Gå til innhold

Førstegangs gravid.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har testa positivt på tester helt siden torsdag 21 Desember. Og grunnen til at jeg tok test var fordi jeg først trodde jeg hadde omgangssyke. Men da den bare varte i 4 timer og jeg natt til fredag igjen våknet med ekstrem kvalme og halsbrann, da tenkte jeg at nååå tar jeg en test. Å jaggu var den positiv :) Så blei gravid på første forsøk. Meeen er så nervøs!!! Mener jeg er sånn 5+4, skal ringe lege i mårra. Siden det har vært juleferie. Er livredd for spontanabort. Har tidvis menslignende smerter i rygg (noen ganger mage) men ikke noen blødninger. Noen som kan roe meg?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144337756-f%C3%B8rstegangs-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror du kan slappe helt av å prøve og nyte svangerskapet :) jeg er selv førstegangsgravid og har vært livredd siden jeg fant det ut. er nå 16+0. Jeg hadde syke menssmerter og blødninger i tillegg helt i starten (!!) så jeg var jo på tidlig ul flere ganger. 
Lykke til! prøv å slappe av og bare nyte det. hehe, vet det er lettere sagt enn gjort! Men menssmerter er helt vanlig :) 

Hvorfor ringe lege? Første kontroll er ikke før uke 11/12

Alt du kan gjøre er å forsøke å slappe av. Nå er det "briste eller bære" fasen, og ingenting du kan gjøre fra eller til (utover ikke alkohol, nikotin etc). Etter uke 8-9 kan man senke skuldrene litt mer (hjertet slår), og uke 10-11 enda mer (morkaken begynner å virke)

Menssmerter har vært årsaken til at jeg har forstått at jeg var gravid, de gangene jeg har vært det :) 

lykke til

Anonymkode: e47f5...7fe

10 timer siden, forever22 skrev:

tror du kan slappe helt av å prøve og nyte svangerskapet :) jeg er selv førstegangsgravid og har vært livredd siden jeg fant det ut. er nå 16+0. Jeg hadde syke menssmerter og blødninger i tillegg helt i starten (!!) så jeg var jo på tidlig ul flere ganger. 
Lykke til! prøv å slappe av og bare nyte det. hehe, vet det er lettere sagt enn gjort! Men menssmerter er helt vanlig :) 

Tusen takk :) Spør like så gjerne om en ting til, er det normalt at symptomene forsvinner? Og så dukker opp igjen? Føler meg sååå teit 😇

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ringe lege? Første kontroll er ikke før uke 11/12

Alt du kan gjøre er å forsøke å slappe av. Nå er det "briste eller bære" fasen, og ingenting du kan gjøre fra eller til (utover ikke alkohol, nikotin etc). Etter uke 8-9 kan man senke skuldrene litt mer (hjertet slår), og uke 10-11 enda mer (morkaken begynner å virke)

Menssmerter har vært årsaken til at jeg har forstått at jeg var gravid, de gangene jeg har vært det :) 

lykke til

Anonymkode: e47f5...7fe

Er vel litt fordi jeg er usikker på hvor langt jeg eventuelt er på vei (kan ikke huske å hatt no mens etter pille slutt som var 13 okt) mulig jeg hadde en dags blødning i slutten av november. Også sa legen egentlig til meg at om jeg får en positiv test etter pille slutt, så skulle jeg ringe. :) Men ja har hørt det at man ikke skal inn til legen med en gang. Er bare litt stressa 😂 men tusen takk :) dere roer meg veldig :)

3 minutter siden, Rebecca88maria skrev:

Tusen takk :) Spør like så gjerne om en ting til, er det normalt at symptomene forsvinner? Og så dukker opp igjen? Føler meg sååå teit 😇

Lykke til du å :) er jo ganske spennende detta :)

Annonse

9 timer siden, Rebecca88maria skrev:

HELT normalt. En dag føler jeg meg nesten litt for bra, og dagen etter er det påan igjen... så ikke bekymre deg :)  men jeg skjønner deg veldig godt, jeg er helt likens :P har endelig senket skuldrene LITT, hehe :) 

17 minutter siden, forever22 skrev:

HELT normalt. En dag føler jeg meg nesten litt for bra, og dagen etter er det påan igjen... så ikke bekymre deg :)  men jeg skjønner deg veldig godt, jeg er helt likens :P har endelig senket skuldrene LITT, hehe :) 

Hehe, jamen da kan jeg roe meg ;) er sånn at når "smertene" er der er jeg litt redd men når jeg føler absolutt ingenting,da ønsker jeg at symptomene kommer tilbake. 😂 Men takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...