Gå til innhold

Er dere flinke til å ta celleprøve hvert tredje år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nøye på å følge det opp, det er viktig. 

Anonymkode: 1a5bf...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jeg nøye på. Tar også innvendig ultralyd for å se etter cyster osv.

Anonymkode: 08808...18e

Skrevet

Jeg var ikke, men har skjerpet meg :)  Var for halvannet år siden og har tenkt å ta om halvannet år igjen. Før det var det fire år siden sist. Og før det igjen var det......... så lenge at kreftregisteret sendte brev og mente det var greit om de ble varslet om jeg var avgått med døden... ;)

Anonymkode: 4216b...595

Skrevet

Har ikke vært, fra siste fødsel til test gikk det nesten 10 år. Men da testet de om jeg hadde viruset, og siden testen var negativ - trenger jeg ikke ta mer enn hvert 5 år.  

Anonymkode: 789d1...c79

Skrevet

Nei,  men var faktisk å gjorde det i går. Sikkert 6-7 år siden sist, minst.

Anonymkode: 49415...4f8

Skrevet

Hadde aldri gjort det og i fastforhold, har visst hpv , men da må ha hatt det i mange år, har bare hatt lette og usikre celleforandringer de gangene tatt prøve 

Anonymkode: f6e40...96a

Skrevet

Ja, jeg tør ikke å la være, bestiller time med en gang jeg får påminnelsen i posten.

Anonymkode: 19792...35c

Skrevet

Oh yes!

Anonymkode: 15bfa...3d3

Skrevet

Jeg gjør det annenhvert år. Mye lettere å huske at oddetals årene skal jeg inn til ny kontroll. 

Når påminnelsen kommer har det gått lenger tid enn anbefalt...

Anonymkode: 3924f...b74

Skrevet

Ja, tar prøve en gang i året, og har gjort det siden jeg var tidlig i 20 årene.

Skrevet

Ja alltid. For dumt å ryke fordi man ikke gadd det...en av få ting man kan være i forkant av. 

Anonymkode: 2700e...68a

Skrevet

Har tatt det annethvert år. 

Anonymkode: da621...bbc

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Det er svært liten investering i sitt eget liv. Bestilte faktisk time til neste celleprøve i dag, da er det 2,5 år siden sist. 

Anonymkode: f54b6...681

Skrevet

Ja, hvert år, inkludert innvendig ultralyd. Samme med mammografi!

Anonymkode: 592fc...b83

Skrevet

Tar det hvert år. Innvendig ultralyd hver andre år. 

Anonymkode: e4735...690

Skrevet

Ja. Har tatt 2 prøver det siste året.

Anonymkode: 6d1d6...584

Skrevet

Var.. Vel, jeg har tatt 2 i mitt liv. På siste hadde jeg grad 3 og endte på biopsi og konisering. Skulle ta ny celleprøve etter 6 mnd. Det er en mnd siden. Nå vil jeg ikke.. Var liksom helt greit tidligere, for da var det bare en liten prøve, med null aning om hva som kanskje fulgte med. Nå vet jeg hva som kanskje følger med, og jeg kvier meg litt til å ta en ny.. Men jeg må, og jeg skal ! 

Anonymkode: eedeb...79d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var.. Vel, jeg har tatt 2 i mitt liv. På siste hadde jeg grad 3 og endte på biopsi og konisering. Skulle ta ny celleprøve etter 6 mnd. Det er en mnd siden. Nå vil jeg ikke.. Var liksom helt greit tidligere, for da var det bare en liten prøve, med null aning om hva som kanskje fulgte med. Nå vet jeg hva som kanskje følger med, og jeg kvier meg litt til å ta en ny.. Men jeg må, og jeg skal ! 

Anonymkode: eedeb...79d

Huff 😭 jeg forstår deg godt. Har celleforandringer jeg også. Har og tatt 2 biopsi. Vondt ☹ Masse lykke til 💜

Anonymkode: 6d1d6...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...