Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Jeg tok opp den store plastesken fra kjelleren med julepynt. Øverst i den lå alle juledukene, de la jeg i en haug på det hvite bordet mens jeg tørket støv og satte ut pynten som hadde ligget under disse dukene... etter mange timer, skal jeg flytte dukene, og da ser jeg at det er maasse kjempesmå lyse kryp som rører på seg på det hvite bordet. Bare flaks at jeg la merke til dem! Så små at jeg ikke kan se føtter o.l, bare små prikker som piler av gårdet. Hvaaaa er dette? Og de er vell sikkert på all julepynten jeg har satt rundt om i huset!!! Og over alle hauger nå vil jeg tro. Æsj...... Hvilke dyr kan det være snakk om?😭🤮 Anonymkode: 78833...ed1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Det lurer jeg også på, for her jeg leier er det også slike :-/ De kan hoppe også. Har sette at det er veldig mye av dem i utboden her, men det er inne også, selv om jeg ikke lagrer noe ute som jeg tar inn. Det var inni leiligheten allerede da jeg flyttet hit. Spurte huseier spesifikt om det var skadedyr her før jeg flyttet inn. Neida, det var det selvfølgelig ikke. Da jeg oppdaget sølvkre innrømmet de at det hadde de visst om. Jeg tåler ikke det som tar knekken på det, i tillegg til at huseier nekter å behandle resten av etasjen. Blir så forba..a! Anonymkode: 65ce0...aa5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Da jeg oppdaget sølvkre innrømmet de at det hadde de visst om. Jeg tåler ikke det som tar knekken på det, i tillegg til at huseier nekter å behandle resten av etasjen. Blir så forba..a! Anonymkode: 65ce0...aa5 Sølvkre er heeeelt vanlig altså. Aldri hørt om noen som bruker kjemikalier for å bli kvitt det. Anonymkode: 72f0c...099
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #5 Skrevet 21. desember 2017 Hadde dere ekte juletre i fjor? Anonymkode: 5e209...982
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #6 Skrevet 21. desember 2017 Veggdyr? Kan du ta et bilde? Anonymkode: e0483...f4c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #7 Skrevet 21. desember 2017 Sorry, ser du skriver at de er hvite.... veggdyr er brun-sorte... sikkert en slags lus ja.... Anonymkode: e0483...f4c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #8 Skrevet 21. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Spurte huseier spesifikt om det var skadedyr her før jeg flyttet inn. Neida, det var det selvfølgelig ikke. Da jeg oppdaget sølvkre innrømmet de at det hadde de visst om. Jeg tåler ikke det som tar knekken på det, i tillegg til at huseier nekter å behandle resten av etasjen. Blir så forba..a! Anonymkode: 65ce0...aa5 Hvis du ikke vil ha sølvkre må du begynne å tørke ordentlig opp på gulvet etter deg. De elsker, fuktige klima... Anonymkode: 29c1a...b9d
Himmel og hav Skrevet 21. desember 2017 #9 Skrevet 21. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg også på, for her jeg leier er det også slike :-/ De kan hoppe også. Har sette at det er veldig mye av dem i utboden her, men det er inne også, selv om jeg ikke lagrer noe ute som jeg tar inn. Det var inni leiligheten allerede da jeg flyttet hit. Spurte huseier spesifikt om det var skadedyr her før jeg flyttet inn. Neida, det var det selvfølgelig ikke. Da jeg oppdaget sølvkre innrømmet de at det hadde de visst om. Jeg tåler ikke det som tar knekken på det, i tillegg til at huseier nekter å behandle resten av etasjen. Blir så forba..a! Anonymkode: 65ce0...aa5 Sølvkre regnes ikke som skadedyr en gang, før det eventuelt er veldig mange av dem. Det er helt vanlig med litt insekter i et hus. Jeg har litt sølvkre på vaskerommet, edderkopper hist og her, ei og annen bille, sukkermaur som prøver seg om sommeren osv.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #10 Skrevet 21. desember 2017 Er sølvkre vanlig? Jeg måtte google, og må innrømme jeg aldri har sett disse før. Kan det være at bilde jeg fant lyver, og at sølvkre er det samme som vi kaller skorpetroll? Anonymkode: 5e209...982
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #11 Skrevet 21. desember 2017 Sølvkre er vanlig i leiligheter i hvert fall... Anonymkode: c4402...e96
Himmel og hav Skrevet 21. desember 2017 #12 Skrevet 21. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er sølvkre vanlig? Jeg måtte google, og må innrømme jeg aldri har sett disse før. Kan det være at bilde jeg fant lyver, og at sølvkre er det samme som vi kaller skorpetroll? Anonymkode: 5e209...982 Sølvkre og skoppetroll er ikke det samme. Skoppetroll bor ute under steiner og er ovale. Sølvkre finnes bare inne og er tynne og pilpissformet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #13 Skrevet 21. desember 2017 5 timer siden, Blondzilla skrev: Støvlus kanskje? Mener jeg googla de, og fant ut at de var for store?🤔 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde dere ekte juletre i fjor? Anonymkode: 5e209...982 Nei. Vi har bare bodd her 2 år da.. 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Veggdyr? Kan du ta et bilde? Anonymkode: e0483...f4c Iiik! Livredd de. Men holder de til i en uinredd kjeller? De var så små at det ikke går å ta bilde. Måtte uansett knærte di da de løp i alle retninger. De fleste var så små at jeg knapt så dem, de var veldig lyse. Noen var en anelse større tror jeg (men kjeeempesmå førdetom) mørk brun-svart ish. Åh, dette kommer til å hjemsøke meg. En ting er sikkert, julepynten skal ikke ned dit igjen😳 Anonymkode: 78833...ed1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #14 Skrevet 21. desember 2017 Jeg prøvde å Google litt for deg, men fikk helt noya av alle krypene så jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Anonymkode: 14085...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå