Gå til innhold

Dere som har byttet jobb etter mange år !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har grodd fast på et vis og etter 10 år føler jeg at min rolle er utspilt. Kjenner på at jeg ikke blir satt like mye pris på lenger.

Jeg har virkelig stått på disse årene, men nå må deg skje noe. Jobber med rådgivning/salg og ønsker noe helt annet, tror jeg...

Så, jeg blir livredd av tanken. Det krever litt å bytte jobb 😅

Noen som har byttet og er storfornøyd ? 😁

Anonymkode: 7b9f7...c1b

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg byttet jobb nå i sommer etter 10 år på samme sted. Er fortsatt i samme bransje, men jobb og arbeidsplass er likevel veldig ulikt. Var skummelt etter så mange år i trygge omgivelser, men angrer ikke på valget. Nå har jeg kortere jobbvei og sparer mye reisetid. I tillegg har jeg mange nye kjekke kollegaer, samtidig som jeg fortsatt møter de gamle kollegaene innimellom.

Hopp i det , og lykke til!

Anonymkode: b82bb...5c6

Skrevet

Jeg også byttet jobb etter å ha vært 10 på samme sted - som hun over er jeg fortsatt i samme bransje. Men jeg har ikke angret et sekund - trives veldig godt med nye kollegaer 👍🏻 Hopp i det - vi trenger  en forandring innimellom 😊

Anonymkode: 9d18d...c34

Skrevet

Byttet jobb etter 16 år i samme bedrift for snart 2 år siden. Har en helt annen type stilling, men samme bransje. Det tok laaaaang tid før jeg trivdes ordentlig. Nesten et år faktisk. Men nå har jeg det helt topp og angrer ikke !

Skrevet

Tusen takk dere.., jeg skal starte å søke på nyåret 😊

Skrevet

Byttet etter 10 år i samme jobb og angret veldig. Jobbet på den nye plassen i 4 år og mistrivdes nesten hver dag. Nettopp startet i ny jobb igjen og der føles det mer riktig.

Anonymkode: 57faa...270

Annonse

Skrevet

For et halvt år siden byttet jeg jobb etter å ha jobbet samme sted i 18 år. Det var veldig skummelt, men jeg har ikke angret en dag. Jeg trengte forandring. Ønsket egentlig å jobbe med noe annet enn før. Fikk en jobb med delvis samme arbeidsoppgaver og en del nytt. Det gjorde også at overgangen ikke ble så vanskelig. Jeg fikk også kortere reisevei. Savner de gamle kollegene mine veldig, men arbeidsoppgavene gjør at jeg trives mye bedre nå. Blir vel mer kjent med de på den nye jobben etterhvert håper jeg.

Anonymkode: e59b6...b9a

Skrevet

Byttet etter 15 år. Livet er for kort til å mistrives. Kjempehardt å pusse på CV, skrive ned alle kurs og sertifiseringer. Skrive en skikkelig god søknad. Ikke skrive alt som står i CVen fra før. Ikke for lang, ikke for kort. Finn alle standardspørsmålene. Dine gode sider, mindre gode sider. Finn de rette svarene for deg som allikevel dreier det til det positive. Ring i forkant av intervju med et par gode spørsmål, slik at du blir husket i mengden. Brukte en del tusenlapper på bra antrekk (i konservativ bransje). Fikk hjelp av personal shopper som var veldig billig faktisk. Fungerer det ikke på første forsøk, er det bare søknad tilpasset litt annen stilling som gjelder. Fikk første jobben jeg søkte på av 92 søkere. Lønnstillegg ble det. Ble et større året etter. Byttet stilling internt etter 2 år, bedre leder og ennå mer i lønn. (lønn er ikke viktigst selv om det hørtes sånn ut)

Luck favors the prepared.

Anonymkode: 7a581...d1a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Byttet etter 15 år. Livet er for kort til å mistrives. Kjempehardt å pusse på CV, skrive ned alle kurs og sertifiseringer. Skrive en skikkelig god søknad. Ikke skrive alt som står i CVen fra før. Ikke for lang, ikke for kort. Finn alle standardspørsmålene. Dine gode sider, mindre gode sider. Finn de rette svarene for deg som allikevel dreier det til det positive. Ring i forkant av intervju med et par gode spørsmål, slik at du blir husket i mengden. Brukte en del tusenlapper på bra antrekk (i konservativ bransje). Fikk hjelp av personal shopper som var veldig billig faktisk. Fungerer det ikke på første forsøk, er det bare søknad tilpasset litt annen stilling som gjelder. Fikk første jobben jeg søkte på av 92 søkere. Lønnstillegg ble det. Ble et større året etter. Byttet stilling internt etter 2 år, bedre leder og ennå mer i lønn. (lønn er ikke viktigst selv om det hørtes sånn ut)

Luck favors the prepared.

Anonymkode: 7a581...d1a

Takk for kjempegode tips 😁

Grattis til deg 💪🏻💪🏻💪🏻

Skrevet

Hvis du er hun som hadde den andre tråden hvor kollega hadde varslet leder om at du var for mye på mobilen med private ting og at det gikk utover det arbeidet du gjør - da bør du heller være smart, slik jeg skrev i svar til deg... rydd opp og gjør det nå før jul, legg om rutinene helt og vis minimum et halvt år fremover at du har tatt til deg kritikken og at du kan gjøre en god jobb. Hvis ikke risikerer du at nye potensielle arbeidstakere tar kontakt med din nåværende sjef/kolleger og får høre at du ikke gjør jobben din, at du er avhengig av sosiale medier i så stor grad at du skufter jobben du er betalt for å gjøre. Hvis det kommer ut så risikerer du at mange utenom bedriften blir oppmerksom på dette, og da kan du slite med å få deg ny jobb.

Anonymkode: 535ae...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...