Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 Har så mye vi skal gjøre i morgen. Julebesøk, kirkebesøk o.l så hadde vært kjekt å bare være ferdig med det. Men vil svoren da fortsatt bli sprø? Anonymkode: 3db4f...31f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Du risikerer tørr ribbe og slapp svor ja. Anonymkode: 54958...5bc
sug lut Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 Hvis svoren er sprø i dag kan det gå helt fint, bare sørg for at ribba er helt avkjølt før du dekker til og setter kaldt.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 Det er vanskelig å få det vellykket. Med unntak av får-i-kål er det ingenting som smaker like godt og er like saftig når det varmes opp. Anonymkode: 59c68...562
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 Gjør det hvert år👍 funker fint👌 Anonymkode: 67a4c...f36
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 Gjøre dere?! Er dét lov?? Tenker at det blir «restemat» da, men kanskje ikke? Jaja, for sent for meg å tenke på det nå, kanskje neste år. Anonymkode: 0b549...627
Himmel og hav Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 Det går helt fint. Gjør som Luten sier, ikke dekk den til eller sett den i kjøleskapet før den er helt kald, så holder svoren seg sprø og fin. Så deler du den i biter i morgen og varmer den i stekeovnen på 150 grader i ca 20 minutter. Tørr ribbe har jeg aldri smakt. Hvordan får man til det?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #9 Skrevet 23. desember 2017 Bedre å langtidssteke i morgen. Google langtidsstekt ribbe, det blir fantastisk saftig og godt, og svoren blir helt himmelsk. Jeg setter ribba i ovnen senest klokka 9 i morgen tidlig, og lar den stå til klokken 16. Du får ikke saftigere ribbe, for når du langtidssteker skjer det noe med fibrene i kjøttet, og fettet ribben er marmorert med smelter helt ned så det blir ekstra smakfullt og saftig. Anonymkode: 415d5...db3
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #10 Skrevet 23. desember 2017 Halvstek den i dag, og i legg i stekepose med alt fett/vann til i morgen. Da halverer du tiden og får likevel sprø svor Anonymkode: 7eef4...7c3
sug lut Skrevet 23. desember 2017 #11 Skrevet 23. desember 2017 4 timer siden, Himmel og hav skrev: Tørr ribbe har jeg aldri smakt. Hvordan får man til det? Det lurer jeg også på, for uansett metode har jeg aldri klart å få den tørr - jeg tror man kan gjøre det aller meste og få bra ribbe, jeg har testa langtids og normaltids, starte med svor ned eller starte med svor opp - alt får i bunn og grunn heldig utfall, saftig kjøtt og sprø svor. Men jeg husker min gammeltante klarte det de årene hun hadde jula, jeg aner ikke hvordan.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #12 Skrevet 23. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bedre å langtidssteke i morgen. Google langtidsstekt ribbe, det blir fantastisk saftig og godt, og svoren blir helt himmelsk. Jeg setter ribba i ovnen senest klokka 9 i morgen tidlig, og lar den stå til klokken 16. Du får ikke saftigere ribbe, for når du langtidssteker skjer det noe med fibrene i kjøttet, og fettet ribben er marmorert med smelter helt ned så det blir ekstra smakfullt og saftig. Anonymkode: 415d5...db3 De skal jo flere turer ut, så da er vel ikke det så greit Anonymkode: 197eb...55c
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #13 Skrevet 24. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Bedre å langtidssteke i morgen. Google langtidsstekt ribbe, det blir fantastisk saftig og godt, og svoren blir helt himmelsk. Jeg setter ribba i ovnen senest klokka 9 i morgen tidlig, og lar den stå til klokken 16. Du får ikke saftigere ribbe, for når du langtidssteker skjer det noe med fibrene i kjøttet, og fettet ribben er marmorert med smelter helt ned så det blir ekstra smakfullt og saftig. Anonymkode: 415d5...db3 Det prøvde vi et år, det ble ikke juleribbe for oss, men pulled pork. Anonymkode: af991...c6b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2017 #14 Skrevet 24. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Bedre å langtidssteke i morgen. Google langtidsstekt ribbe, det blir fantastisk saftig og godt, og svoren blir helt himmelsk. Jeg setter ribba i ovnen senest klokka 9 i morgen tidlig, og lar den stå til klokken 16. Du får ikke saftigere ribbe, for når du langtidssteker skjer det noe med fibrene i kjøttet, og fettet ribben er marmorert med smelter helt ned så det blir ekstra smakfullt og saftig. Anonymkode: 415d5...db3 Det prøvde vi et år, det ble ikke juleribbe for oss, men pulled pork. Anonymkode: af991...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå