Gå til innhold

Kapselmaskin - hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale en god kaffemaskin? Må kunne lage te også. Vi har Bosch nå, men den synger på siste verset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dolce gusto :)

Veldig fornøyd med min :)

Anonymkode: e23f0...89a

Skrevet

Vi er tre søsken som har hver vår, tassimo, dolce gusto og nespresso, alle er enige om at tassimo er den beste (vi drikker jo en del kaffe/te/kakao hos hverandre)

Men har skjønt at de dyre nespressomarskinene er gode da, bare de rimelige som er veldig jalla.

Jeg vil anbefale tassimo, det har mamma og svigermor også kjøpt seg og er veldig fornøyd.

Anonymkode: c471c...447

Skrevet

Liker tassimo fordi den er ganske billig, lett å bruke og det finnes mange varianter av drikkekapsler.

Anonymkode: e5e2b...11a

Skrevet

Ingen. Dyrt og miljøfiendtlig. En vanlig moccamaster kan du lage te på, og kaffefiltre går rett i komposten.

Anonymkode: ad151...dc4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er tre søsken som har hver vår, tassimo, dolce gusto og nespresso, alle er enige om at tassimo er den beste (vi drikker jo en del kaffe/te/kakao hos hverandre)

Men har skjønt at de dyre nespressomarskinene er gode da, bare de rimelige som er veldig jalla.

Jeg vil anbefale tassimo, det har mamma og svigermor også kjøpt seg og er veldig fornøyd.

Ang. Nespresso så har alle det sammemæ maskineriet inni, kaffen som kommer ut er nøyaktig den samme uansett om den kommer ut av den dyreste eller den billigste. Det som utgjør prisforskjellen er design og ekstra utstyr eller funksjoner.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen. Dyrt og miljøfiendtlig. En vanlig moccamaster kan du lage te på, og kaffefiltre går rett i komposten.

Nespresso kapslene kan gjennvinnes. Er bare å levere de der du kjøper kapsler.

Anonymkode: ebbbd...27f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det trodde jeg også, helt til jeg leste på Fremtiden i våre hender sin side at det er traktekaffe som er den største miljøfienden. Har noe med mengden kaffebønner som kreves per kopp å gjøre. Dyrking av kaffe er ressurskrevende. 

Anonymkode: 4eca6...66c

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det trodde jeg også, helt til jeg leste på Fremtiden i våre hender sin side at det er traktekaffe som er den største miljøfienden. Har noe med mengden kaffebønner som kreves per kopp å gjøre. Dyrking av kaffe er ressurskrevende. 

Mens utvinning av metall er ikke det? Strutseatferd...

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo selvfølgelig tatt med i beregningen🙄

• 2 uker senere...
Skrevet
På 12/26/2017 den 16.15, Anonym bruker skrev:

Kapslene til tassomo er av plast, og kan gjenvinnes.

Skrevet
På 12/26/2017 den 15.51, It's all about me skrev:

Ang. Nespresso så har alle det sammemæ maskineriet inni, kaffen som kommer ut er nøyaktig den samme uansett om den kommer ut av den dyreste eller den billigste. Det som utgjør prisforskjellen er design og ekstra utstyr eller funksjoner.

Det kan godt hende, men det som er mest irriterende med broren min sin at det stadig blir søl, renner over osv. Det skjer aldri med min tassimo...

Skrevet

Det finnes noe som heter e.s.e. pod. Det er små puter med espresso kaffe. 

Da kjøper man en ordinær espresso maskin med to siler, en du kan pakke selv, og en du kan bruke podene i. 

Jeg anbefaler en slik, den er det mest miljøvennlige alternativet. Det går heller ikke lenge før du pakker selv. Da blir det raskt også det billigste alternativet. 

Kvalitetsmesdig er det veldig veldig bra. Det er veldig god kaffe. 

DeLonghi har flere modeller. 

Anonymkode: 36298...2e4

Skrevet

Hvorfor kapselmaskin? Masse unødvendig søppel, og du får bedre kaffe med hele bønner av god kvalitet. Prisen pr kaffekopp er også mye lavere enn ved kapselmaskiner. 

Vi har denne, og er veldig fornøyde med kvalitet og muligheten til å gjøre egne tilpasninger. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/CTL636EB1/bosch-kaffemaskin-ctl636eb1-sort?scid=SEM6284&gclid=Cj0KCQiAkNfSBRCSARIsAL-u3X_bAfHoKBIN-vSPpMOgnkSeevz8yTH872SnZ8Rs7WcsTYlZ7wHbVrgaAj4uEALw_wcB

Anonymkode: 7d7d9...6c5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kapselmaskin? Masse unødvendig søppel, og du får bedre kaffe med hele bønner av god kvalitet. Prisen pr kaffekopp er også mye lavere enn ved kapselmaskiner. 

Vi har denne, og er veldig fornøyde med kvalitet og muligheten til å gjøre egne tilpasninger. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/CTL636EB1/bosch-kaffemaskin-ctl636eb1-sort?scid=SEM6284&gclid=Cj0KCQiAkNfSBRCSARIsAL-u3X_bAfHoKBIN-vSPpMOgnkSeevz8yTH872SnZ8Rs7WcsTYlZ7wHbVrgaAj4uEALw_wcB

Anonymkode: 7d7d9...6c5

Fordi det er bare en person i huset som drikker kaffe, en kopp om morgenen og en etter middag. Når det skal lages bare to kopper kaffe i døgnet er det enkelt og greit med en kaffemaskin.

Men vi har selvfølgelig en kaffetrakter også, den står på benken og brukes når vi har besøk og skal lage mer enn en kopp om gangen.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan godt hende, men det som er mest irriterende med broren min sin at det stadig blir søl, renner over osv. Det skjer aldri med min tassimo...

Da er det noe feil på den, få han til å ringe Nespresso, er åpent 24/7.

Skrevet

Hadde senseo, den lager kjip kaffe. Har nå en moccamaster i mini utgave. Genialt! En kopp god kaffe. Slipper p trakte til en hel militærleir når du er alene 

Anonymkode: 7c695...d76

Skrevet

En kaffemaskin er god til kaffe. Skal man ha te, er det mye enklere, og bedre, å bruke vannkoker og teposer. Jeg liker kaffe med melk og syns Nespresso er den eneste kapselmaskinen som fungerer til det, de andre bruker kapsel med tørrmelk og det er ikke gjort. 

Min lekker ikke og det blir ikke søl fra den. 

Anonymkode: cc427...61c

Skrevet
På 26.12.2017 den 15.56, Anonym bruker skrev:

Da er jeg ekstra miljøvennlig siden jeg ikke drikker kaffe:)

Anonymkode: 7ad04...86e

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er bare en person i huset som drikker kaffe, en kopp om morgenen og en etter middag. Når det skal lages bare to kopper kaffe i døgnet er det enkelt og greit med en kaffemaskin.

Men vi har selvfølgelig en kaffetrakter også, den står på benken og brukes når vi har besøk og skal lage mer enn en kopp om gangen.

Jeg har kjøpt en trakt og filterposer. Så setter jeg den på koppen, koker vann i vannkoker og heller over (hand dripp, poppis på kaffebarer). Jeg drikker ikke kaffe og orker ikke bruke penger på fancy maskin. Må likevel kunne servere kaffe da min far ikke fungerer uten:)

Ingen kaffemaskin er nødvendig. Dette tar heller ikke mer tid enn å lage én kopp i trakter. Skal du lage en hel kanne tar det litt tid.

Anonymkode: 7ad04...86e

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Ann Christin, admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...