Himmel og hav Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Jeg fikk akkurat vite at vi en som kommer på besøk i morgen har cøliaki. Jeg har et par slag tørre kaker som er naturlig glutenfrie, men det hadde jo vært ok med en myk kake også. Greia er at jeg ikke har tid til å svinge innom butikken i morgen før de kommer, så jeg må bake av noe jeg har i hus, tidlig i morgen. Er det noen gode oppskrifter som kan bakes med potetmel eller maizena? Jeg har ikke nøtter, mandler, kokos eller store mengder sjokolade, men jeg har fløte, egg, rømme og andre vanlige bakeingredienser.
EnDansPåRoser Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Har du frukt og vanilje, kan du slenge sammen en pavlova
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Eller en rullekake http://potetmel.hoff.no/oppskrifter/glutenfri-rullekake-med-potetmel
Himmel og hav Skrevet 26. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, EnDansPåRoser skrev: Har du frukt og vanilje, kan du slenge sammen en pavlova Jeg kan bake det meste, men pavlova får jeg av en eller annen grunn aldri til. Du skulle bare visst hvor mange vis jeg har klart å mislykkes med den Ellers et godt forslag. Takk!
Himmel og hav Skrevet 26. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Eller en rullekake http://potetmel.hoff.no/oppskrifter/glutenfri-rullekake-med-potetmel Den kan testes. Har du smakt den?
Nordisk Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 Du kan jo slenge sammen en skumkake/kokosbollekake?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 Glutenfri sjokoladerullekake med krem inni er godt! Bruker bare potetmel. Lager den selv, og har cøliaki. Husk rene redskaper/bakepapir, og egen kakespade. Og så flott at du faktisk legger til rette! Anonymkode: 27992...0f0
the amazing spidermamma Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 Google Arne brimis sjokolademoussekake. Den er med egg, sukker, smør og masse sjokolade. Ikke noe mel-substitutt. Og den er veldig god!
the amazing spidermamma Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 Å. Så nå at du ikke får reist på butikken.
amandine Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 Pavlova er enkelt, Himmel og Hav! Google deg frem til nigellas oppskrift og du er i boks. Alternativt lager du porsjonsstørrelser, det er enkelt og godt, med litt sjokolade eller en salt karamellsaus....mmmm
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. desember 2017 #11 Skrevet 26. desember 2017 41 minutter siden, Himmel og hav skrev: Den kan testes. Har du smakt den? Ja, minnes å ha prøvd den en gang nettopp fordi jeg var tom for mel og måtte ha noe til kaffen Kan ikke huske at den var kjip i allefall. Og med fløte, egg og vanilje så kan du jo lage en deilig vanilje saus og krem til. ah, nå ble jeg fysen også 😂
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #12 Skrevet 26. desember 2017 Denne er kjempegod, jeg lager den uten hvetemel siden jeg har en svigerinne med cøliaki. Alle digger denne kaka http://www.mariassaltogsott.no/2012/03/23/sjokoladerullekakechocolate-swiss-roll/ Anonymkode: b3969...eb8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #13 Skrevet 26. desember 2017 suksessterte. Mulig den kan bakes med hvetemel, men det har jeg aldri gjort. Anonymkode: 543b5...510
Himmel og hav Skrevet 26. desember 2017 Forfatter #14 Skrevet 26. desember 2017 Takk for tips alle sammen. Tenker jeg tester ut rullekaka, og om ikke det blir bra, så serverer jeg multekrem og tørre kaker
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #15 Skrevet 26. desember 2017 Eller lag sukkerbrød med kun potetmel. Fyll med syltetøy, krem, frukt, bær eller hva som måtte friste.😊 Anonymkode: b4b87...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå