Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Jeg jobber i en matvareforretning. Vi stoppet ei som hadde stjålet en del matvarer. Jeg fortalte dette til noen felles venner. Dette kom tydeligvis tilbake til leder. Jeg fikk refs. Jeg visste ikke at vi hadde taushetsplikt....! Anonymkode: 64bbd...49b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i en matvareforretning. Vi stoppet ei som hadde stjålet en del matvarer. Jeg fortalte dette til noen felles venner. Dette kom tydeligvis tilbake til leder. Jeg fikk refs. Jeg visste ikke at vi hadde taushetsplikt....! Anonymkode: 64bbd...49b Enhver med en halv hjernecelle skjønner at man ikke forteller sånt videre, taushetsplikt eller ei. Du fortjener virkelig refsen du fikk. Er det mulig å være så tett mellom ørene Anonymkode: ac1fc...7ed
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Flaut.. Anonymkode: 55436...65c Hva mener du? Anonymkode: 64bbd...49b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i en matvareforretning. Vi stoppet ei som hadde stjålet en del matvarer. Jeg fortalte dette til noen felles venner. Dette kom tydeligvis tilbake til leder. Jeg fikk refs. Jeg visste ikke at vi hadde taushetsplikt....! Anonymkode: 64bbd...49b Så klart har man taushetsplikt. Hvordan hadde du føltes hvis situasjonen hadde vært motsatt? Att kassadama skvalderet om for et dårlig kosthold du hadde, dårlig råd, dine avhengigheter innen matvarer ol? Mener du det hadde vært Ok? Anonymkode: 1cd18...7af
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Du har ikke lovhjemlet taushetsplikt. Men det er normalt at det står noe om dette i arbeidskontrakten din eller i arbeidsinstruksen. Uansett handler det om kotyme og normal folkeskikk. Man snakker selvfølgelig ikke rundt på bygda om slike ting! Anonymkode: 9fdc6...9c5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 64bbd...49b Du bør være veldig flau Anonymkode: 55436...65c
Himmel og hav Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Om du ikke har pålagt taushetsplikt, så burde du jo ha yrkesetikk og folkeskikk nok til å ikke fly rundt og sladre om de kundene du lever av. Uten kunder - ingen jobb. Du burde virkelig ha skjønt det av deg selv at sånt forteller du ikke videre.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 Du virker å ha dårlig med sosial intelligens, like lite folkeskikk og yrkesetikk er vel et fremmedord for deg, tenker jeg... Du burde virkelig skamme deg, Hi... men du forstår vel ikke det heller? Refs fra leder var absolutt på sin plass. Hadde jeg vært din sjef ville jeg vært veldig skeptisk til å ha deg i butikken, for det du gjorde gjør man bare ikke. Hadde jeg vært din sjef ville du i tillegg til refs fått en skriftlig advarsel slik at det ville være lettere å bli kvitt deg når du gjør alvorlige feil senere... Anonymkode: e252e...618
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 Skammer du deg hi? Anonymkode: ac1fc...7ed
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Enhver med en halv hjernecelle skjønner at man ikke forteller sånt videre, taushetsplikt eller ei. Du fortjener virkelig refsen du fikk. Er det mulig å være så tett mellom ørene Anonymkode: ac1fc...7ed Enig... Anonymkode: f3480...ade
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #13 Skrevet 21. desember 2017 Skjønner ikke problemet, jeg hadde også fortalt det til venninnene mine hvis jeg tok fru Hansen i å stjele fra butikken... Dårlig gjort av vennlnnene dine å gå til sjefen din!! Anonymkode: 6e66a...809
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #14 Skrevet 21. desember 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke problemet, jeg hadde også fortalt det til venninnene mine hvis jeg tok fru Hansen i å stjele fra butikken... Dårlig gjort av vennlnnene dine å gå til sjefen din!! Anonymkode: 6e66a...809 Den eneste som har gjort feil her er hi, venninnene hennes er heldigvis så oppgående at de forstår at Hi tabbet seg ut og tok det videre til lederen hennes. Anonymkode: 6d084...f18
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #15 Skrevet 21. desember 2017 Det tar jeg som en selvfølge at de har. Jeg kjøper både paracet stikkpiller til voksne, og diverse annet jeg IKKE er så stolt over. Kan vel ikke selge legemidler uten de har taushetsplikt? Anonymkode: 870d0...32b
Frulakris Skrevet 21. desember 2017 #16 Skrevet 21. desember 2017 Mener ganske sikkert at jeg skrev under en taushetsplikt den gang for mange år siden jeg jobbet i matbutikk. Jeg tok flere i stjeling, falt meg aldri inn å fortelle det videre.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #17 Skrevet 21. desember 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke problemet, jeg hadde også fortalt det til venninnene mine hvis jeg tok fru Hansen i å stjele fra butikken... Dårlig gjort av vennlnnene dine å gå til sjefen din!! Anonymkode: 6e66a...809 Tydeligbvis like lite smart som hi du Anonymkode: ac1fc...7ed
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #18 Skrevet 21. desember 2017 16 timer siden, Himmel og hav skrev: Om du ikke har pålagt taushetsplikt, så burde du jo ha yrkesetikk og folkeskikk nok til å ikke fly rundt og sladre om de kundene du lever av. Uten kunder - ingen jobb. Du burde virkelig ha skjønt det av deg selv at sånt forteller du ikke videre. Hun gjør jo ikke det? Dette var ikke en kunde, men en tyv 😉 Anonymkode: 4cb99...bc3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #19 Skrevet 21. desember 2017 Folk kjøper alkohol, røyk, intimartikler (tena, bind, kondomer) og graviditetstester. Ganske kjipt å kjøpe en graviditetstest på samme butikk som svigermor og få en tlf fra henne tre timer etterpå med kommentaren "jeg hører du kanskje er gravid" fordi kassadama plapret. Er rimelig sikker på at en må signere noe taushetsplikt-dokument. Hvis ikke så burde det være slik... Anonymkode: dd203...528
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #20 Skrevet 21. desember 2017 Har jobbet over 10 år i dagligvare, og vi har taushetsplikt! Du må da forstå, at du ikke kan fortelle folk om hva som skjer med kunder på arbeidsplassen din. Det setter butikken i et dårlig lys. Selv om det var tyveri. Anonymkode: bea66...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå