Gå til innhold

Smerter. Paracet. Ibux.

Anbefalte innlegg

Måtte ringe hjem mannen fra jobben. Er ikke egnet omsorgsperson. Smerter og angst. Vet hvorfor, er noe fysisk, men legene kan ikke annet enn å tilby operasjon. Og der er det venteliste. Ikke farlig, men vondt :( !!!

Jeg har tatt 1g paracet. Hvor fort virker det? Har fått annen medisin av legen som virker mye bedre visst, men den medisinen tilsvarer Ibux og jeg har reagert allergisk mot Ibux en gang før. Slutta å ta den. Så jeg sparer det til det blir vondere. 

Anonymkode: 71969...cac

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144337338-smerter-paracet-ibux/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen, ja. Om du har store smerter vil ikke Paracet hjelpe noe særlig, spør om det finnes en variant av den medisinen du har fått uten ibuprofen.

Også vil jeg tipse deg om fritt sykehusvalg! Jeg måtte ha en operasjon i fjor, og ble forespeilet en ventetid på 7mnd, noe som var helt uholdbart da jeg ikke fungerte i det hele tatt og gikk på høye doser morfin. Legen min ba meg velge et annet sykehus, og der kom jeg inn tre dager etter de hadde fått journalen min for sjekk, operasjonen ble dagen etter da det faktisk var akutt. Det «nye» sykehuset kunne ikke fatte hvordan det andre stedet hadde latt meg vente så lenge..

Anonymkode: 241f7...34f

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring legen, ja. Om du har store smerter vil ikke Paracet hjelpe noe særlig, spør om det finnes en variant av den medisinen du har fått uten ibuprofen.

Også vil jeg tipse deg om fritt sykehusvalg! Jeg måtte ha en operasjon i fjor, og ble forespeilet en ventetid på 7mnd, noe som var helt uholdbart da jeg ikke fungerte i det hele tatt og gikk på høye doser morfin. Legen min ba meg velge et annet sykehus, og der kom jeg inn tre dager etter de hadde fått journalen min for sjekk, operasjonen ble dagen etter da det faktisk var akutt. Det «nye» sykehuset kunne ikke fatte hvordan det andre stedet hadde latt meg vente så lenge..

Anonymkode: 241f7...34f

Jeg var der i går. Den jeg har (med samme virkestoff som ibux) er den eneste som fungerer godt nok mot de smertene. 

Jeg vet ikke om jeg vil opereres enda da smertene går opp og ned :) venter og ser litt 

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var der i går. Den jeg har (med samme virkestoff som ibux) er den eneste som fungerer godt nok mot de smertene. 

Jeg vet ikke om jeg vil opereres enda da smertene går opp og ned :) venter og ser litt 

Hvis du er så dårlig at mannen må komme hjem fra jobb, så får du komme deg til legen.Og ta i mot operasjon hvis det kan gjøre det bra

Anonymkode: d44b7...930

1 time siden, Evablaum skrev:

Når du stiller medisinske spørsmål her dagen etter at du var hos legen, så tyder det på at du ikke har god nok kunnskap om ditt sykdomsbilde og de smertestillende medikamentene som legen har utskrevet. Da trenger du en ny legetime. 

Jeg glemte å spørre ham om hvor fort 1g paracet virker. Dessuten var det turnuslege... Legen sa: "Ta det jeg ga resept på, reagerer du på det så ringer du og vi finner noe annet til deg". Problemet er bare at det i realiteten ikke finnes noe annet.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg glemte å spørre ham om hvor fort 1g paracet virker. Dessuten var det turnuslege... Legen sa: "Ta det jeg ga resept på, reagerer du på det så ringer du og vi finner noe annet til deg". Problemet er bare at det i realiteten ikke finnes noe annet.

Så det eneste som kan ta disse superspesielle smertene dine er Ibux og Paracet? Hvilken diagnose har du?

2 minutter siden, Evablaum skrev:

Så det eneste som kan ta disse superspesielle smertene dine er Ibux og Paracet? Hvilken diagnose har du?

Nei, det er enkelte remedier som demper. Men den som fungerer best (og bedre enn morfinpreparater) er den jeg har fått på resept. Det er ikke ibux, men har samme virkestoff som ibux. Paracet er vel bare mer sånn "smør på flesk" og bare for å ha tatt maks. Hvilken diagnose har du? Siden vi må utveksle diagnoser

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er enkelte remedier som demper. Men den som fungerer best (og bedre enn morfinpreparater) er den jeg har fått på resept. Det er ikke ibux, men har samme virkestoff som ibux. Paracet er vel bare mer sånn "smør på flesk" og bare for å ha tatt maks. Hvilken diagnose har du? Siden vi må utveksle diagnoser

Utveksle diagnoser nei. Kun interessert i din diagnose, som er så unik at det er kun Paracet og ibuprofen som virker. Og at smertene er så sterke, at mannen må snu i døren når han har kommet seg på jobb, på grunn av dine sterke smerter. Og ikke gidder du å vente og se om paracet faktisk virker, før mannen må hi e seg rundt. 

3 minutter siden, Evablaum skrev:

Utveksle diagnoser nei. Kun interessert i din diagnose, som er så unik at det er kun Paracet og ibuprofen som virker. Og at smertene er så sterke, at mannen må snu i døren når han har kommet seg på jobb, på grunn av dine sterke smerter. Og ikke gidder du å vente og se om paracet faktisk virker, før mannen må hi e seg rundt. 

Ibux hadde nok ikke virket ;) Så mye vet du haha. Er ikke interessert i å krangle med hobbyleger, spurte bare om hvor lang tid det tar før paracet virker. 

Ibux hadde nok ikke virket ;) Så mye vet du haha. Er ikke interessert i å krangle med hobbyleger, spurte bare om hvor lang tid det tar før paracet virker. 

Jeg sa aldri gi meg din diagnose, så skal jeg komme med løsningen til deg. Jeg sa at du må få ny legetime. Men, fortsatt nysgjerrig på diagnosen, som jeg mistenker heter hypochondria..

Annonse

2 minutter siden, Evablaum skrev:

Jeg sa aldri gi meg din diagnose, så skal jeg komme med løsningen til deg. Jeg sa at du må få ny legetime. Men, fortsatt nysgjerrig på diagnosen, som jeg mistenker heter hypochondria..

Nei, du sa at paracet og "ibux" (som det ikke har vært snakk om engang) kun virker på spesielle og unike diagnoser.

Du er åpenbart ikke legepersonell :)

Nei, du sa at paracet og "ibux" (som det ikke har vært snakk om engang) kun virker på spesielle og unike diagnoser.

Les mine innlegg en gang til. Det er klart jeg ikke er «legepersonell». 

Paracet bør virke innen 30-45 min vanligvis. Medisinske råd gis på legevakten og ikke her inne. Det er uansett umulig å gi råd på denne "hemmelige" medisinen som likner på ibux. Uten å vite hvilket preparat det er snakk om så kan jo ingen veilede deg.

Om du har medisiner som fungerer hjemme og som legen mener det er trygt å ta kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke tar de. Og om du reagerer på de burde du jo avklart det med lege i stede for å ta de i mot.

Nei dette var bare merkelig. Så syk at mannen må komme hjem, men nekter å tilkalle hjelp eller ta smertestillende?

Anonymkode: a435a...a0f

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan du finne ut på Google. "Virketid" og "halveringstid "

Anonymkode: 5f6d5...794

Er det deg med gallesteinsanfall som er så usikker på om du vil ha en operasjon? I så fall, jøss, for et mas på deg! Ta operasjonen og bli ferdig med det! Sånn som det er nå så går det utover andre enn deg selv i tillegg til smertene dine, da mener jeg faktisk at det er din plikt å gjøre de steg som er nødvendige for å bli frisk/friskere!

Anonymkode: 90abd...546

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forventet du å få svar av legepersonell?

Anonymkode: d44b7...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...