Gå til innhold

Omskolering i ung alder ved skade? hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 24 år med ferdig fagbrev som Industrimaler.

For 2 år siden jeg skikkelig ryggproblemer, våknet opp og jeg kunne ikke gå eller komme meg på do alene.

Det tok 1.3 år med trening i skog og mark for å bli bedre. Jeg tenkte endelig nå er jeg kvitt det, men.....

Så for en tid tilbake kom skaden tilbake, riktignok ikke like ille.. Men jeg sliter virkelig med fysisk arbeid som igjen går utover psyken med tanke på fremtiden... Jeg har jo vært syk i 1.3 år tidligere, og folk jeg har pratet med sier at ryggproblemene vil som regel alltid følge deg livet ut... 

Jeg har også ASTMA noe som gjør at sliter med å puste skikkelig når det blir for hardt, eller når jeg er i støvete områder som vi er i 90% av tiden.. Vi bruker verneutstyr men det er aldri mulig og bruke 100% av tiden. Nå er jeg sykemeldt igjen...

Jeg har søkt rundt i ett par måneder nå ang omskolering(Støtte fra nav).

Men leser å hører mye forskjellig om at det er mye vanskeligere i dag en før osv.

Nå har jeg funnet en skole jeg kommer innpå, ett to årig studie hvor etterspørselen i jobbmarkedet er stor. Det er en privat skole som jeg må punge ut ca 120 tusen på 2 år i avgifter. Men det er jeg klar for. 

SÅ mitt spørsmål er.. Har jeg krav på Omskolering fra nav? Med støtte? Evt begynne nå i august mens jeg fremdeles er sykemeldt for så og gå over på aap når jeg har vært sykemeldt i ett år? Jeg er midt i etableringsfasen og kan ikke tenke meg eller har råd til å gå ledig på stipend..

Anonymkode: e538f...0cc

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...