Gå til innhold

Går det fint å steke ribba i dag, og varme opp i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så mye vi skal gjøre i morgen. Julebesøk, kirkebesøk o.l  så hadde vært kjekt å bare være ferdig med det. Men vil svoren da fortsatt bli sprø?

Anonymkode: 3db4f...31f

Fortsetter under...

Skrevet

Du risikerer tørr ribbe og slapp svor ja. 

Anonymkode: 54958...5bc

Skrevet

Hvis svoren er sprø i dag kan det gå helt fint, bare sørg for at ribba er helt avkjølt før du dekker til og setter kaldt.

Skrevet

Det er vanskelig å få det vellykket. Med unntak av får-i-kål er det ingenting som smaker like godt og er like saftig når det varmes opp.

Anonymkode: 59c68...562

Skrevet

Gjør det hvert år👍 funker fint👌

Anonymkode: 67a4c...f36

Annonse

Skrevet

Gjøre dere?! Er dét lov?? Tenker at det blir «restemat» da, men kanskje ikke? Jaja, for sent for meg å tenke på det nå, kanskje neste år.

Anonymkode: 0b549...627

Skrevet

Det går helt fint. Gjør som Luten sier, ikke dekk den til eller sett den i kjøleskapet før den er helt kald, så holder svoren seg sprø og fin. Så deler du den i biter i morgen og varmer den i stekeovnen på 150 grader i ca 20 minutter. Tørr ribbe har jeg aldri smakt. Hvordan får man til det?

Skrevet

Bedre å langtidssteke i morgen.

Google langtidsstekt ribbe, det blir fantastisk saftig og godt, og svoren blir helt himmelsk.

Jeg setter ribba i ovnen senest klokka 9 i morgen tidlig, og lar den stå til klokken 16. Du får ikke saftigere ribbe, for når du langtidssteker skjer det noe med fibrene i kjøttet, og fettet ribben er marmorert med smelter helt ned så det blir ekstra smakfullt og saftig.

Anonymkode: 415d5...db3

Skrevet

Halvstek den i dag, og i legg i stekepose med alt fett/vann til i morgen. Da halverer du tiden og får likevel sprø svor

Anonymkode: 7eef4...7c3

Skrevet
4 timer siden, Himmel og hav skrev:

Tørr ribbe har jeg aldri smakt. Hvordan får man til det?

Det lurer jeg også på, for uansett metode har jeg aldri klart å få den tørr - jeg tror man kan gjøre det aller meste og få bra ribbe, jeg har testa langtids og normaltids, starte med svor ned eller starte med svor opp - alt får i bunn og grunn heldig utfall, saftig kjøtt og sprø svor. Men jeg husker min gammeltante klarte det de årene hun hadde jula, jeg aner ikke hvordan.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Google langtidsstekt ribbe, det blir fantastisk saftig og godt, og svoren blir helt himmelsk.

Jeg setter ribba i ovnen senest klokka 9 i morgen tidlig, og lar den stå til klokken 16. Du får ikke saftigere ribbe, for når du langtidssteker skjer det noe med fibrene i kjøttet, og fettet ribben er marmorert med smelter helt ned så det blir ekstra smakfullt og saftig.

De skal jo flere turer ut, så da er vel ikke det så greit

Anonymkode: 197eb...55c

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det prøvde vi et år, det ble ikke juleribbe for oss, men pulled pork.

Anonymkode: af991...c6b

Annonse

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det prøvde vi et år, det ble ikke juleribbe for oss, men pulled pork.

Anonymkode: af991...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...