Gå til innhold

"Det er ikke allergi", å miste følelsen i ansiktet

Anbefalte innlegg

Jeg blir sånn hvis jeg spiser spesielle matvarer, f.eks nøtter. Mister følelsen i hele eller halve ansiktet og blir nummen i hele munnen. 
Det samme opplever min mor hvis hun spiser noe hun ikke tåler.

En allergilege sier at det ikke er allergi, men hva er det da? 

Anonymkode: 08b24...e07

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir sånn hvis jeg spiser spesielle matvarer, f.eks nøtter. Mister følelsen i hele eller halve ansiktet og blir nummen i hele munnen. 
Det samme opplever min mor hvis hun spiser noe hun ikke tåler.

En allergilege sier at det ikke er allergi, men hva er det da? 

Du synes det er betimelig å spørre en gjeng anonyme, hormonelle kjerringer på nett om dette i stedet for legen du er til utredning hos...? 🤔🤔🤔🙄 

Anonymkode: d9ae4...d94

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes det er betimelig å spørre en gjeng anonyme, hormonelle kjerringer på nett om dette i stedet for legen du er til utredning hos...? 🤔🤔🤔🙄 

Han sier at han ikke vet, så ja. Selvfølgelig.

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sier at han ikke vet, så ja. Selvfølgelig.

Hva med å be om å bli viderehenvist til andre FAGFOLK i stedet?? Du kan jo for fan ikke ta noe som blir sagt her alvorlig.  

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å be om å bli viderehenvist til andre FAGFOLK i stedet?? Du kan jo for fan ikke ta noe som blir sagt her alvorlig.  

Det er mange her inne som har mange erfaringer med sånt. 

Altså, miste følelsen helt, eller nummen?

Jeg blir nummen, samme følelsen som når en fot sovner. Jeg blir ikke følelsesløs, som lett bedøvet. I følge min allergilege er det allergien. Og et STERKT signal om å ikke spise det. Plutselig er kroppen mettet og du går i sjokk. 

Hvorfor spiser dere ting dere får en slik reaksjon av, det er jo farlig. 

Anonymkode: cb647...557

Annonse

Det kan jo være en variant av oralt allergi syndrom (som egentlig er en variant av "klassisk" allergi), eller en reaksjon på histaminer i matvarer, eller andre reaksjoner som ikke er "klassisk" allergi. Er langt fra sikkert at det kan gå så langt at det blir farlig, som ...557 sier, men det er det bare du og legen din som kan avgjøre.

Anonymkode: 4f3e1...53d

Jeg ville helt klart satt dette mot allergi. Dersom legen ikke hadde vært enig så ville jeg uansett bedd om å bli sjekket ut for det. Du kan såklart bare la være å spise det du får disse symptomene av, men er litt greit å ha det sjekket, kanskje er det mer du er allergisk på også. Er legen kranglete kan du jo gå til en annen.

Anonymkode: 3445d...2a3

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville helt klart satt dette mot allergi. Dersom legen ikke hadde vært enig så ville jeg uansett bedd om å bli sjekket ut for det. Du kan såklart bare la være å spise det du får disse symptomene av, men er litt greit å ha det sjekket, kanskje er det mer du er allergisk på også. Er legen kranglete kan du jo gå til en annen.

Anonymkode: 3445d...2a3

Allergi er for det meste noe som man ikke kan sjekkes for med blodprøver og tester. De viser kun en disposisjon, og må tolkes sammen med symptom. Det må en provokasjon til for å vite om man reagerer eller ikke. Det kan jo HI får gjennomført, såklart. 

Anonymkode: 4f3e1...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...