Gå til innhold

Spørsmål til dere som damper pinnekjøttet på poteter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette hørte jeg om for først gang i går, faktisk. 

Hvordan gjøres dette i praksis? Og blir ikke potetene sundkokt både av lengden på koking og tyngden av pinnekjøttet? 

(Beklager at jeg presser meg inn i tråden din hi, men her var det tydeligvis ekspertise på emnet)

Anonymkode: 02249...fff

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hørte jeg om for først gang i går, faktisk. 

Hvordan gjøres dette i praksis? Og blir ikke potetene sundkokt både av lengden på koking og tyngden av pinnekjøttet? 

(Beklager at jeg presser meg inn i tråden din hi, men her var det tydeligvis ekspertise på emnet)

Anonymkode: 02249...fff

Lurer på det samme... Er det bare mandel poteter som gjelder?

Og skal ikke vannet koke? Potetene blir kokt i mange timer?

Spennende å prøve noe nytt 👌🤗

Anonymkode: 36e33...14a

Vi brukte amadine poteter men er vel mandelpotet som blir nevnt i oppskrifter. Noen av potetene festet seg i bunnen av kjelen og gikk derfor litt i oppløsning men gode på smak allikevel. Trakk i 4 timer i vann under pinnekjøttet, anbefales! 👍

Anonymkode: 3a0b4...9ec

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi brukte amadine poteter men er vel mandelpotet som blir nevnt i oppskrifter. Noen av potetene festet seg i bunnen av kjelen og gikk derfor litt i oppløsning men gode på smak allikevel. Trakk i 4 timer i vann under pinnekjøttet, anbefales! 👍

Anonymkode: 3a0b4...9ec

Her bruker vi pinner hent nederst, poteter og pinnekjøtt. Slipper at potetene fester seg 

Anonymkode: 1dc4e...287

Prøvde det for første gang i går, og det blei veldig godt! Eg skrella potetene først, og det gjekk ganske bra det og.  Dei fleste såg heile ut då eg skulle ta dei opp, men mange sprakk då eg tok i dei. Ikkje så rart etter mange timar på komfyren. Eg hadde forresten rist heilt i botnen på panna.

Jeg la mandelpoteter med skallet på i bunnen av gryta og hadde pinnekjøttet oppå. Fylte på 50/50 med vann og øl. To poteter sprakk, resten var helt fine og smakte nydelig! Saltet og fettet fra kjøttet gjør vel at de holder formen. Dampet kjøttet i 4 timer.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...