: 86a52...7be Det er ikke enkefru Olsen som er problemet foråsiresånn. Det er familier som ikke har forberedt småbarna dine godt nok (ja, jeg har en treåring selv og vet hvordan det kan være), folk som bare reiser på pakketurer til syden en gang annethvert år og folk som tror verden sentrerer rundt dem til enhver tid. Anonymkode: e2455...e72
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #5 Skrevet 27. desember 2017 Det festligste var perioden det var mange seggere. Det var ofte ufrivillig komisk når de fikk beskjed på at "ja, du må faktisk ta av deg beltet gør du går igjennom kontrollen". Lo jo ikke av dem, men det var mer underholdende å se på dem enn på den dresskledde mannen som må gå 7 ganger igjennom portalen fordi han ikke kan finne ut av å tømme alle lommene første gang/ta av seg klokka/ta av seg beltet osv. Anonymkode: 02645...eb5
Dumi Skrevet 27. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Synes de fleste er kjempeflinke, og hva så om enkefru Olsen som ikke har flydd siden 70-tallet trenger litt veiledning? Noen som reiser sjelden blir stresset av slike situasjoner, og man kommer lengre med tålmodighet og vennlig hjelp. Anonymkode: 86a52...7be Enkefrue Olsen er som oftest ikke problemet. Enkefrue Olsen er klar over at det er lenge siden hun har flydd. Hun spør mange, veldig mange, om hva man skal gjøre. Enkefrue Olsen er som oftest lovlydig, hun ser skiltene, hun leser dem nøye. Veldig nøye. For enkefrue Olsen er det verste at hun gjør feil, er ikke forberedt.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Jeg flyr altfor mange ganger iløpet av et år, og jeg er helt enig med deg. Min største frustrasjon er de som står 15 min i ventekø til sikkerhetskontrollen uten å fjerne lue, jakke, belte, osv. Altså forberede seg litt på selve sikkerhetskontrollen. Først når de kommer frem, så begynner de å ta av jakker og luer og hansker og belter og sortere i toalettsakene. Og de har all verdens tid, skal vite.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke enkefru Olsen som er problemet foråsiresånn. Det er familier som ikke har forberedt småbarna dine godt nok (ja, jeg har en treåring selv og vet hvordan det kan være), folk som bare reiser på pakketurer til syden en gang annethvert år og folk som tror verden sentrerer rundt dem til enhver tid. Anonymkode: e2455...e72 Småbarn kan finne på å slå seg vrange på de tidspunktene som passer dårligst. Spesielt når de har magen full av sommerfugler og forventninger for flyturen. Det hjelper ikke verken barnet eller de stressede foreldrene om menneskene rundt viser misnøye Kan man ikke ha litt overbærenhet med de som reiser sjelden? Selvsentrerte mennesker finnes overalt. Jeg roer helt ned i slike situasjoner. Tar det med et smil, og prøver heller å hjelpe der det trengs. Om du ikke vil gjøre det for andre, så gjør det for deg selv. Da blir turen mye bedre😊 Anonymkode: 86a52...7be
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Småbarn kan finne på å slå seg vrange på de tidspunktene som passer dårligst. Spesielt når de har magen full av sommerfugler og forventninger for flyturen. Det hjelper ikke verken barnet eller de stressede foreldrene om menneskene rundt viser misnøye Kan man ikke ha litt overbærenhet med de som reiser sjelden? Selvsentrerte mennesker finnes overalt. Jeg roer helt ned i slike situasjoner. Tar det med et smil, og prøver heller å hjelpe der det trengs. Om du ikke vil gjøre det for andre, så gjør det for deg selv. Da blir turen mye bedre😊 Anonymkode: 86a52...7be Som sagt, så har jeg en treåring selv og vet godt hvordan det er. Det er likevel ekstremt mange foreldre som verken har forberedt seg selv eller barna på hva som skal skje (som feks at barna må gå gjennom kontrollen alene), som fører til unødvendig styr og kommers. Som foreldre mener jeg man har stort ansvar for å forberede seg selv og barna før større opplevelser, som reiser og tannlegebesøk. Det er ikke vanskelig og gjør opplevelsen bedre for alle. Og selvsagt bidrar jeg hvis jeg kan. Har aldri sagt noe annet. Men det er ikke alle situasjoner som blir bedre av at fremmede blander seg inn... Anonymkode: e2455...e72
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 Så hjertens enig! Vi reiser masse og barna er drillet på hva de skal gjøre. Det er heller ikke så vanskelig, dersom det er lenge siden du har flydd er det bare å lese skiltene. Minstemann har siden 3 årsalderen bært egen sekk og ordner seg selv i sikkerhetskontrollen, legger ut iPad og tar av jakke. Det som er enda mer irriterende er folk som ikke klarer å stå bak linjen på koffertbåndet. De fleste andre land klarer på mystisk vis å få til dette, men i Norge trenger alle seg tett inntil slik at ingen ser noe som helst. I tillegg synes mange foreldre at det er sjarmerende at barna leker ved båndet, akkurat der man skal løfte av kofferten så de blir meid ned av tunge kofferten som løftes av båndet. Så sjarmerende. Hele familien trenger heller ikke stå på rekke og rad for å speide, det holder at en av de voksne løfter av kofferten. Dette trengte jeg å få ut, haha Anonymkode: 6b122...3f3
Fru Banderas Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hjertens enig! Vi reiser masse og barna er drillet på hva de skal gjøre. Det er heller ikke så vanskelig, dersom det er lenge siden du har flydd er det bare å lese skiltene. Minstemann har siden 3 årsalderen bært egen sekk og ordner seg selv i sikkerhetskontrollen, legger ut iPad og tar av jakke. Det som er enda mer irriterende er folk som ikke klarer å stå bak linjen på koffertbåndet. De fleste andre land klarer på mystisk vis å få til dette, men i Norge trenger alle seg tett inntil slik at ingen ser noe som helst. I tillegg synes mange foreldre at det er sjarmerende at barna leker ved båndet, akkurat der man skal løfte av kofferten så de blir meid ned av tunge kofferten som løftes av båndet. Så sjarmerende. Hele familien trenger heller ikke stå på rekke og rad for å speide, det holder at en av de voksne løfter av kofferten. Dette trengte jeg å få ut, haha Anonymkode: 6b122...3f3 Dette!! I tillegg blir jeg irritert når det er nyhetsoppslag om at "feriemarerittet til familien Hartvig-Corneliussen startet allerede på Gardermoen", der det viser seg at nissene fra Pengeåsen ikke hadde husket å sjekke passet før den årlige turen til Maldivene, så da de kom til sikkerhetskontrollen ble det oppdaget at passet gikk ut for seks måneder siden. Men det er ikke problemet, nemlig, for problemet er at det ikke finnes 50 ansatte som utsteder nødpass på 15 minutter midt i fellesferien. Familien fra Pengeåsen må faktisk stå i kø i to timer, og DET er uholdbart! Så uholdbart at avisene må skrive om det. Til pass (*pling*) for dem, tenker jeg. Hjernesvinn og ansvarsfraskrivelse er en dum kombinasjon. Men jeg forventer mer av avisene.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 3 timer siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev: Jeg flyr altfor mange ganger iløpet av et år, og jeg er helt enig med deg. Min største frustrasjon er de som står 15 min i ventekø til sikkerhetskontrollen uten å fjerne lue, jakke, belte, osv. Altså forberede seg litt på selve sikkerhetskontrollen. Først når de kommer frem, så begynner de å ta av jakker og luer og hansker og belter og sortere i toalettsakene. Og de har all verdens tid, skal vite. Jeg har ikke flydd på 15 år, så hvis jeg skulle ut å fly nå, så hadde jeg aldri visst at jeg burde gjøre det Anonymkode: 9a92d...7b9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 Det har ikke slått dere at folk faktisk ikke VIL sinke andre eller lage problemer, men at det uheldigvis skjer likevel fordi de ikke vet hva som forventes av dem til enhver tid? Det er ikke alle som er ute og flyr fem, seks ganger i året. Og det å reise med barn kan være utfordrende - alle barn er ikke like enkle. Jeg jobber ombord i fly, og har full forståelse for at det kan være vanskelig. Det er hundrevis av skrevne og uskrevne regler, og du skal være godt over middels interessert for å kunne alle. Anonymkode: fd36c...0fc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 3 timer siden, Fru Banderas skrev: Dette!! I tillegg blir jeg irritert når det er nyhetsoppslag om at "feriemarerittet til familien Hartvig-Corneliussen startet allerede på Gardermoen", der det viser seg at nissene fra Pengeåsen ikke hadde husket å sjekke passet før den årlige turen til Maldivene, så da de kom til sikkerhetskontrollen ble det oppdaget at passet gikk ut for seks måneder siden. Men det er ikke problemet, nemlig, for problemet er at det ikke finnes 50 ansatte som utsteder nødpass på 15 minutter midt i fellesferien. Familien fra Pengeåsen må faktisk stå i kø i to timer, og DET er uholdbart! Så uholdbart at avisene må skrive om det. Til pass (*pling*) for dem, tenker jeg. Hjernesvinn og ansvarsfraskrivelse er en dum kombinasjon. Men jeg forventer mer av avisene. Jaaa!!! Når det HVER ENESTE sommer er reportasjer om dette i avisene, så tenker jeg at jeg aldri i verden hadde ville vært i avisa hvis det var meg! Driiitflaut å ikke sjekke passet før du bestiller tur til utlandet!! Anonymkode: 0d895...d9b
Fru Banderas Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke flydd på 15 år, så hvis jeg skulle ut å fly nå, så hadde jeg aldri visst at jeg burde gjøre det Anonymkode: 9a92d...7b9 Når du står i kassa på Rimi for å betale, venter du da med å legge alle varene på båndet til personen foran deg i køen har betalt og pakket ned alle varene sine?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #16 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, Fru Banderas skrev: Når du står i kassa på Rimi for å betale, venter du da med å legge alle varene på båndet til personen foran deg i køen har betalt og pakket ned alle varene sine? Nei, men jeg legger de heller ikke på båndet før jeg er kommet frem Anonymkode: 9a92d...7b9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #17 Skrevet 27. desember 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men jeg legger de heller ikke på båndet før jeg er kommet frem Anonymkode: 9a92d...7b9 😂 Nettopp! Anonymkode: fd36c...0fc
Fru Banderas Skrevet 27. desember 2017 #18 Skrevet 27. desember 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men jeg legger de heller ikke på båndet før jeg er kommet frem Anonymkode: 9a92d...7b9 Skjønner at noen kan ha litt tungt for det, men poenget var at båndet er langt nok til at flere kan forberede seg før det er deres tur til å betale. Men klart, det er vanskelig å skjønne at man skal forberede seg noe som helst før man står rett foran sikkerhetskontrollen, jeg mener, det forutsetter jo å bruke hjernen, og det er vanskelig for ganske mange.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #19 Skrevet 27. desember 2017 Lurer på hvor dere er ute og flyr? Jeg flyr en del både privat og med jobb, og har enda tilgode å se at folk kverulerer på at de må gi fra seg i hold med væske? Ja, noen blir lei seg fordi de har glemt det, men kan ikke si at jeg har sett folk bli sure og lage scener? Jeg synes det er forståelig at ikke alle har fått med seg at jakken må av, og jeg har ALDRI hørt noen si at de ikke gidder ta den av? Anonymkode: 18dc7...9ee
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #20 Skrevet 27. desember 2017 33 minutter siden, Fru Banderas skrev: Skjønner at noen kan ha litt tungt for det, men poenget var at båndet er langt nok til at flere kan forberede seg før det er deres tur til å betale. Men klart, det er vanskelig å skjønne at man skal forberede seg noe som helst før man står rett foran sikkerhetskontrollen, jeg mener, det forutsetter jo å bruke hjernen, og det er vanskelig for ganske mange. Du leste ikke at jeg ikke har flydd på 15 år, så jeg vet faktisk ikke hvordan det fungerer eller hvor langt båndet er. Det var hele poenget mitt. Ingen grunn til å være ufin og slenge rundt seg med hets av den grunn Anonymkode: 9a92d...7b9
aanonym Skrevet 27. desember 2017 #21 Skrevet 27. desember 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hvor dere er ute og flyr? Jeg flyr en del både privat og med jobb, og har enda tilgode å se at folk kverulerer på at de må gi fra seg i hold med væske? Ja, noen blir lei seg fordi de har glemt det, men kan ikke si at jeg har sett folk bli sure og lage scener? Jeg synes det er forståelig at ikke alle har fått med seg at jakken må av, og jeg har ALDRI hørt noen si at de ikke gidder ta den av? Anonymkode: 18dc7...9ee Enig. Jeg flyr flere ganger i måneden, lenge siden jeg har sett slik oppførsel. Opplever at de aller fleste vet hva de skal gjøre, men mange er utrolig treeeiiige... Man kan begynne å forberede seg mens man står i køa, trenger ikke vente til man har kommer fram til båndet før begynner man begynner å lete fram billett, ta frem PC, ta av klokke/jakke/skjerf osv.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #22 Skrevet 27. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke flydd på 15 år, så hvis jeg skulle ut å fly nå, så hadde jeg aldri visst at jeg burde gjøre det Anonymkode: 9a92d...7b9 Men forhåpentligvis har du øyne og hjerne som fungerer, slik at du evner å se på hva dine medreisende foran deg i køen gjør, og kan følge deres eksempel? Anonymkode: e2455...e72
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #23 Skrevet 27. desember 2017 Jeg har ei sånn treig venninne. Eksempel når jeg handler. Hiver varene på båndet så fort det er plass, begynner å pakke om jeg rekker det, har klart enten kort eller kontant, betaler kjapt, tar kortet å stapper i lomma evt vekslepengene å evt kvittering å stapper i lomma eller lommebok før jeg går. Systemet ordner jeg etterpå. Min venninne: har gjerne varene i hendene/korga til den foran har betalt. Legger på, pakker aldri varer underveis. Venter på beløp, begynner først da å åpne veska for å finne lommebok. Betaler hun med kort legges det sammen med sammenbrettet kvittering på riktig plass i lommebok, det samme med penger og veksel. Finner fram, teller mynter, legger det så tilbake i riktige lommer etc. Så legger hun lommeboka på riktig plass i veska før hun pakker. Jeg klikker!! Det samme i sikkerhetskontroll. Står ved båndet for å både finne fram og legge alt tilbake. Både jakke, belte, evt billetter og annet rask blir ordnet før hun forlater båndet. Jeg røsker med meg alt i en fei bort til nærmeste pakkebord vekk fra båndet i kontrollen. Effektivitet lenge leve! Sikkert mange skrivefeil, mobilen velger litt selv idag. Anonymkode: ed9d4...e46
skjotta Skrevet 27. desember 2017 #24 Skrevet 27. desember 2017 Når jeg står i sikkerhetskøen må jeg alltid le litt av de frustrerte og småstressede fruene som tripper og sukker mens de mumler om at de andre må få ræva i gir fordi hun må jo rekke flyet sitt! Selv passer jeg på å alltid være ute i god tid slik at jeg vet jeg rekker flyet mitt selv om familien gnom og frøken dyr krem i veska er foran meg i køen og slapper av hele ventetiden.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #25 Skrevet 27. desember 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke enkefru Olsen som er problemet foråsiresånn. Det er familier som ikke har forberedt småbarna dine godt nok (ja, jeg har en treåring selv og vet hvordan det kan være), folk som bare reiser på pakketurer til syden en gang annethvert år og folk som tror verden sentrerer rundt dem til enhver tid. Anonymkode: e2455...e72 De siste er verst. De øvrige tar jo villig imot veiledning. Selv irriterer jeg meg mest over dem som man kan SE er vante reisere, men som likevel ikke er forberedt. De som åpenbart er travelers på jordomseiling, med batikk og Ludvig-sekk; eller enda verre, hvitsnipper med gullkort og dokumentmappe, som likevel bruker evig tid på å klore fram pc og nettbrett, få av seg skjerfet og beltet, og som har en stor toalettmappe med flytende ting som de én for én piller ut og legger i plastposen - ikke FØR de stiller seg i kø, som oss siviliserte individene, men først i det øyeblikket den ansatte spør om de har væsker i stresskofferten. Anonymkode: b0018...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå