Gå til innhold

Utestenging av 11-åring

Anbefalte innlegg

Vår 11-årige gutt blir utestengt av de tre beste vennene han har hatt siden 1. klasse. Det begynte med en sjalusiproblematikk (sønnen vår utvikler seg raskt, øver mye og har blitt veldig god på en fritidsaktivitet), og lederen i gruppa likte dette dårlig (til tross for at vedkommende «gruser» vår sønn i det meste annet). Det utviklet seg videre med mye fysiske angreo mot sønnen vår, han ble lagt i bakken, tatt fra lua etc. Jeg tok det opp med far til «lederen» av gruppa (barndomsvenn av meg, så kjenner han godt). I tillegg tok vi det opp med skolen. Men problemer er at nå skal sønnen vår tas fordi han sladrer! Og siden «lederen» har får inndratt PCen av foreldrene hvis de hører noe mer fra skolen, trues sønnen vår nå til å ikke sladre. Vi føler oss maktesløse, og har fått streng beskjed av sønnen vår om å IKKE ringe far til den andre gutten igjen, for da får han gjennomgå. 

Noen råd?

Jeg har kontaktet skolen igjen, og skal prate med dem i ettermiddag, men skulle gjerne hatt noen innspill. Vi har invitert hjem en av de andre guttene i gruppa mange ganger, også etter dette begynte, og de leker superfint så lenge de bare er to. Men når alle er sammen på skolen, skjærer det seg. 

Anonymkode: 29e01...f9a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144337267-utestenging-av-11-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han som driver og ødelegger er jo et desperat barn. Sjalusi og misunnelse har jo et stort element av frykt i seg. Han har mistet posisjon, føler frykt for framtida, og midt i dette kommer foreldrenes straff på toppen. Veldig umusikalsk av dem! 

De bør heller sette seg ned og prate med ham, høre på hvordan han har det, snakke om hvordan man pleier et godt forhold til venner - og gi ham positiv feedback på de tingene han fortsatt er god til, i stedet for reint mekanisk å fjerne goder som virkemiddel. Barn er ikke maskiner. 

Anonymkode: b519f...c07

• 2 uker senere...
På 19.12.2017 den 12.46, Anonym bruker skrev:

Han som driver og ødelegger er jo et desperat barn. Sjalusi og misunnelse har jo et stort element av frykt i seg. Han har mistet posisjon, føler frykt for framtida, og midt i dette kommer foreldrenes straff på toppen. Veldig umusikalsk av dem! 

De bør heller sette seg ned og prate med ham, høre på hvordan han har det, snakke om hvordan man pleier et godt forhold til venner - og gi ham positiv feedback på de tingene han fortsatt er god til, i stedet for reint mekanisk å fjerne goder som virkemiddel. Barn er ikke maskiner. 

Anonymkode: b519f...c07

Sier meg enig i denne.

Anonymkode: f1d36...0b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...