Gå til innhold

Negativ test, men 8 dager over ikm

Anbefalte innlegg

Hei.

Min første gang inne på dette forumet. Har aldri tidligere vært gravid, men mistenker at jeg nå kan være det. Er 34 så begynner vel å bli på tide.

Går ikke på prevensjon og hadde sex rundt el.  Er i dag 8 dager over ikm, men alle graviditetstester har vært negative, siste ble tatt i går. Har hatt ømme bryster i snart en uke, i dag føler jeg meg oppblåst og trodde kanskje mensen sku komme. Men ikke antydning til blod på papiret. Har også hatt litt annerledes avføring siste uken. Vet ikke om det har noe å si. Mitt spm er da; hvor sikre er disse hjemmetestene? Hvor lenge etter ikm fikk dere positiv test? 

På forhånd takk 😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144337281-negativ-test-men-8-dager-over-ikm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. du kan jo ha lavt hcg nivå. jeg fikk positivt 6 dager etter ikm. men jeg hadde veldig lavt hcg i begynnelsen. eller så har el vært senere en du trodde, vet ikke om du har tatt el tester sånn at du er sikker på hva tid el var. men prøv igjen om en ukes tid eller noe. hjemmetestene er like sikre som hos legen. men er du usikker, så kan du jo gå til legen å be om at du får måle hcg nivået ditt, så finner de fort ut om du er gravid eller ikke. denne stiger nemlig annenhver dag.

Jeg har brukt rfsu sin én gang, og testa to ganger med clear blue. Ikke antydning til strek desverre. Har en cb test liggende som jeg tenkte å bruke om noen dager, dersom ikke mensen dukker opp. Trodde virkelig den skulle komme i dag. Men ikke antydning til blod. Så da er det vel bare å vente på det ene eller det andre 

1 time siden, håpefull mamma til nr 3? skrev:

Hei. du kan jo ha lavt hcg nivå. jeg fikk positivt 6 dager etter ikm. men jeg hadde veldig lavt hcg i begynnelsen. eller så har el vært senere en du trodde, vet ikke om du har tatt el tester sånn at du er sikker på hva tid el var. men prøv igjen om en ukes tid eller noe. hjemmetestene er like sikre som hos legen. men er du usikker, så kan du jo gå til legen å be om at du får måle hcg nivået ditt, så finner de fort ut om du er gravid eller ikke. denne stiger nemlig annenhver dag.

Har ikke testet når jeg hadde el. Så der kan jeg nok ikke være sikker. Men om det er slik du sier så får jeg bare vente å se 😉 er jeg gravid, så er det ikke planlagt, men likefult kjærkomment 

Kan jo oppdatere litt med å si at jeg fremdeles ikke har fått mensen, og testa enda en gang til negativt på onsdagsmorgenen. Blir nok en liten tur til legen i romjula dersom det ikke skjer noe de nærmeste dagene. Ømme bryster har jeg heller ikke lengre. Er nå 12 dager over ikm. 

Annonse

Hvis det var meg så ville jeg nok bare fortsatt og testet med jevne mellomrom dersom du ikke får mensen. Er ikke så mye legen får gjort, unntatt å teste deg og det gjør man jo like bra hjemme 😊 dersom du er gravid vil jo hcg fortsette å stige og det vil gi utslag på en test. Jeg har dog opplevd flere ganger at el har blitt forskjøvet og at hele suklusen blir lengre enn vanlig 😊 lykke til. 

Anonymkode: 71116...d27

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...