Gå til innhold

Gutt på 7 som ikke klarer å finne på noe

Anbefalte innlegg

Dette har blitt helt håpløst. Viss han ikke får se tv/iPad må han settes i aktivitet. Nå fikk han ha iPaden  i en halvtime, og så ringte på døren. Jeg såg det var nabogutten, og sa til sønnen min at han måtte gå å åpne døren, for det var til han. Han fortsatte på iPaden og jeg bad han en gang til med streng tone om å gå og åpne døren! Da ble han kjempesint og tårene trillet. Er det normalt for en sjuåring å reagere slik?? Jeg måtte snakke med han alene mens besøket ventet i stua, om hva som er problemet. Og problemet var at det var ikke noe å finne på her... Vel, han har leker og masse Lego, men mangelen på fantasi er skremmende fraværende! Han påstår at kompisen ikke liker å bygge Lego, men det gjør han så visst! De sitter å bygger Lego i skrivende stund..

Flere med andreklassinger som opplever dette?

Anonymkode: 6cc78...005

Fortsetter under...

Bort med iPad og kun 1/2t Barne-TV, så kommer fantasien. Har en nevø som har fått iPad og TV uten restriksjoner, han har vært sånn siden han var 4år. (Nå er han 9) Håpløst å ha han med steder uten nett. Hele familien irriterer seg, moren enser det ikke. Prinsen befaler. 

Min kan bli sånn etter perioder med mye TV/PAD (sykdom feks). Med restriksjoner da så ordner han seg selv igjen. Elsker Lego. Hører han prater og ler for seg selv på lekerommet :) 

Anonymkode: bdc1f...8ac

La ham få kjede seg minst 2 timer om dagen. Send ham ut og fjern alle skjermer. 

Fantasi må øves opp og den enkleste metoden er bare å kjede seg. De aller færreste barn klarer å kjede seg i mer enn 20 minutter før de begynner å aktivt lete etter noe å gjøre.

Anonymkode: 3b59b...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...